Marius T sier: I dag tittet sola fram, og jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til våren kommer 🌞 Hva gleder du deg mest til når våren er her? 🌱
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

flor tropical
Opprettet i dag kl 18:19 av flor tropical, dame, 51 år, Buskerud.
DETTE VAR LIVET TIL ISRAELS PRESTER PÅ JESU TID.
https://www.youtube.com/watch?v=kk3KS2zcop0.DETTE VAR LIVET TIL ISRAELS PRESTER PÅ JESU TID.

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet i dag kl 18:55 av AndersW
Det gamle Israels prester gikk under, samtidig som det nye Israels prester med yperstepresten Jesus Kristus overtok tilbedelsen av Gud.

Åp 1:6 "Han elsker oss og har fridd oss fra våre synder med sitt blod og har gjort oss til et kongerike, til prester for Gud, sin Far – ham tilhører æren og makten i all evighet. Amen."

1 Pet 2:5 "
Bli et hellig presteskap og bær fram åndelige offer, som Gud tar imot med glede ved Jesus Kristus.
"

Rom 5:16 "Min prestetjeneste er å forkynne evangeliet så folkeslagene blir et offer Gud gjerne tar imot, innviet ved Den hellige ånd."

Rom 12:1 "Bær kroppen fram som et levende og hellig offer til glede for Gud. Det skal være deres åndelige gudstjeneste."

Ved, gjennom, med og i Kristus er vi et hellig offer til Gud.

Gal 2:19 "Jeg er korsfestet med Kristus"

flor tropical
#2. Postet i dag kl 20:29 av flor tropical
Her handler det om hvordan prestene måtte være så perfekte som mulig i rituelle og personlige saker, ellers ville de dø.
Marius T sier: I dag tittet sola fram, og jeg kjenner at jeg gleder meg skikkelig til våren kommer 🌞 Hva gleder du deg mest til når våren er her? 🌱
Skriv Skriv her Skriv i megafonen