Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 16.10.2025 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.
Størst av alt er Kjærligheten!
Elsker du din mann/kone? Hva skjer med dem dersom du er utro? Er det kjærlighet?

Se alt om det i min nye video:

https://youtu.be/iwehR8joNB8

Svar på innlegg

Davidos
#1. Postet 16.10.2025 av Davidos
En viktig ting å ta med i regninga her, er at våre lover i dag e bygd på de 10.bud.

Det ER faktisk straffbart å vitne falskt overfor offentlighetens myndighetspersoner, det ER straffbart å drepe og stjele.

Uten våre lover i dag vil alt bare bli kaos. Og på samme måte krever vår Far i himmelen orden i Sitt hus.
Salvationforall2
#2. Postet 16.10.2025 av Salvationforall2
Slik jeg forstår deg har din tidligere partner vært utro mot deg og bedrevet hor, mener du, og brutt et viktig bud etter Moseloven.

Det samme har visst de som ser på fotballkamper på tv også.

At du legger ut om om ditt privatliv som din tidligere eks var en del av og baktaler henne på et offentlig forum er hårreisende, ikke minst må det være det for din sønn også.

Men din egen synd ser du visst ikke, du som til og med sier du ER ISRAEL:

"Du skal ikke gå omkring og baktale folk (din eks, de som ser på fotballkamper m.m, de som bryter budene). Du skal ikke stå

din neste etter livet. Jeg er Herren. Du skal ikke hate din bror i ditt hjerte. Men du skal irettesette din neste, for at ikke du skal

få synd på deg for hans skyld." 3. Mos. 19:16-17.

"Den som hemmelig baktaler sin neste, ham vil jeg utrydde." Salme 101:5

"Din munn slipper du løs med ondt, din tunge spinner av svik. Du sitter og taler mot din bror, du baktaler din mors sønn. Dette har du gjort, og jeg har tidd. Du tenkte jeg var som du. Men jeg vil straffe deg og stille det fram for dine øyne. Legg merke til dette, dere som glemmer Gud. Ellers vil jeg rive i stykker, og det er ingen som redder." Salme 50:19-22

"De ble ryktemakere, baktalere...De kjenner godt til Guds rettferdige dom, at de som gjør slikt, fortjener døden. Likevel gjør de ikke bare slikt selv, men de holder også med dem som gjør det." Rom. 1:29-32.

Videre: "Derfor er du uten unnskyldning, du menneske, hvem du så dømmer. For i det du dømmer en annen, fordømmer du seg selv..." Rom. 2:1

"Baktalere skal ikke arve Guds rike." 1. Kor. 6:10

"Baktal ikke hverandre, brødre! Den som baktaler sin bror eller dømmer sin bror, han baktaler loven og dømmer loven. Men dersom du dømmer loven, da er du ikke lovens gjører, men dens dommer, én er lovgiveren og dommeren, han som har makt til både å freøse og tilå ødelegge (baktaleren). Men du, hvem er du som dømmer din neste?" Jakob 4:11-12.

Ikke ha omgang med, ikke en gang spis sammen med, slike som baktaler, slike som kalles brødre og søstre, og allikavel baktaler. Og ikke bare det, men det lyder i befalings form: "Støt da den onde fra dere!" 1. Kor. 5:9-13

Det er ikke gode utsikter for deg, du som kaller deg "Israel".

HELDIGVIS er alt dette talt til det etniske Israel, og ikke til deg, som her har bevist at du IKKE er Israel og har brutt budene. Du er som alle vi andre "et fallent menneske"!

Jeg ville ha slettet videoen var jeg deg!
Davidos
#3. Postet 16.10.2025 av Davidos
Slik jeg forstår deg har din tidligere partner vært utro mot deg og bedrevet hor, mener du, og brutt et viktig bud etter Moseloven.

Det samme har visst de som ser på fotballkamper på tv også.

At du legger ut om om ditt privatliv som din tidligere eks var en del av og baktaler henne på et offentlig forum er hårreisende, ikke minst må det være det for din sønn også.

