Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 30.10.2025 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.
Tro og Gjerninger - Sees på eget ansvar!!!
Denne kommer til å vekke deg opp fra din dvale og villfarelse!

https://youtu.be/DfsIVG2Mdqo?si=KZeQDEbkdLiIhrS2

Ikke glem å lik/del, for det er mange som trenger å høre denne beskjeden.

Svar på innlegg

Davidos
#1. Postet 30.10.2025 av Davidos
Jeg vil veldig gjerne høre hva Seloten og Rockman, LS82, David81, AugustAfternoon, fri og Myrsnipa har å si om dette. Dersom jeg utelot noen andre av dere fornuftige her inne ønsker jeg å høre fra dere også!
Salvationforall2
#2. Postet 30.10.2025 av Salvationforall2
Jeg vil veldig gjerne høre hva Seloten og Rockman, LS82, David81, AugustAfternoon, fri og Myrsnipa har å si om dette. Dersom jeg utelot noen andre av dere fornuftige her inne ønsker jeg å høre fra dere også!
"Populf"...Du utelot meg. Så du skal få høre fra meg også.
Davidos
#3. Postet 30.10.2025 av Davidos
Så lenge du ikke kommer med samme repetisjonen om Israel, så må du gjerne kommentere. Da vil jeg gladelig lese det du sier.
Anonym
#4. Postet 30.10.2025 av Anonym
Det var vel ikke spesielt mye å reagere på med den videoen. Helt greit. Loven er selvsagt ikke "pulverisert" eller lignende, som mange fjollete og dåttete pastorer o.l. sier i dag. Det er bare at vi ikke kan bli frelst ved lovgjerninger. Frelsen er av nåde alene, ved tro(som også er en gave) på Jesus Kristus, men loven er fortsatt god og hellig og noe vi (så langt det lar seg gjøre i forhold til klima etc.) burde lytte til og implementere. Svin og reker m.m. er fortsatt åtseletere og ikke sunt å innta. Vaske hendene i rennende vann etter at man har tatt på urene ting(inkludert døde dyr/mennesker) er FORTSATT veldig lurt. Isolasjon ved smitsomme sykdommer er FORTSATT veldig lurt etc etc. Når det gjelder dyreofringene er de selvsagt opphevet (se Hebreerne kapittel 9 f.eks.), men det gjelder ikke alt annet i den gamle pakt. Det er det mange som har brent seg stygt på opp igjennom. Det er ikke sånn at sodomi plutselig er greit og må tillates. For et samfunn er det f.eks. en katastrofe om man ikke har lover som i rimelig grad stemmer med Moseloven(Guds lov gitt til Hans utvalgte folk for at det skulle gå dem godt), både vedrørende dødstraff for mordere osv. osv. Det ser vi også i de frafalne landene her i Vesten. Her kan man både myrde og voldta folk uten å forvente noe annen straff enn et relativt kort tids opphold på et meget lukrativt hotell/fengsel.(Bare snakk med journalist Espen Teigen som nettopp sonet noen måneder i fengsel i Oslo).
Davidos
#5. Postet 31.10.2025 av Davidos
Godt sagt LS82,

Nåde alene ja, ved tro selvsagt. Det er vakkert. Det er nok mange som skal forgå ved mangel på kunnskapen om hva troen på Jesus innebærer, siden de fleste predikerer om at loven er opphevet. For som Jesus sa; "Dersom ditt øye fører deg til synd, så riv det ut slik at hele kroppen ikke kastes i helvete" (ikke ordrett sitert, men tro mot læren). Som innebærer at troen på Jesus skal føre til et lydig liv i Ham. Men lovgjerninger kan ikke frelse noen, for det er hjertet som må omskjæres.
AndersW
#6. Postet 31.10.2025 av AndersW
Godt sagt LS82,

Nåde alene ja, ved tro selvsagt. Det er vakkert. Det er nok mange som skal forgå ved mangel på kunnskapen om hva troen på Jesus innebærer, siden de fleste predikerer om at loven er opphevet. For som Jesus sa; "Dersom ditt øye fører deg til synd, så riv det ut slik at hele kroppen ikke kastes i helvete" (ikke ordrett sitert, men tro mot læren). Som innebærer at troen på Jesus skal føre til et lydig liv i Ham. Men lovgjerninger kan ikke frelse noen, for det er hjertet som må omskjæres.
Du kunne jo begynne med å tro at det Jesus sier er sant, Davidos
Salvationforall2
#7. Postet 31.10.2025 av Salvationforall2
Godt sagt LS82,

Det du skriver her er REN ERSTATNINGSTEOLOIGI!

Dette gjelder bare Israel, det er de som er "vredens barn" i Bibelen.

Vi andre:

"ALL FAMILIES ON THE EARTH WILL BE BLESSED THROUGH YOU (JAKOB=ISRAEL) AND YOUR DESCENDENTS" 1. Mos. 28:14

"ALL THE NATIONS ON THE EARTH WILL BE BLESSED..." 1. Mos.22:18

"ALL FAMILIES" - "ALL NATIONS"...ingen skal til helvete! Det eksisterer ikke!

DU kan ikke bli Israel om du prøver aldri så mye! Du har heller ikke fått ditt hjerte omskjært, det har du bevist gang på gang her inne!
Davidos
#8. Postet 31.10.2025 av Davidos
Selvfælgelig måtte vi alle "berikes" med kommentarer fra disse to over her...

Bare sannheten kan sette dere fri, gutter.
Salvationforall2
#9. Postet 31.10.2025 av Salvationforall2

Nei, du må bare ikke nedverdige deg til å nevne navn...."disse to over her"...all retorikk har en hensikt, også den som kommer fra deg.
AndersW
#10. Postet 31.10.2025 av AndersW

Det du og compaq har spist hos Adventistene og Jehovas vitner og nå spyr ut, er ikke sannheten, men løgnen, Davidos.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen