R3V16 sier: I speak Jesus - over every stronghold! https://www.youtube.com/watch?v=PiaVb8j_nbw&list=RDPiaVb8j_nbw&start_radio=1
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 14.11.2025 av Anonym.
Bønn
Jeg ønsker å starte en tråd hvis vi kan dele våre bønn. Matteus 18:20: Først og fremst er dette en nøkkeltekst som beviser Jesu Kristi guddommelighet, som sammen med Faderen er allestedsnærværende ved sin Ånd, spesielt når hans menighet er samlet i hans navn. Dette er en svært oppmuntrende passasje og var sannsynligvis en viktig oppmuntring for disiplene etter Kristi himmelfart. For å sikre Jesu Ånd i deres midte, trengte de bare å samles i hans navn. Ikke bare fremhever dette verdien av fellesskap med Kristus, men det oppmuntrer oss også til å komme sammen for å be (2 Krøn 7:14). Kirken kan ikke fungere uten å bli i Kristus, og han har gjort det mulig for sitt nærvær å være mer sikker enn om han hadde holdt seg i legemlig form, men menneskelig og begrenset til ett sted på en gang. Det er en mektig sannhet som Jesus åpenbarer i denne uttalelsen.

En person alene utgjør ikke en kirke. Men to som er samlet i Jesu navn, kan. Tre er enda bedre. Gud kaller oss til å være et fellesskap. Det er mange bibelske bud om "hverandre" fordi Gud ikke mente at vi skulle være alene. Å kunne samles med andre likesinnede kristne er en stor velsignelse og bør ikke tas for gitt. Å samles "i [hans] navn" er å samle fordi vi tilhører ham og han har befalt det. Når vi samles i hans navn, er det mer sannsynlig at vi ber i hans navn, noe som øker sannsynligheten for at våre bønner vil være effektive.

Jeg begynner: Herre, led min åndelige reise og trekk meg nærmere deg. Lys opp min vei med Ditt Ord, styrk min tro og hjelp meg å vandre etter Din vilje. Gi meg dømmekraft til å gjenkjenne din stemme, tålmodighet til å følge din ledelse og fred når jeg vokser i ditt nærvær. Måtte mitt liv gjenspeile din kjærlighet og visdom. Amen.

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet i går kl 19:47 av AndersW
....Jeg begynner: Herre, led min åndelige reise og trekk meg nærmere deg. Lys opp min vei med Ditt Ord, styrk min tro og hjelp meg å vandre etter Din vilje. Gi meg dømmekraft til å gjenkjenne din stemme, tålmodighet til å følge din ledelse og fred når jeg vokser i ditt nærvær. Måtte mitt liv gjenspeile din kjærlighet og visdom. Amen.
?

Joh 15:12 "Og dette er mitt bud: Dere skal elske hverandre som jeg har elsket dere."
R3V16 sier: I speak Jesus - over every stronghold! https://www.youtube.com/watch?v=PiaVb8j_nbw&list=RDPiaVb8j_nbw&start_radio=1
Skriv Skriv her Skriv i megafonen