Men din egen synd ser du visst ikke, du som til og med sier du ER ISRAEL:

"Du skal ikke gå omkring og baktale folk (din eks, de som ser på fotballkamper m.m, de som bryter budene). Du skal ikke stå

din neste etter livet. Jeg er Herren. Du skal ikke hate din bror i ditt hjerte. Men du skal irettesette din neste, for at ikke du skal

få synd på deg for hans skyld." 3. Mos. 19:16-17.

"Den som hemmelig baktaler sin neste, ham vil jeg utrydde." Salme 101:5

Det er ikke gode utsikter for deg, du som kaller deg "Israel".

Jeg ville ha slettet videoen var jeg deg!
Anklager du meg for baktale når jeg irettesetter? Du er en vandrende selvmotsigelse, intet annet. Det er jo bare å lese hva du skriver her.. DET er hårreisende!

Hvem er så du til å vrangtolke mine ord i så stor grad at du føler deg berettiget til å snakke om min sønn og hans mor?

Enhver som ser denne videoen vil se at du farer med falske anklager.

Forstår godt hvorfor du vil at jeg skal slette den, for da blir du jo avslørt.. og selvsagt vil det være opp til hver enkelt å se dette med egne øyne.

Samtidig vil jeg takke deg for at du gir folk enda en grunn til å se denne. En velsignelse fra HERREN min Gud!
Salvationforall2
#4. Postet 16.10.2025 av Salvationforall2
Ef. 6:

"1 Dere barn: Vær lydige mot deres foreldre, I HERREN! For dette er rett.

2. Hedre din far og din mor! Det er det første av budene som det er knyttet løfte til - 3 for at det må gå deg godt,

og du må leve lenge i landet
(Israel, 1000-årsriket)."

Paulus taler her til Israel, eller rettere sagt: "Den lille flokk".

Vi hedningefolk har aldri fått budene og loven:

"Han kunngjorde for Jakob sitt ord, for Israel sine BUD OG LOVER. Slik har han IKKE gjort mot noe hedningefolk,

hans lover kjenner de ikke. Hallelujah!" Salme 147:19:20

Israel er Guds utvalgte folk.
Salvationforall2
#5. Postet 16.10.2025 av Salvationforall2
Anklager du meg for å irettesette? Du er jen vandrende selvmotsigelse, intet annet.

Hvem er så du til å vrangtolke mine ord i så stor grad at du føler deg berettiget til å snakke om min sønn og hans mor?

Enhver som ser denne videoen vil se at du farer med falske anklager.

Forstår godt hvorfor du vil at jeg skal slette den, for da blir du jo avslørt.. og selvsagt vil det være opp til hver enkelt å se dette med egne øyne.

Samtidig vil jeg takke deg for at du gir folk enda en grunn til å se denne. En velsignelse fra HERREN min Gud!
Det er DU SELV som i tidligere videoer har fortalt om din eks og din sønn, og du har av andre enn meg blitt advart om at du kan få barnevernet på døra på grunn av dette.

Men selvsagt er det dette du må gjøre til en hovedsak, les kommentaren min en gang til, så ser du selv hva som er HOVEDSAKEN!

Du bør besinne deg.
Davidos
#6. Postet 16.10.2025 av Davidos
Ef. 6:

"1 Dere barn: Vær lydige mot deres foreldre, I HERREN! For dette er rett.

2. Hedre din far og din mor! Det er det første av budene som det er knyttet løfte til - 3 for at det må gå deg godt,

og du må leve lenge i landet
(Israel, 1000-årsriket)."

Paulus taler her til Israel, eller rettere sagt: "Den lille flokk".

Vi hedningefolk har aldri fått budene og loven:

"Han kunngjorde for Jakob sitt ord, for Israel sine BUD OG LOVER. Slik har han IKKE gjort mot noe hedningefolk,

hans lover kjenner de ikke. Hallelujah!" Salme 147:19:20

Jeg er en fjott.
Så vi skal ikke hedre vår mor og far i HERREN? Skal vi myrde og stjele også mener du?

Din bibel er falsk, for i KJV(1611) står salme 147:19-20 slik;

"Han forkynner Sitt ord for Jacob, Sine vedtekter og rettsregler for Israel. Han har ikke handlet slik med noen annen nasjon; og når det gjelder Hans rettsregler, så har de ikke kjent til dem. Lovpris HERREN!"

Her snakker Paulus åpenbart om Moseloven, og den er ingen forpliktet av oss til å følge, men den som ser nytten i noe av disse rettsreglene kan fritt velge å følge dem, som å unnlate å spise svin og reker. Opp til hver enkelt, men ikke veien til frelse :)

Du har tydeligvis en forfalskning av bibelen i dine hender, SFA2, og desverre er det også mange andre som har det i dag.

Link til sann bibel finner man her;
https://www.kingjamesbibleonline.org/Psalms-Chapter-147/
Davidos
#7. Postet 16.10.2025 av Davidos
Det er DU SELV som i tidligere videoer har fortalt om din eks og din sønn, og du har av andre enn meg blitt advart om at du kan få barnevernet på døra på grunn av dette.

Men selvsagt er det dette du må gjøre til en hovedsak, les kommentaren min en gang til, så ser du selv hva som er HOVEDSAKEN!

Du bør besinne deg.
Hvor er disse videoene hvor jeg baktaler min sønn og hans mor? Legg dem fremfor oss alle med link, så skal vi lytte til dine anklager.

Jeg bryr meg ikke om hva dine hovedsaker på mine innlegg er. Har jo gjentatt det for deg en del ganger nå, men du later ikke til å klare å besinne deg selv.
Salvationforall2
#8. Postet 16.10.2025 av Salvationforall2
Hvor er disse videoene hvor jeg baktaler min sønn og hans mor? Legg dem fremfor oss alle med link, så skal vi lytte til dine anklager.

Jeg bryr meg ikke om hva dine hovedsaker på mine innlegg er. Har jo gjentatt det for deg en del ganger nå, men du later ikke til å klare å besinne deg selv.
Jeg har ALDRI sagt du har baktalt din sønn...det får da være grenser for hva du påstår!

Skriver du her på forum så må du regne med å få kommentarer så lenge det handler om Guds ord i Bibelen. KD er ikke noen menighet, samme hvem som skriver.

Som du ser i Salme 147:19 så står det: "Han (Gud) ga sitt ord til Jakob" Han har ikke gitt det til andre.
Davidos
#9. Postet 16.10.2025 av Davidos
Jeg har ALDRI sagt du har baktalt din sønn...det får da være grenser for hva du påstår!

Skriver du her på forum så må du regne med å få kommentarer så lenge det handler om Guds ord i Bibelen. KD er ikke noen menighet, samme hvem som skriver.

Som du ser i Salme 147:19 så står det: "Han (Gud) ga sitt ord til Jakob" Han har ikke gitt det til andre.
Du vet tydeligvis ikke hva du gjør..

Gud gav Sitt ord til Jacob, og i dag har vi alle fått Hans Ord i bibelen og de andre bøkene som ikke er kanonisert. Så her ser vi jo hvordan alt Gud gjør for mennesket videreføres fra generasjon til generasjon.

Og du, SFA2, det 4.bud var fra begynnelsen av, som resten av dem. Så verken Jacob eller Israel er endeliktet for Guds plan for oss alle.
AndersW
#10. Postet 16.10.2025 av AndersW
Postet i dag kl 10:56 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.

Kjærligheten overvinner ALT!

Elsker du din mann/kone? Hva skjer med dem dersom du er utro? Er det kjærlighet?
"Kjærligheten overvinner alt" er en latinsk frase, "Amor omnia vincit". Uttrykket stammer fra den romerske dikteren Vergil, som brukte det i sitt verk Eclogae for over 2000 år siden. Frasen er fortsatt populær i dag, og dukker opp i mange former, fra bøker og ordtak til kunst og popkultur.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen