Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 25.08.2025 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.
Dette forandrer alt...
Har dere hørt om pave Sylvester? Ikke jeg heller...

Viiste dere at Nero fikk et dødelig sår som han ble leget fra? Han kjørte et svert inn i sitt eget hode, men sies å ha kommet til live igjen.

Jesus sa at de som påførte ham sårene ved korset skulle se ham komme igjen med englehæren? Og at den generasjonen han talte til ikke skulle se døden?

Visste dere også at vi har blitt løyet til angående historien vår, og at vi ikke er i år "2025"?

Etter hva jeg nå forstår, så er vi i Satans lille sesong hvor han skal bedra alle nasjoner... Og dette forandrer ALT! For det betyr at Jesus kommer ned og setter føttene sine på jorden denne gangen, og at den nye jord står for døren.

Hva vil dette si for oss? Betyr det at vi allerede er fortapt?

Jeg vet ikke med dere, men jeg skal gå i bønn for å forstå disse tingene som har blitt vist meg. Alt som har vært skjult skal komme for dagen, og det er nok det vi ser nå. Men hva vet vel jeg?

Se her for å få sammendraget på det som er skrevet over:

https://youtu.be/lLUOWAvlFno?si=J_Vagi1kqiTGbDA4

Her er bibeltekstene som nevnes i de 3 første minuttene. Se hvordan de snakker om samme hendelse.
Åp 6:14-17, Dan 12:1, 1Kor 15:52-53, Matt 24:29-31, Åp 12:12

Svar på innlegg

Salvationforall2
#1. Postet 25.08.2025 av Salvationforall2
Her er ditt bønnesvar:

The Final 7 years are upon us according to the Bible Timeline/Daniel 9:27 + Blood Moon 9/7/2025 (ca 14 min)

https://youtube.com/watch?v=2BFqblbxM0k
Salvationforall2
#2. Postet 25.08.2025 av Salvationforall2
Et litt lenger bønnesvar:

AI Predicts 2025 Bible Prophecy: The Final 7 years, Nimrod Resurrected, Nephilim Army Coming! (1t og 42 min....for 7 døgn siden)

https://www.youtube.com/watch?v=8gAJsMRGGtw
HÅKON L
#3. Postet 25.08.2025 av HÅKON L
Det du skriver i denne tråden er fiksjon.
joh11:26
26 Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø. Tror du dette?»
joh 8:51
51 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som holder fast på mitt ord, skal aldri i evighet se døden.»
+ Joh 5:24-30
(dette er sant ved at de som dør bare sover til oppstandelsen enten til liv eller dom)først etter dommen blir det noen mennesker(foruten Jesus han sto opp) som i sannhet er døde (syndens lønn er døden)

26 Og hver den som lever og tror på meg, skal aldri i evighet dø. Tror du dette?»
(dette er sant ved at de som dør bare sover til oppstandelsen enten til liv eller dom)først etter dommen blir det noen som i sannhet er døde (syndens lønn er døden)

Neros ende og pauls ende (en uten håp og en med håp)

Not long after this, Nero sailed on his infamous expedition to Greece, where he disgraced himself and his kingdom by contemptible and debasing frivolity.
Returning to Rome with great pomp, he surrounded himself with his courtiers and engaged in scenes of revolting debauchery.
In the midst of this revelry a voice of tumult in the streets was heard. A messenger dispatched to learn the cause, returned with the appalling news that Galba,
at the head of an army, was marching rapidly upon Rome, that insurrection had already broken out in the city,
and that the streets were filled with an enraged mob, which, threatening death to the emperor and all his supporters, was rapidly approaching the palace. (s.496.3)

In this time of peril, Nero had not, like the faithful Paul, a powerful and compassionate God on whom to rely. Fearful of the suffering and possible torture he might be compelled to endure at the hands of the mob,
the wretched tyrant thought to end his life by his own hand, but at the critical moment his courage failed. Completely unmanned, he fled ignominiously from the city and sought shelter at a countryseat a few miles distant,
but to no avail. His hiding place was soon discovered, and as the pursuing horsemen drew near, he summoned a slave to his aid and inflicted on himself a mortal wound.
Thus perished the tyrant Nero, at the early age of thirty-two. (Act of Apostel, 497.1,ellen g White)

del 1 av 2
HÅKON L
#4. Postet 25.08.2025 av HÅKON L
Del 2 av 2
(Paulus sin død)

Ransomed by the sacrifice of Christ, washed from sin in His blood, and clothed in His righteousness, Paul has the witness in himself that his soul is precious in the sight of his Redeemer.
His life is hid with Christ in God, and he is persuaded that He who has conquered death is able to keep that which is committed to His trust.
His mind grasps the Saviour’s promise, “I will raise him up at the last day.” John 6:40. His thoughts and hopes are centered on the second coming of his Lord.
And as the sword of the executioner descends and the shadows of death gather about the martyr, his latest thought springs forward, as will his earliest in the great awakening, to meet the Life-giver, who shall welcome him to the joy of the blest.

Well-nigh a score of centuries have passed since Paul the aged poured out his blood as a witness for the word of God and the testimony of Jesus Christ.
No faithful hand recorded for the generations to come the last scenes in the life of this holy man, but Inspiration has preserved for us his dying testimony.
Like a trumpet peal his voice has rung out through all the ages since, nerving with his own courage thousands of witnesses for Christ and wakening in thousands of sorrow-stricken hearts the echo of his own triumphant joy:
“I am now ready to be offered, and the time of my departure is at hand. I have fought a good fight, I have finished my course, I have kept the faith: henceforth there is laid up for me a crown of righteousness, which the Lord,
the righteous Judge, shall give me at that day: and not to me only, but unto all them also that love His appearing.” 2 Timothy 4:6-8. (AA 512.2-513.1)

Davidos
#5. Postet i går kl 09:25 av Davidos
Her er ditt bønnesvar:

The Final 7 years are upon us according to the Bible Timeline/Daniel 9:27 + Blood Moon 9/7/2025 (ca 14 min)

https://youtube.com/watch?v=2BFqblbxM0k
Ja, Nimrod er muligens gjenoppstått, men det kan også være "project Bluebeam" som bedrar oss, og vi må ikke glemme at verden er en scene.

Faktisk så er det beste å studere bibelen. Han som har den videoen i innlegget mitt refererer til mange bibelvers jeg tidligere har stusset over, og når jeg hørte ham belyse dem på den måten han gjorde, og i henhold til historie som til nå har vært skjult, så henger det mer på grep enn hva jeg har trodd tidligere.

Dette er svært tungt å skulle omstilles i. Jeg kommer nok ikke til å legge lit til noen av dere, men takker for svar selvsagt. For akkurat nå stoler jeg ikke engang på meg selv, og det er vel egentlig en god begynnelse!

Jeg blir ikke forferdet over hva som skjer i himmelrommet, og med alle de sinnsyke patentene på kunstig solteknologi, og tankelesingsmaskiner, så kan vi ikke legge lit til slikt. Og det sa HERREN at vi heller ikke skulle gjøre gjennom Jeremia i kap.10:1-5
Davidos
#6. Postet i går kl 09:43 av Davidos
Det du skriver i denne tråden er fiksjon.
joh11:26
joh 8:51
51 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som holder fast på mitt ord, skal aldri i evighet se døden.»
+ Joh 5:24-30

del 1 av 2
Mener du kommentarene over, eller selve innlegget?

Ja, jeg tror at ved tro er jeg frelst, slik som røveren på korset, og jeg tror ikke at man skal forkynne loven til folkemassene, men kun det du refererer til i Joh.11:26.

Når du siterer EGW så blir det merkelig for alle som ikke er Adventister.... Kristne legger heller lit til bibelen.

Det er mye av menneskets historie som har gått tapt, og det refereres ofte til "middelalderen" som en mørketid hvor ingen utvikling og framgang i menneskeheten fant sted. Men det motsatte kommer nå for dagen slik som det står skrevet at det skal. Alt som har vært skjult skal belyses. Det er snakk om drøyt 1000år som "mangler" her, og hvordan forklarer du myntene som hedrer Jehova og Jesus i videoen over?

Du/dere kan jo se litt mer om det her fra samme fyr(han gjør meget godt arbeid, og har tilgang til litteratur jeg ikke har hørt om tidligere, som GENEVA-bibelen) Og for ikke å nevne myntene som viser til "middelalderen"). Han snakker også ganske fort da han drikker litt vel mye kaffe, så vi må være overbærende med ham. Vi er jo alle på søken etter sannheten... Og det går faktisk å stille ned avspillingshastigheten på youtube v/innstillinger-knappen nede til venstre i vinduet.

https://youtu.be/7ElMbdDrSGg?si=ApRAR1ZwocrbtGrg
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen