Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 17.08.2025 av Roy2, mann, 53 år, Vest-Agder.
Moderne falske predikanter, og hva som er det sanne kristne evangeliet!
Her skal jeg skrive ned 2 youtube linker som jeg vil anbefale at du ser og hører på. Den første linken dokumenterer moderne falske predikanter, og den andre linken forteller hva det Bibelske kristne evangeliet faktisk er for mennesker som lever i dag.

1. Modern Preachers Teaching Sinner's Prayer without FAITH IN THE BLOOD.: https://youtu.be/cOyDQOVONU8?si

2. Have you trusted the blood?: https://youtu.be/qJT7RbMGGJw?si

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 17.08.2025 av compaq
Det standpunkt en sann kristen må ta, er dette: La det stå fast at Gud er sanndru, men hvert menneske en løgner. ( Rom 3:4)

Målestokken må være: Alt Guds ord er rent. ( Ordsp 30:5) og Salme 12:7) Disse skriftstedene er tatt fra Guds rene ord. Bibelen, og derfor er det av den største betydning for oss å undersøke dem omhyggelig. La oss med dette for øye se på 1.Joh 5:7: For det er tre som vitner i himmelen, Faderen, Ordet og den Hellige Ånd og disse tre er ett. (sitert fra King James-oversettelsen. I vår norske bibel finnes ikke denne. Her har vi et greit eksempel på at det er føyd noe til Guds ord, enda Bibelen uttrykkelig fordømmer dette.

Det neste skriftstedet vi skal undersøke, er Johannes 10:30: Jeg og Faderen, vi er ett. hvis en leser dette uten forbindelse med andre skriftsteder, kunne en nok med en viss rett hevde at gud og Kristus er ett. Men Jehova gir oss dette råd: Kjøp visdom, ja, kjøp forstand for alt ditt gods. ( Ordsp 4:7) Denne regelen må alltid følges, derfor også i dette tilfelle. Jesus forklarer selv hva meningen er med johannes 10:30: I sin bønn til Faderen aftenen før han ble henrettet sa han: Men jeg ber ikke for disse alene, men også for dem som ved deres ord kommer til å tro på meg, at de alle må være ett. liksom du, Fader, i meg og jeg i deg, at også de må være ett i oss, for at verden skal tro at du har utsendt meg og den herlighet som du har gitt meg, den har jeg gitt dem, for at de skal være ett, liksom vi er ett. ( Joh 17:20-22)

Jesus ba for dem som skulle bli lemmer på hans legeme, menigheten. Apostelen støtter denne tanken i 1.kor 12:12: For liksom legemet er ett og har mange lemmer, men alle legemets lemmer, om de enn er mange, dog er ett legeme, således er det også med Kristus. Apostelen belyser dette nærmere i Efeserne 5:23: For mannen er hustruens hode, liksom Kristus er menighetens hode, han som er sitt legemes frelser. Og så samler han alt inn under Jehovas som hodet over det hele: Kristus er enhver manns hode og mannen er kvinnens hode og Gud er Kristi hode. ( 1.Kor 11:3)

Den enkle sannhet kommer på for dagen. Akkurat som Kristus og lemmene på hans legeme blir regnet som ett, blir også Jehova og Kristus regnet som ett. De er alle ett fordi de er ett i forståelse, hensikt og organisasjon. Hvis ikke dette var den logiske slutning ville Jesus aldr sagt: Faderen er større enn jeg. ( Joh 14:28) og derfor også: Skje ikke min vilje men din ( Luk 22:42) Derfor er alle, Kristus innbefattet, fullstendig underlagt det store hode, Jehova Gud den allmektige.
Salvationforall2
#2. Postet 17.08.2025 av Salvationforall2
And what about Rober Breaker and his followers?...who teach that you cannot go to the gospels and can only use "Paul's gospel" for salvation. What in the world are they talking about and why is their teaching so wrong? Rober Breakert is a hyper-dispensationalist that teaches that the gospels of Matthew, Mark, Luke and John are under the dispensation of the Law and not grace. He and his followers teach that Paul's gospel is in the dispensation of the Church age and that these two gospels are not the same. Breaker, even though he denies being a Mid-Acts Dispensationalist, is excatly that. He and his followers clearly teach a Mid-Acts division, separating ministry of Jesus and the apostles from Paul and what Breaker continually refers to as Pauls"my gospel".

A former Mid-Acts-Dispensationalist.
Roy2
#3. Postet 17.08.2025 av Roy2
Helt riktig, følger man Paulus evangelium ja da følger man Jesus fordi Jesus åpenbarte evangeliet til Paulus. Det er dessverre mange mennesker i dag som kaller seg kristne, som ikke forstår det. Mange mennesker som kaller seg kristne er det ikke. SÅ TRIST! Vi trenger en sann kristen vekkelse i dette landet. Også innen det som blir kalt for kristenheten i Norge.

Ikke kom å lyv her. Robert er ikke en hyper-dispensationalist. Her er en undervisning av Robort Breaker som knuser den påstanden. Why I am not a Hyperdispensationalist.:
https://youtu.be/feJh3eX2p60?six
AndersW
#4. Postet 18.08.2025 av AndersW
Her skal jeg skrive ned 2 youtube linker som jeg vil anbefale at du ser og hører på. Den første linken dokumenterer moderne falske predikanter, og den andre linken forteller hva det Bibelske kristne evangeliet faktisk er for mennesker som lever i dag.

1. Modern Preachers Teaching Sinner's Prayer without FAITH IN THE BLOOD.: https://youtu.be/cOyDQOVONU8?si

2. Have you trusted the blood?: https://youtu.be/qJT7RbMGGJw?si
Hva med å i stedet gjøre som Jesus sier? Dvs. å drikke hans blod!

Matt 26:27 "Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! For dette er mitt blod, paktens blod, som blir utøst for mange så syndene blir tilgitt."

1 Joh 1:7 "blodet fra Jesus, hans Sønn, renser oss for all synd"

Salvationforall2
#5. Postet 18.08.2025 av Salvationforall2
Helt riktig, følger man Paulus evangelium ja da følger man Jesus fordi Jesus åpenbarte evangeliet til Paulus. Det er dessverre mange mennesker i dag som kaller seg kristne, som ikke forstår det. Mange mennesker som kaller seg kristne er det ikke. SÅ TRIST! Vi trenger en sann kristen vekkelse i dette landet. Også innen det som blir kalt for kristenheten i Norge.

Ikke kom å lyv her. Robert er ikke en hyper-dispensationalist. Her er en undervisning av Robort Breaker som knuser den påstanden. Why I am not a Hyperdispensationalist.:
https://youtu.be/feJh3eX2p60?six
OK, Roy...jeg har nå sett halve videoen. Han har rett i at han ikke er hyper-dispensationlist. Men han er ihvert fall dispensationlist når han sier The Church, The Body of Christ, startet ved korset.

Du vet kanskje at det er ulike retninger innen dispensationlism. Det er moderate (ved Jesus og korset), hyper (Mid-Act) og ultra (Act.28.28-movement).

Ordet "church" eksisterer opprinnelig ikke i Bibelen. Det greske ordet er "ecclesia", som egentlig betyr "innkalt forsamling", eller "utvalgt forsamling"...oversatt fra Septuaginta. At det står "kirke"/"church" i våre bibler, er feil oversettelse. Det ordet har aldri eksistert i Biblen. Derimot har vi "Veien", som var de Paulus forfulgte.

Bibelen bruker også "Gods nation", "Jackob and the children of Israel", "My people", "the elected" osv. Dette gjelder bare Israel.

Breaker viser i videoen bl.a. til Ef. 2:16 "og i ETT LEGEME forlikte DEM BEGGE med Gud ved korset." "DEM BEGGE" = "DE TO" i vers 14. Den vanlige oppfatningen er at dette er hedninger OG jøder (israelitter). Dette er sannsynligvis den best bevarte hemmelighet for kristenheten, for "hedningene" er ikke oss, men det utstøtte Israel, som også ble kalt hedninger (goy/goyim på hebraisk) i GT. Og Paulus forkynte ikke noe annet enn det Jesus, Peter og de 11 andre jødiske apostlene, nemlig "riket", som er det jordiske (landløftet) 1000-årsriket Israel fikk løfte om "The Kingdom of God"=The Kingdom of Israel" hvor "menigheten" i bla. Efeserbrevet skal være "et kongedømme av prester for meg og en hellig nasjon framfor andre nasjoner." (2.Mos. 19:5:6). Bare Israel er "Gods nation", eller "de utvalgte" (ecclesia). Så her tar også Breaker feil.

Dette viser bare hvor mange ulike foståelser kristendommen har av Bibelen, og hvor det ene synet nærmest slår det andre ihjel med fordømming m.m., det bør da være all grunn til å spørre seg selv hvorfor det er slik, for noe må da virkelig være feil? Og "hemmeligheten" bak det er etter mitt syn bl.a. feiloversettelsene av ordet "Gentiles", men som en heldigvis kan lese om på internett og som noen forkynnere tar opp, selvsagt ikke uten de blir fordømt og svertet.
compaq
#6. Postet 18.08.2025 av compaq
Skaperen selv elsket den nye verden så høyt at han sendte sin enbårne Sønn, for at han skulle være dens konge. ( Joh 3:16) De skapninger som vil leve under dens herredømme, må også la Riket være det som har størst betydning i deres liv. Guds Sønn fornedret seg selv og fant seg ydmykt i å være skyteskive for Satans ondskapsfulle angrep, for å bli skikket til å være den som skal opphøye og forvare Guds navn, ( Fil 2:5-8) ( Heb 5:8-9)

Han solgte alt han eide, for å kjøpe dette rike. ( Matt 13:44-46) Apostlene fulgte kristi eksempel og søkte først Guds rike. ( Matt 6:33) Men ett gjør jeg: jeg jager mot seiersprisen i Riket, koste hva det koste vil: omtrent slik uttryke en av dem det. ( Fil 3:14) Mennesker med en god vilje som håper å få leve på jorden i den nye verden, deler ikke sin hengivenhet og troskap mellom den og den sataniske, gamle verden, men gjør Riket til det viktigste i sitt liv.

