per arne sier: God dømmekraft kommer av erfaring. Erfaring kommer av dårlig dømmekraft.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

flor tropical
Opprettet i dag kl 12:07 av flor tropical, dame, 51 år, Buskerud.
Bibelsk arkeologi
Jeg liker arkeologien i landet mitt – aztekerne, mayaene og andre land – og bibelsk arkeologi, osv. Jeg er også interessert i å lære om naturmedisin og andre interesser; det er fascinerende å lære og bli informert. Her er beviset på Guds vilje om hvorfor han ikke ville at noe fra Jeriko skulle bli tatt som plyndring. Jeg tror det var slik at de i fremtiden skulle se hva som virkelig skjedde, at det Bibelen sier er sant. https://www.youtube.com/watch?v=EOavK2f5q8o. JERIKO: ARKEOLOGER FINNER BEVIS SOM BEVISER BIBELEN.

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet i dag kl 12:53 av compaq
Utgravninger har vist at husene i oldtidsbyen Jeriko hadde store forsyninger av lagret korn. Det er interessant siden Bibelen antyder at Jeriko falt kort tid etter innhøstningen om våren og uten en beleiring som trakk i langdrag og sultet ut befolningen (Josva 3:14-16) Begge disse forholdene er gode forklaringer på at husene i Jeriko hadde store kornlagre da byen ble ødelagt.

Men etter hvert som flere og flere bibelske beretninger blir støttet av moderne vitenskapelige og arkeologiske oppdagelser, er det tydelig for dem som ikke har fordommer, at bibelen langtfra er en samling falske i opplysninger som innimellom er ispedd fnugg av sannhet. Som Bibelen selv sier: La det stå fast at Gud (Jehova) taler sannhet men hvert menneske er en løgner. ( Rom 3:4)
flor tropical
#2. Postet i dag kl 15:55 av flor tropical
Core ble drept sammen med familien sin, og alle som overlevde ble tvunget til å rømme fra jorden for å ha stjålet bytte.
compaq
#3. Postet i dag kl 17:00 av compaq
Denne byen Jeriko lå i landet Kanaan hvor folk ikke trodde på Jehova. Her bodde det en kvinne som het Rahab. Da Rahab var en liten jente, hørte hun historier om at Moses hadde delt Rødehavet og ledet israelittene ut av Egypt. Hun hørte også om hvordan Jehova hjalp dem til å vinne krigene mot fiendene deres. Nå hører hun at israelittene har slått opp telten sine ved Jeriko.

En kveld kommer to israelittene speidere for å spionere på byen. De går til Rahabs hus. Hun inviterer dem inn og sier at de kan få overnatte. Iløpet av natten får kongen i Jeriko vite at det er speidere i byen og at de har gått til huset til Rahab. Kongen sender derfr noen menn for å få tak i dem. Rahab gjemmer de to speidere på det flate hustaket og sier til kongens menn: Speidere var her men de har allerede dratt fra byen. Hvis dere skynder dere, kan dere fortsatt ta dem igjen.

Vet du hvorfor Rahab beskytter speiderne. Det er fordi hun tror på Jehova og vet at han vil gi landet til israelittene. Før speideren drar fra huset til Rahab, lover de at hun og familien hennes skal bli reddet når Jeriko blir ødelagt. Vet du hva de gir henne bekjed om å gjøre. De sier ta dette røde tauet og heng det fra vinduet. Hvis den gjør, vil alle i huset ditt være trygge Rahab gjør akkurat som speiderne sier.

Noen dager senere marsjerer isralittene rundt byen uten å gi lyd fra seg. I seks dager marsjerer de rundt byen, en gang hver dag. Men den syende dagen marsjerer de rundt byen sju ganger. Så roper de alle høyt. Da får Jehova murene rundt byen til å rase sammen. Men huset med det røde tauet hengende fra vinduet står fortsatt. Rahab og familien hennes er reddet.(Josva 6:1-25)
flor tropical
#4. Postet i dag kl 17:59 av flor tropical
Det stemmer, og vet du at hun er en fjern slektning av Jesus? Og at den røde snoren, jeg ser den som et bilde på Jesus, hans blod. Når vi leser hele Bibelen, kommer informasjon om Ånden automatisk for å gi oss visdom, slik Jesus sa: «Søk, og du skal finne.»
per arne sier: God dømmekraft kommer av erfaring. Erfaring kommer av dårlig dømmekraft.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen