Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Salvationforall2
Opprettet 20.10.2025 av Salvationforall2, mann, 73 år, ikke angitt.
ADVARSEL: En trofast tjener av loven og Guds utvalgte har endret og forfalsket min kommentar her inne!
Og han synes det er helt greit!

Jeg oppdaget i går at den trofaste tjener av budene og loven, Davidos, ifølge seg selv Guds utvalgte og som sier "Jeg ER ISRAEL", hadde endret og forfalsket en kommentar av meg her inne...kan det skje med meg, kan det skje med andre..."I Guds navn er visst alt lov!"

Det skjedde på en av hans uttalige innlegg her inne "Størst av alt er kjærligheten!". I min kommentar #4 på dette innlegget avsluttet jeg min kommentar med setningen: "Israel er Guds utvalgte!"

Han svarte meg i sin kommentar #6, hvor han hadde utklipp av min kommentar, men der var nå den samme setningen forandret til:

"Jeg er en fjott!"...med tykk skrift!

I 2.Mos. 20 gir Herren Moses de ti bud, som han skal legge fram for Jakob og Israels barn. I vers 16 kommer budet:

"Du skal ikke si falsk vitnesbyrd mot din neste."

Jeg konfronterte ham selvsagt med at han selv hadde brutt minst ett av budene. Men som den trofaste tjener av budene han er, ifølge ham selv, og ifølge seg selv Guds utvalgte, synes han selvsagt det er helt greit åpenlyst å bryte dette budet! Uten å beklage noe som helst! Og det i hans eget innlegg med overskriften Størst av alt er Kjæligheten!

Det spørst om ikke innlegget burde hatt overskriften: Størst av alt er løgnen!

At jeg skulle få oppleve dette av en som kaller kristen og Guds utvalgte, hadde jeg i min villeste fantasi aldri trodd, men så feil kan en ta. Kan det skje med meg, kan det skje med andre. Sett slike på plass!

Men å sette Davidos på plass tar han som en bonus, da får han oppmerksomhet, at den er negativ bryr han seg ikke om! "I Guds navn går alt an!" Også å vitne falsk mot sin neste.

Svar på innlegg

Davidos
#1. Postet 20.10.2025 av Davidos
"Jeg er en fjott!"...med tykk skrift!

Og han synes det er helt greit!

Var dette bedre?
HÅKON L
#2. Postet 20.10.2025 av HÅKON L
Det er mange mennesker som vandrer vekk fra veien og ut i uhederlige og urettferdige stier hvor en ser seg selv som hederlig og rettferdig til disse som går de stiene er disse ord rettet mot.

Ordsp 18:13
13 Den som svarer før han hører,
er dum og høster skam.
ordsp 11:12
12 Vettløs er den som forakter sin neste,
den forstandige vet å tie.

ordsp 19:5
5 Falske vitner slipper ikke straff,
de som farer med løgn, går ikke fri.

ordsp 13:3
3 Den som vokter sine lepper, tar vare på livet,
den som er stor i munnen, ødelegger seg selv.

Ordsp 10:19-21
19 Der det er mange ord, er det ingen mangel på synd,
forstandig er den som holder tungen i tømme.
20 Den rettferdiges tunge er som utsøkt sølv,
de urettferdiges hjerte er lite verdt.
21 Den rettferdiges lepper veileder mange,
dumme dør, for de har ikke vett
del 1 av 2
HÅKON L
#3. Postet 20.10.2025 av HÅKON L
del2 av 2

ordsp 19:19-20 + 22
19 Den som lar harmen ta makten, må bære straffen;
vil du berge ham, må du gjøre det igjen og igjen.
20 Lytt til råd og ta imot formaning,
så blir du vis til slutt.
22 Troskap er det en ønsker av et menneske;
bedre å være fattig enn en løgner.

Her et lite sitat fra (Kristus vår frelser s.37-38) om Kristi eksempel
"Uskyldig og ren gikk han blant de tankeløse, de udannede og de uhøflige, blant de følelsesløse skatteoppkrevere, blant de likegyldige og falne, blant de urettferdige samaritanerne, blant de hedenske soldatene og de enkle og hverdagslige bøndene.
Han talte et medlidende ord snart her og snart der til de trette som måtte arbeide hardt. Han delte livets sorger med dem og gjentok for dem de hemmeligheter han hadde hentet fra naturen om Guds kjærlighet, mildhet og godhet.
Han lærte dem at de skulde forstå at de hadde dyrebare talenter som vilde bringe dem evig rikdom hvis de bare brukte dem på rette måten. Ved sitt eksempel viste han dem at hvert eneste øyeblikk har verdi og bør nyttes på beste måte.
Han gikk ingen forbi som uverdig, men søkte å oppmuntre selv dem som var falt dypest og var minst lovende. Han forklarte dem at Gud elsket dem som sine barn og at de kunde bli lik ham i karakter og sinn.
Slik virket Jesus i stillhet helt fra barndommen for andre. Og denne gjerningen kunde ingen av de lærde lærere, ja, ikke engang hans egne brødre, få ham til å gi avkall på.
Med et fast forsett fullbyrdet han planen med sitt liv, for det var bestemt at han skulde være verdens lys.
I sin barndom, ungdom og manndom gikk Jesus alene. I sin renhet og tro trådte han vinpresen alene, og ingen blant folket var med ham. Han bar den veldige ansvarsbyrden for menneskenes frelse.
Han visste at dersom ikke menneskenes prinsipper og hensikter ble helt forandret, var alt tapt. Dette var byrden som hvilte på hans sjel."
Davidos
#4. Postet 20.10.2025 av Davidos
"Kristus vår frelser", skrevet av den sataniske Ellen G. White.

Blir litt dumt å forsøke å irettesette løgnere, når man selv lever en løgn...
Salvationforall2
#5. Postet 20.10.2025 av Salvationforall2
Var dette bedre?
Jeg fikk rett i innlegget mitt...du elsker oppmerksomhet...selv om du får negativ omtale...det spiller ingen rolle for deg!
KOM DEG VEKK fra denne tråden, og ta med deg "din bror"!
Davidos
#6. Postet 20.10.2025 av Davidos
Ditt ord er ikke min lov, som du tydeligvis ser her.
Salvationforall2
#7. Postet 21.10.2025 av Salvationforall2
Ditt ord er ikke min lov, som du tydeligvis ser her.
Din lov står visst over alle andre lover, også Moseloven, tydeligvis. Ikke noe nytt det.

Jeg håper ikke noen kvinner lar seg lure av en person som søker kjærligheten og bruker uttrykket "min lov" selv om han opptrer aldri så fin og sjarmerende på video...da bør det ringe en bjelle!
Davidos
#8. Postet 21.10.2025 av Davidos
Det er ikke løgn eller lovbrudd å kalle deg en fjott, men å anklage meg for lovbrudd og løgn for å gjøre dette er faktisk lovbrudd, da du ikke skal vitne falsk mot din neste.

Bare en liten bjelle til deg, SFA2, som burde ringe.

Guds fred og velsignelse.
LS82
#9. Postet 21.10.2025 av LS82
Salvationforall er en meget syk mann og bør umiddelbart innlegges på et kristent behandlingshjem(og helst et som tror på et virkelig helvete). Håper noen kan tipse helsepersonell slik at han kan få hjelp. Dette er ikke noe overdrivelse. Det er ikke greit at uskyldige yngre folk blir utsatt for denne avføringen han legger ut her.
Davidos
#10. Postet 21.10.2025 av Davidos
Hei, SFA2

Jeg leste hva LS82 skrev her, og jeg fikk dårlig sammvittighet for å ha kalt deg en fjott.

Håper du kan tilgi meg. Jeg mente det ikke, men var irritert og burde ikke skrevet det jeg gjorde.

Jeg føler at jeg ser deg litt tydeligere nå, og jeg ønsker deg virkelig alt godt på tross av våre uenigheter.

Guds fred og velsignelse.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen