Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Myrsnipa
Opprettet i går kl 11:02 av Myrsnipa, dame, 55 år, Sør-Trøndelag.
American Gospel: Christ Alone - Full Film (Official)
Man bør spørre seg; hvor går kristenheten i Norge? Er vi på samme vei som amerikanerne er/har vært? De har i alle fall noen tydelige stemmer som forkynner et sant Guds Ord. Har vi det i Norge? Kanskje de overdøves.

Tidligere kunne man høre ting fra prekestolen som kom av uvitenhet eller umodenhet. Nå kan en faktisk oppleve å høre det samme, men nå kommer det noen ganger formidlet av et ønske om å forlede.

Puritanerne bad mye om at Gud passet på det de sa og skrev, i ærefrykt og brennende kjærlighet til og for Hans Ord - det siste de ville var å forlede noen.

"Mange ganger og på mange måter har Gud i fordums tid talt til fedrene gjennom profetene. Men nå, da de siste tider er kommet, har Han talt til oss gjennom Sønnen. Ham har Gud innsatt som arving over alle ting, for ved Ham skapte Han verden. Han er en utstråling av Guds herlighet og bildet av Hans vesen, og Han bærer alt ved sitt mektige Ord. Da Han hadde fullført renselsen for våre synder, satte Han seg ved Majestetens høyre hånd i det høye."
Hebr. 1. 1-3.

Et av kjennetegnene på de siste tider er falske profeter, og det skal tilta mot enden.

"Mange falske profeter skal stå frem og føre mange vill. Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste."
Matteus 24. 11-12.

Derfør bør man ikke lytte til profeter utnevnt av fex mormonere, 7dag adventister eller karismatikerne sine, som fex Sarah Young. SIstnevntes bøker er etter det jeg kan se produkter av automatskrift. Dette er noe som hører inn under parapsykologi/okkultisme. Det samme med at vi skal nå være små skapere, som snakker ting inn i eksistens. Det er blendverk.

Til sist; den kranglingen som foregår i forumet til tider er bare leit. Både fra den hyperaktive postingen - til ukvemsord og utnavnene (både i forum og megafonen). Det er ikke Kristi sinnelag. Og jeg forstår at enkelte personer ved et par ganger har lettet på trykket. Ikke fordi de ønsker den formen for kommunikasjon. Men pga ytringsformen til visse.

Så, hvordan ønsker vi å forvalte våre pund? Hva ser Herren fra det høye når Han ser oss og vår fremferd?

Med alt dette i tankene, håper jeg noen vil se dokumentaren linket under.

https://youtu.be/bUOLt99JnAk?si=EZ4nszpATrVhNoA3

Måtte Herrens fred og veiledning til all sannhet, være oss nær i våre hjerter - og væremåte.

Klem,
Myrsnipa

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet i går kl 14:39 av AndersW
Postet i dag kl 11:02 av Myrsnipa

"Mange ganger og på mange måter har Gud i fordums tid talt til fedrene gjennom profetene. Men nå, da de siste tider er kommet, har Han talt til oss gjennom Sønnen. Ham har Gud innsatt som arving over alle ting, for ved Ham skapte Han verden. Han er en utstråling av Guds herlighet og bildet av Hans vesen, og Han bærer alt ved sitt mektige Ord. Da Han hadde fullført renselsen for våre synder, satte Han seg ved Majestetens høyre hånd i det høye."
Hebr. 1. 1-3.
Årsaken til at forfatteren for to tusen år siden skrev "Men nå, da de siste tider er kommet" var at han den gang levde i de siste tider. Noe også de andre første kristne sier.

1 Joh 2:18 "Mine barn, dette er den siste tid."

Apg 2:16 "her skjer det som er sagt gjennom profeten Joel: I de siste dager skal det skje, sier Gud, at jeg øser ut min Ånd over alle mennesker."

Om du nå 700 tusen dager senere fortsatt sier at det er de siste dager. Avslører du at du har gått glipp av noe. Antagelig det at Jesus og hans rike, forlengst er midt iblant oss.

Luk 17:20 "Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. Ingen vil kunne si: ‘Se her er det’ eller: ‘Der er det.’ For Guds rike er midt iblant dere."

Matt 18:20 "For hvor to eller tre er samlet i mitt navn, der er jeg midt iblant dem."

Matt 24:23 "Om noen da sier til dere: ‘Se, her er Kristus’ eller: ‘Der er han’, så tro det ikke!

Kristus og hans rike, er altså ikke her eller der, men midt iblant oss. Helt siden dengang.

De kristne er og har alltid vært i dette riket

Kol 1:13 "For han har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike."
Davidos
#2. Postet i går kl 15:59 av Davidos
Svar på disse spørsmålene da AndersW, siden du er så sikker i din vrangforestilling om at HERRENS store dag allerede har funnet sted.

Sier du det ja, så alle plagene som beskrives i Åpenbaringen, fjellenes ødeleggelse og hele jordens rystelse fra sitt fundament, og ikke minst Jesu gjenkomst med engleskaren som kan sees fra det ene verdenshjørnet til det andre, har funnet sted? Ser du Guds by og trone noe sted på jorden i dag?

