Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 02.06.2015 av Anonym.
Falske profiler
Jeg kan kun skrive ut fra min erfaring med kvinnelige profiler, men jeg tror nok dette foregår uavhengig av kjønn. Hva er liksom poenget? Begynner å bli veldig lei! Fint hvis noen kan dele sine erfaringer her også. Jeg rapporterer hyppig profiler jeg anser som falske eller profiler jeg mener er mistenksomme.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 02.04.2016 av Anonym
Jeg er mann 38, og fikk nylig en melding på denne siden kristendate.no fra en kvinnelig profil som kalte seg for "pampam32" og skrev utelukkende på engelsk. Generelt er jeg skeptisk på engelske meldinger på norske datingsider. Og jeg tviler på at hun her heller er ekte. Fikk et dimt bilde av henne i mld. Typisk for sånne profiler er at de kan skrive det de tror menn ønsker å høre. Vær på vakt hvis de roser din profil litt mye, eller for tidlig. Det tar tid å bli kjent og like noen på ordentlig. Jeg vil utfordre henne snart, ved å invitere henne ut på et sosialt medium som ikke kan fakes så lett f.eks. skype. Andre profiler jeg har gjort dette med, har forblitt tause, fordi der kan de ikke stille opp med ekte bilde av seg selv som samsvarer med det evnt. falske profilbilde de kan ha brukt.
KristenDate
#2. Postet 03.04.2016 av KristenDate
Hei!

Vi jobber aktivt for at KristenDate skal være trygt sted for våre medlemmer. Ved brukerregistrering må man derfor verifisere seg via et norsk mobilnummer, noe som gjør det vanskelig for utenlandske svindlere å bli medlem. I tillegg kvalitetssikres alle nye profiler hos oss. Dersom man likevel skulle oppleve noe mistenkelig anbefaler vi å rapportere profilen til oss. Dette gjøres ved å åpne den aktuelle profilen og trykke på "Rapportér profil" under profilbildet. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av saken.

Vennlig hilsen
KristenDate :)
Anonym
#3. Postet 03.04.2016 av Anonym
Rapporterte samme profil. Ser den er fjernet. Desverre så ble jeg blokkert av ei anna jente som viste seg å være ekte, men så så scamaktig ut i det som sto der. Synd at slikt skal ødelegge da vi blir overvarsomme pga svindlersvina. Trist. Scammerne ødelegger ikke bare ved å lure folk, men de ødelegger også for ekte utenlandske menn og kvinner som søker den rette også. La oss be litt rundt dette slik at kristendate får være i fred for dette her.
Anonym
#4. Postet 08.05.2016 av Anonym
Er det mulig å være aktiv på KD, og legge igjen digitale spor etter seg.

Det vil si å lese, svare på brev og gi inn på profiler og samtidig være innlogget for 2 dager siden????

Kan dette skje??
KristenDate
#5. Postet 09.05.2016 av KristenDate
Er det mulig å være aktiv på KD, og legge igjen digitale spor etter seg.

Det vil si å lese, svare på brev og gi inn på profiler og samtidig være innlogget for 2 dager siden????

Kan dette skje??
Hei!

Dersom man benytter vår iPhone / Android App så vil den huske din pålogging. Man vil dermed ikke få oppdatert "Sist innlogget" siden man i praksis ikke logger inn på nytt hver gang man åpner appen.

Vennlgi hilsen
KristenDate :)
Anonym
#6. Postet 09.05.2016 av Anonym
Takk for forklaringen/oppklaringen :)
Anonym
#7. Postet 02.06.2017 av Anonym
Er det mange som har fått meldinger fra falske profiler her inne? Jeg har fått en god del.
Anonym
#8. Postet 02.06.2017 av Anonym
Er det mange som har fått meldinger fra falske profiler her inne? Jeg har fått en god del.
Ja, det har jeg fått, men jeg syns at KD har god kontroll. Jeg har også en profil på en annen kristen datingside og de har kjempestore problemer med å stoppe falske profiler. Så, på tross av at de fortsatt finnes vil jeg gi "tommel opp" til KD for den jobben de gjør for å hindre dette.
Anonym
#9. Postet 02.06.2017 av Anonym
Begynner å lure på om det er samme person som står bak da de er ganske like i utforming. Gjerne en dårlig norsk (muligens google-oversatt) samt ønske om at du skriver til vedkommede på e-post.
Anonym
#10. Postet 02.06.2017 av Anonym
Jeg får også mange brev fra tvilsomme personer. De aller fleste er damer rundt 30 år med smellvakkert utseende. De skriver dårlig norsk og vil ha svar på e-post. Litt kjedelig, når det en sjelden gang dukker opp et brev, og det viser seg å bare være humbug.
annonseRadio 3:16