Profeten Daniel 2:44: Og i disse kongers dager vil himmelens Jehova Gud opprette et rike som i all evighet ikke skal ødelegges og dette rike skal ikke overlates til noe annet folk, det skal knuse og gjøre ende på alle hine riker (jordiske) men selv skal det stå fast evennelig. Våkn opp nå, alle som ønsker å leve under denne rettferdige regjering. ( Rom 13:11) sett ikke din lit til denne gamle verdens herskere, som har stilt opp en vederstyggelighet i form av en verdslig, internasjonal organisasjon i tross mot himmlens rikes herredømme. Lyd Kongen Kristus Jesus og fly til Rikets fjell mens det ennå er tid. ( Matt 24:15-20) Tiden er kort for himlenes rike er kommet nær.
AndersW
#7. Postet 18.08.2025 av AndersW
Postet i dag kl 17:29 av compaq

......Tiden er kort for himlenes rike er kommet nær.
Dette sa Jesus for snart to tusen år side. Å nå to tusen år senere si det samme, blir helt menigsløst, compaq Jesus Kristus grunnla sitt himmelske riket på jorden for snart to tusen år siden. Det er hans rike som er Guds rike, ikke Jehovas vitners eller noen annen sekts falske rike.
compaq
#8. Postet i går kl 02:17 av compaq
Jak 4:4: I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot (Jehova ) Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende.

1.Joh 2:15: Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden. Om noen elsker verden, da er kjærligheten til Faderen ( Jehova) ikke i ham.

Vennskap med denne verden fører til ødeleggelse sammen med den. ( Es 13:11 og Es 24:5-6) Hva gagner det et menneske om han vinner den hele verden men tar skade på sin sjel eller hva vil et menneske gi til vederlag for sin sjel. ( Matt 16: 26)

Himlens rike er nær og fordi satan vet at harmageddon er nær
Salvationforall2
#9. Postet i går kl 14:50 av Salvationforall2
Dette sa Jesus for snart to tusen år side. Å nå to tusen år senere si det samme, blir helt menigsløst, compaq Jesus Kristus grunnla sitt himmelske riket på jorden for snart to tusen år siden. Det er hans rike som er Guds rike, ikke Jehovas vitners eller noen annen sekts falske rike.
"21 Men nå er Kristus oppstått fra de døde og er blitt førstegrøden av dem som er sovnet inn

22 For ettersom døden kom ved et menneske ( det står ikke på grunn av et menneske), slik skal alle også bli gjort levende i Kristus.

23 Men hver i sin egen avdeling. Kristus er førstegrøden. DERETTER skal de som hører Kristus til, bli gjort levende ved hans komme.
(dette skjedde vel ikke for 20 tusen år siden?)

24 DERETTER kommer ENDEN, NÅR HAN (KRISTUS) OVERGIR RIKET TIL GUD OG FADEREN, ETTER HAN HAR TILINTETEGJORT ALL MAKT OG MYNDIGHET OG VELDE.

25 FOR HAN SKAL HERSKE SOM KONGE TIL HAN FÅR LAGT ALLE SINE FIENDER UNDER SINE FØTTER.

26 DEN SISTE FIENDEN SOM BLIR TILINTETGJORT ER, DØDEN. " (døden kan sannsynligvis ikke være en person).

Se vers 24: Kan "Hans elskede Sønns rike" være et "evig" rike hvis han skal overgi det til Faderen og Gud ETTER AT han har tilintetgjort all makt og myndighet og velde, sine fiender og døden?

Og mener du dette skjedde for 2000 år siden? Kom "enden" da?
Salvationforall2
#10. Postet i går kl 15:04 av Salvationforall2
Jak 4:4: I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot (Jehova ) Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende.

1.Joh 2:15: Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden. Om noen elsker verden, da er kjærligheten til Faderen ( Jehova) ikke i ham.

Vennskap med denne verden fører til ødeleggelse sammen med den. ( Es 13:11 og Es 24:5-6) Hva gagner det et menneske om han vinner den hele verden men tar skade på sin sjel eller hva vil et menneske gi til vederlag for sin sjel. ( Matt 16: 26)

Himlens rike er nær og fordi satan vet at harmageddon er nær
Enn om "verden" ikke skal bety "verden"...vil ikke det gi enda større mening? Hva var det Jesus advarte mot?
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen