Jorden, menneskenes evige hjem.
Hva var Guds opprinnelige hensikt når det gjaldt menneskene? Gud velsignet dem og sa til dem: Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere. Dere skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen og alle dyr som det kryr av på jorden.(1.Mos 1:28) Er Guds hensikt hva jorden angår, forandret? Mitt ord..vender ikke tomt tilbake til meg, men utfører det jeg vil og fullfører det jeg sender det til. ( Jes 55:11) Så sier ( jehova) som skapte himmelen, han som er Gud, han som dannet jorden og gjorde den, han som grunnfestet den, han som ikke skapte den til å være øde men dannet den til bolig for folk. Jeg er ( Jehova) og det er ingen annen. ( Jes 45:18) Slik skal dere da be: Vår far i himlene, la ditt navn bli helliget. La ditt rike komme. La din vilje skje som i himmelen, så også på jorden.(Matt 6:9-10) De som gjør ondt, skal uttryddes, men de som venter på ( Jehova) skal arve landet ( jorden). De rettferdige skal arve landet(jorden) og alltid få bo i det. ( Sal 37:9,29) ( Matt 5:5)
Hvordan vil forholdene være på jorden under Guds rikes styre? Vi venter i samsvar med hans løfte nye himler og en ny jord og der skal rettferdighet bo. ( 2.Peter 3:13) Folk skal ikke lenger løfte sved mot folk og ikke lenger lære å føre krig. Men alle skal sitte trygt, hver under sitt vintre og fikentre og ingen skal skremme dem. For (Jehova),Allhærs Gud har talt. ( Mi 4:3-4) De skal bygge hus som de selv får bo i, plante vingårder og spise frukten selv. De skal ikke bygge så andre får bo og ikke plante så andre får spise. De som hører til mitt folk, skal like gamle som trørne, de som jeg har utvalgt, skal få nyte frukten av sitt arbeid. ( Jes 65;21-22)
Ingen borger skal si: Jeg er syk. ( Jes 33:24) Gud selv skal være hos dem. Og han skal tørke bort hver tåre fra deres øyne og døden skal ikke være mer, heller ikke skal sorg eller skrik eller smerte være mer. De ting som var før, er forsvunnet. ( Åp 21:3-4) ( Joh 3:16) Hvem skulle da ikke frykte deg, jehova og herliggjøre ditt navn, ettersom du alene er lojal? For alle nasjonene skal komme og tilbe framfor deg, fordi dine rettferdige forordninger er blitt gjort kjent. ( Åp 15:4)
Hvor mange mennesker kommer til himmelen? Frykt ikke, du lille hjord, for det har behaget deres Far å gi dere riket. ( Luk 12:32) Og jeg så og se, lammet ( Jesus) stod på Sions fjell og sammen med det hundre og førtifire tusen, som hadde dets navn og dets Fars navn skrevet på sine panner. Og de synger liksom en ny sang foran tronen og foran de fire levede skapninger og de eldste og ingen kunne lære å mestre denne sangen uten de hundre og førtifire tusen, som er blitt kjøpt fra jorden. ( Åp 14:1.3)
Er alle de 144 00 jøder? Det er verken jøde eller greker, det er verken slave eller fri, det er verken mann eller kvinne, for dere er alle en i forening med Kristus Jesus. Dessuten, når dere hører Kristus til, er dere virkelig Abrahams ætt, arvinger ifølge et løfte. ( Gal 3:28-29) Hvorfor henter Gud noen til himmelen? De skal være Guds og Kristi prester og skal herske som konger sammen med ham i de tusen år. (Åp 20:6)