Heddal sier: Hei er det noen jenter her som kunne tenke seg å bo på går her?;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 28.10.2025 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.
Halloween - En Satanisk høytid
Jeg formaner dere, brødre og søstre, om å ta avstand fra disse hedenske skikker! Jeg ber dere også om å be for deres naboer og landsmenn som bedriver hor mot Herren vår Gud, om å vende om! 5.Mosebok 18:9.14

Sjekk videoen min her, og bli klokere på hva du egentlig feirer:

https://youtu.be/T2PKV_9louE

Svar på innlegg

Davidos
#1. Postet 28.10.2025 av Davidos
Lovløshet er det motsatte av lydighet. Så enkelt ER det bare. Å feire hedenske høytider ER lovbrudd, og i de fleste tilfeller Satanisme i praksis. En styggedom for Herrenes HERRE!
Davidos
#2. Postet 28.10.2025 av Davidos
Paulus sier det bedre enn meg!

1Kor 6:15

15 Vet dere ikke at deres kropper er Kristi lemmer? Skal jeg da ta Kristi lemmer og gjøre dem til en horkvinnes lemmer? På ingen måte!
LS82
#3. Postet 28.10.2025 av LS82
HELLOWEEN er egentlig veldig treffende:) At "kristne" kan kose seg med sånne ting er helt på trynet. Kose seg med jævelkostymer, død og elendighet og Fanden og hans oldemor. Det er "pastorer "også som syns dette er helt topp:)
Davidos
#4. Postet 28.10.2025 av Davidos
Ja, og disse pastorene/prester villeder mange uskyldige. De er intet annet enn avgudsdyrkere selv om de kaller seg kristne. De skal ikke arve Guds rike, ikke et fnugg av det engang.
Kenny
#5. Postet 28.10.2025 av Kenny
Lovløshet er det motsatte av lydighet. Så enkelt ER det bare. Å feire hedenske høytider ER lovbrudd, og i de fleste tilfeller Satanisme i praksis. En styggedom for Herrenes HERRE!
Mange Kristne vet forhåpentligvis, men det er mange som ikke forstår dette i dag dessverre, og en del av de er fortsatt en del av det, men under Jesus Kristus, så håper jeg at Han vil vekke så mange opp som mulig før det er for sent.
AndersW
#6. Postet 28.10.2025 av AndersW
Å tro at halloween har noe med kristendom å gjøre. Er like menigsløst som å tro at julebukk har noe med kristendom å gjøre, Davidos

Ellers er den gamle testamentlige tanken, at du i Guds øyne kan bli ren, ved å avholde deg fra ditt eller datt, feil. De kristne rensere seg og er rene på en helt annen måte.

Kenny
#7. Postet 28.10.2025 av Kenny
Å tro at halloween har noe med kristendom å gjøre. Er like menigsløst som å tro at julebukk har noe med kristendom å gjøre, Davidos

Ellers er den gamle testamentlige tanken, at du i Guds øyne kan bli ren, ved å avholde deg fra ditt eller datt, feil. De kristne rensere seg og er rene på en helt annen måte.

I gamle testamentet så var det jo Djevelen selv som styrte verden. Men så kom Kristus og befridde oss, slik at vi kun trenger å følge det nye testamentet som er under Jesus Kristus.

Men for å forstå Gud, så anbefaler jeg å lese begge, pluss de som har blitt kastet ut ifra Bibelen bare for å få et større overblikk ovenfor alt av ord.
AndersW
#8. Postet 28.10.2025 av AndersW
Postet i dag kl 23:42 av Kenny

I gamle testamentet så var det jo Djevelen selv som styrte verden. Men så kom Kristus og befridde oss, slik at vi kun trenger å følge det nye testamentet som er under Jesus Kristus.

Men for å forstå Gud, så anbefaler jeg å lese begge, pluss de som har blitt kastet ut ifra Bibelen bare for å få et større overblikk ovenfor alt av ord.
Nei, det gamle testamentet viser bare en skygge av Gud. Jesus er det virkelige bilde av Gud.

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

Tit 1:13 "
Derfor skal du vise dem strengt til rette, så de kan bli sunne i troen. De må ikke holde seg til jødiske myter og bud
"
Kenny
#9. Postet 28.10.2025 av Kenny
Nei, det gamle testamentet viser bare en skygge av Gud. Jesus er det virkelige bilde av Gud.

Joh 5:39 "Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv."

Tit 1:13 "
Derfor skal du vise dem strengt til rette, så de kan bli sunne i troen. De må ikke holde seg til jødiske myter og bud
"
Jo, djevelen styrte verden da alle måtte følge over 600 lover og ofre dyr for sin egen herre for å få tilgivelse. Hmmm.... (Er dette vår Gud, eller er det jeg som tar feil nå)

Jesus kom ned for å fjerne denne loven å for å befri oss fra vår synd. Slik at alle de som følger Ham, vil komme hjem igjen.

Beklager for at jeg enda ikke klarer å få min tekst utenfor din, har alltid slitt med dette fra jeg startet her for rundt 10 år siden.
AndersW
#10. Postet i går kl 00:11 av AndersW
Postet i går kl 23:57 av Kenny

Beklager for at jeg enda ikke klarer å få min tekst utenfor din, har alltid slitt med dette fra jeg startet her for rundt 10 år siden.
Først trykker du på ordet "Siter"

Før du trykker "Lagre"
Heddal sier: Hei er det noen jenter her som kunne tenke seg å bo på går her?;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen