Prompt (kopier og lim inn i ChatGPT):
Jeg ønsker en grundig analyse av et parforhold basert på MBTI-personlighetstyper.
Min MBTI-type: [DIN TYPE, f.eks. INFJ]
Min partners MBTI-type: [PARTNERS TYPE, f.eks. ESTP]
Formålet med analysen er å få en dyp forståelse av hvordan vi som par kan skape et sterkt, kjærlig og varig forhold – ideelt sett et ekteskap som varer livet ut.
Gi en strukturert analyse som inkluderer følgende:
-
Styrker – Hva er de største styrkene i dette forholdet basert på våre MBTI-typer? Hvordan kan vi bygge videre på dem?
-
Utfordringer – Hvilke typiske misforståelser, konflikter eller ulikheter kan vi støte på? Hvordan kan vi best håndtere dem?
-
Muligheter – Hvilke potensialer finnes i dette forholdet for vekst, utvikling og støtte – både individuelt og som par?
-
Trusler – Hvilke langsiktige risikofaktorer bør vi være oppmerksomme på, og hvordan kan vi forebygge dem?
-
Kommunikasjon og konfliktløsning – Praktiske tips til hvordan vi kan kommunisere effektivt og løse konflikter på en sunn måte.
-
Langsiktig perspektiv – Hva kan vi gjøre for å bevare kjærligheten og støtten gjennom livets ulike faser (barn, jobb, helse, aldring, osv.)?
Vær ærlig, innsiktsfull og konstruktiv. Svar med respekt for at alle forhold er unike, men med tydelighet i typenes dynamikk.
Målet: Et varig, harmonisk og fruktbart forhold – med kjærlighet og respekt i sentrum.