Har det vært som i Noa's tid allerede, uten at vi fikk det med oss? Hvor står det i historiebøkene dine at kjempene nok engang vandret på jorden?

Det er noe fundamentalt vrengt med din forståelse av tiden du er i, og du later til å ha skyggelapper for hva som foregår rundt deg. Det er da fortsatt mord, urett, styggedom, genetiske eksperimenter, transhumanisme, perversiteter, bestialitet, pedofili, menneskeofringer og krig i hele verden. Men du kaller dette paradis?

Jeg skjønner heller ikke hvordan en "lærd" mann som deg klarer å ignorere Enok's bok i så stor grad som du gjør, men det kan jo forklares med dette:

"Den lovløse (Antikrist) kommer etter Satans virksomhet med løgnens makt og tegn og under. Det skjer med all urettferdighetens forførelse blant dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunne bli frelst. Derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen" (2 Tess 2,9-11

"slik skal det også blant dere komme falske lærere, slike som lurer inn vranglære som fører til fortapeise. De fornekter den Herre som kjøpte dem, og fører over seg selv en brå fortapelse" (2 Pet 2,1)
Salvationforall2
#3. Postet i går kl 17:49 av Salvationforall2
Til Myrsnipa

Du refererer fra Hebreerbrevet, men vi er ikke hebreere, og brevet er heller ikke skrevet til oss, det blir erstatningslære:

"...Se, dager skal komme, sier Herren, da jeg vil opprette en ny pakt over Israels hus og Judas hus,.." Hebr. 8:8

Den Nye Pakt er altså ikke for oss, men for Israel.

"For dette er det testamente jeg vil sette frem for Israels hus etter de dager, sier Herren. Jeg vil innpode mine lover i deres sinn, og jeg vil innprente mine lover i deres hjerter. Og derfor vil jeg være deres Gud, og de skal være mitt folk." Hebr. 8:10

"Ved tro kom Josef, da han lå for døden, om Israels barns bortgang og ga et bud angående hans ben."

Du refererer også fra Matteus-evangeliet:

"Du, Betlehem, Judas land, er slett ikke det minste blant Judas høvdinger. For fra deg skal det utgå den hersker som skal lede mitt folk Israel." Matt. 2:6

"...og sa: Stå opp og ta gutten og hans mor og gå inn i Israels land. For de som søkte guttens liv, har gått bort. Og han sto opp og drog inn i Israels land." Matt: 2:20-21.

"..., men gå i stedet til sauene som har falt fra Israels hus." Matt. 10:6

""Og han svarte og sa: Jeg er ikke utsendt til andre enn fårene som er falt fra Israels hus." Matt:15:24

"...så mye at folkemegden undret seg da se så de stumme tale, de lamme som gikk, de blinde som så. Og de opphøyet Israels Gud." Matt 15:31

"Da ble det som var sagt ved profeten Jeremias oppfylt, da han sa: Og de tok de tretti sølvpenninger, prisen for den som ble verdsatt, og som de verdsatte for Israels barn." Matt. 27:9

Tilsammen er forekommer ordet Israel 12 ganger bare i Matteus-evangeliet.

I hele Bibelen forkeommer ordet "Israel" i 2161 bibelvers
, fra bibelens første bok og til og med den siste, med et par unntak.

Dette skriver jeg som en kommentar til ditt innlegg.
Salvationforall2
#4. Postet i går kl 18:00 av Salvationforall2
Svar på disse spørsmålene da AndersW, siden du er så sikker i din vrangforestilling om at HERRENS store dag allerede har funnet sted.

Sier du det ja, så alle plagene som beskrives i Åpenbaringen, fjellenes ødeleggelse og hele jordens rystelse fra sitt fundament, og ikke minst Jesu gjenkomst med engleskaren som kan sees fra det ene verdenshjørnet til det andre, har funnet sted? Ser du Guds by og trone noe sted på jorden i dag?

Har det vært som i Noa's tid allerede, uten at vi fikk det med oss? Hvor står det i historiebøkene dine at kjempene nok engang vandret på jorden?

Det er noe fundamentalt vrengt med din forståelse av tiden du er i, og du later til å ha skyggelapper for hva som foregår rundt deg. Det er da fortsatt mord, urett, styggedom, genetiske eksperimenter, transhumanisme, perversiteter, bestialitet, pedofili, menneskeofringer og krig i hele verden. Men du kaller dette paradis?

Jeg skjønner heller ikke hvordan en "lærd" mann som deg klarer å ignorere Enok's bok i så stor grad som du gjør, men det kan jo forklares med dette:

"Den lovløse (Antikrist) kommer etter Satans virksomhet med løgnens makt og tegn og under. Det skjer med all urettferdighetens forførelse blant dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunne bli frelst. Derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen" (2 Tess 2,9-11

"slik skal det også blant dere komme falske lærere, slike som lurer inn vranglære som fører til fortapeise. De fornekter den Herre som kjøpte dem, og fører over seg selv en brå fortapelse" (2 Pet 2,1)
NÅ MÅ DU SKJERPE DEG! Vil du kommentere så kommenter det Myrsnipa skriver...du popper jo forsyne meg opp med stadig nye innlegg og kommentarer i alle andres innlegg uten at det har med tema å gjøre! Fra tidlig morgen til seint på natt! Av og til er det bare dine innlegg som vises, de andre har havnet i arkivet. Du må være ekstrem selvopptatt!
Davidos
#5. Postet i går kl 18:01 av Davidos
Jesaja 56:3
"La heller ikke den fremmedes sønn, som har sluttet seg til Herren og sagt: Herren har skilt meg helt fra sitt folk. La heller ikke evnukken si: Se, jeg er et tørt tre."

Her ser vi hvordan ALLE kan komme til Gud og være Israel, SFA2.

Og når det kommer til din andre kommentar her, som "irettesetter" meg, så ber jeg deg å ta deg en chill-pill. Du har jo gått helt av skaftet med dine sinneutbrudd her inne.

Min kommentar til AndersW er relevant i denne diskusjonen, og holder seg til trådstarters tema. Det samme kan ikke sies om dine kommentarer.

August afternoon
#6. Postet i går kl 19:50 av August afternoon
Hei Myrsnipa:-).

Man bør spørre seg;hvor går kristenheten i Norge?

1.ikke lett svar da det offentlige Norge vil på sikt avvikle kristendommen mens vi andre vil beholde den.
dette er ikke ukjent da kampen for avvikling har vært kjent i mange år og man ser det blant de geistlige og
i fra beslutningstakere i Norge.
her beskrives litt av tilstanden som har oppstått etter en del år.
les gjerne;

https://www.document.no/2025/09/28/dagens-liberale-vil-ikke-vite-av-gud-for-de-opphoyer-seg-selv-til-guder/

2.Så, hvordan ønsker vi å forvalte våre pund? Hva ser Herren fra det høye når Han ser oss og vår fremferd?

viktige spørsmål som vi alle bør ha tid til å tenke over for alt man gjør og sier har en konsekvens.

mvh August
AndersW
#7. Postet i går kl 20:30 av AndersW
Postet i dag kl 15:59 av Davidos

Så rett etter at du har fått høre Jesu ord: "Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene." Så spør du: "Ser du Guds by og trone noe sted på jorden i dag?"

Det Jesus sier har altså ikke noe å si for deg.

Om Guds by, hvor Guds trone er, sier Hebreerbrevet:

Heb 12:18-23 "Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på,.... Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem, til ti tusener av engler, til en høytidsfeiring, til forsamlingen av de førstefødte"

Altså igjen det samme. Du kan ikke se eller ta på Guds rike, Guds by, Guds trone osv.

Spørsmålet ditt avslører at du er utenfor det hele og ikke forstår noe.
Davidos
#8. Postet i går kl 20:39 av Davidos
Anders da, du fjerner store deler av konteksten, både i bibelen og i sitatet ditt over her. Det er synd at du ikke kan stå for det du sier, men også en velsignelse for mange, siden vi som tror på den sanne Jesus, venter på dommens dag.

Det eneste du later til å gjøre er å komme med anklager og nedlatende kommentarer når din vantro utfordres, og det er bare grobunn for konflikt. Du burde ta avstand fra det, og heller stå for det du påstår ved å besvare svært viktige utfordringer til din spredning av falsk doktrine.

Men selvsagt, en stolt mann vil nok heller gå til angrep når han blir satt til veggs...
AndersW
#9. Postet i går kl 20:58 av AndersW
Anders da, du fjerner store deler av konteksten, både i bibelen og i sitatet ditt over her. Det er synd at du ikke kan stå for det du sier, men også en velsignelse for mange, siden vi som tror på den sanne Jesus, venter på dommens dag.

Det eneste du later til å gjøre er å komme med anklager og nedlatende kommentarer når din vantro utfordres, og det er bare grobunn for konflikt. Du burde ta avstand fra det, og heller stå for det du påstår ved å besvare svært viktige utfordringer til din spredning av falsk doktrine.

Men selvsagt, en stolt mann vil nok heller gå til angrep når han blir satt til veggs...
Igjen, hadde du trodd den virkelig sanne Jesus sine ord

Joh 5:24 "Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet."

så hadde du forstått hva som er sant. Det Jesus sier er sant.
Davidos
#10. Postet i går kl 21:04 av Davidos
Klinten og hveten vokser sammen, inntil dommens dag. Da skal hveten gjemmes i Jesu låve, og klinten skal brennes. Klinten representerer de ugudelige og lovløse. Hveten representerer de lydige og Gudfryktige. Ser du denne verden fri fra lovløshet og ugudelighet?

Dersom du kan svare "JA" på dette spørsmålet, så har du rett i alt du har skrevet om og til meg.

Svarer du derimot "NEI", må pipa få en annen låt...
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen