Hvorfor er det så viktig å kjenne og bruke Guds personlige navn. Jesus kristus gav de sanne kristne i oppdrag å gjøre mennesker av alle folkeslag til disipler. Hvordan skulle de kunne vise at den sanne Gud av en annen enn folkeslagenes falske guder, når de underviste folk. bare ved å bruke Guds personlige navn, slik Bibelen gjør. ( Matt 28:19-20) (1.kor 8:5-6)
Joh 17: 26 ( Jesus bad til sin Far) Jeg har kunngjort dem ditt navn og skal gjøre det igjen for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.
Apgj 15:14:Simeon har fotalt hvorledes Gud fra først av drog omsorg for å få et folk av hedninger for sitt navn.
Du lurer ingen compaq Jesus snakker om sitt navn, som er identisk med Guds navn.
Joh 17:11 "Hellige Far, bevar dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg, så de kan være ett, slik som vi er ett. Da jeg var hos dem, bevarte jeg dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg."
Jesu identitet er identisk med Guds identitet. Den som kjenner Jesus, kjenner Gud.
Joh 14:9 "Den som har sett meg, har sett Far."
Det er ingen vei utenom Jesu navn.
Apg 4:10 "navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved."