per arne sier: Nyt de små tingene, for en dag vil du kanskje se tilbake og oppdage at det var de som var de store.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 16.08.2025 av Davidos, mann, 43 år, Østfold.
Hva skjer når Jesus kommer, og hva skjer etterpå?
Her får dere alle svarene dere trenger!

Når er de 1000år de hellige skal regjere i himmelen med Jesus? Hva skjer med Satan mens de 1000år går? Skal vi dø 2 ganger? Hvem får være med, og hvem må dø? HVOR LENGE ER DET IGJEN TIL ALT DETTE SKAL SKJE??!!??!!

For de fleste vil dette være skremmende, men kanskje samtidig nødvendig å få med seg. Jeg må innrømme at jeg har aldri reflektert så grundig som jeg gjør i dag etter å ha sett denne:

https://youtu.be/gUbVErsxJzI?si=KXOLNp8LJZd2drul

Dersom du vil ha den korte versjonen av hele videoen kan du spole frem til sekvensen mellom 11-19minutt i videoen, men jeg vil anbefale deg å se fra begynnelsen for å få en litt mindre sjokkerende introduksjon til budskapet.

La den som har ører høre, og den som ikke vil høre gå sin vei og la de som vil bedømme selv.

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 16.08.2025 av AndersW

Når er de 1000år de hellige skal regjere i himmelen med Jesus? Hva skjer med Satan mens de 1000år går? Skal vi dø 2 ganger? Hvem får være med, og hvem må dø? HVOR LENGE ER DET IGJEN TIL ALT DETTE SKAL SKJE??!!??!!

For de fleste vil dette være skremmende, men kanskje samtidig nødvendig å få med seg. Jeg må innrømme at jeg har aldri reflektert så grundig som jeg gjør i dag etter å ha sett denne:

Dersom du vil ha den korte versjonen av hele videoen kan du spole frem til sekvensen mellom 11-19minutt i videoen, men jeg vil anbefale deg å se fra begynnelsen for å få en litt mindre sjokkerende introduksjon til budskapet.

La den som har ører høre, og den som ikke vil høre gå sin vei og la de som vil bedømme selv.
Hvorfor tror du på denne falske profeten?

Jesus og de hellige hersker forlengst. Men ikke utenfor Guds paradis, for der er det helvete.
Salvationforall2
#2. Postet 16.08.2025 av Salvationforall2

For det første må du, og de som "underviser" i denne videoen, lære dere å se, og ikke "reflektere", at det denne videoen tar opp bare er talt til ISRAEL!

De starter så smart her i denne videoen med Matt. 24:37 om hva Jesus sa om Noahs dager, og de nevner ikke ett eneste ord OM det som står i VERS 21noen vers tidligere : " 21 For da skal det skal det være EN TRENGSEL så stor som det ikke har vært verdens begynnelse til verdens ende."

Dette er "den store trengsel over Jakob" (Israel) skal gjennom og har INGEN TING med oss å gjøre! Alt dette er løgn...og i strid med Bibelen!

Les JEREMIA 30:4-9!!

Må du SNART våkne opp og ikke skremme vettet av både små og store!
compaq
#3. Postet 17.08.2025 av compaq
Bibelen viser klart at de 144 000 ( evig ) er de eneste foruten kristus Jesus som får del i den himmelske oppstandelse men beviser det at det ikke blir noen flere som skal komme fram fra gravene. Nei, det skal også bli en jordisk oppstandelse. Størstedelen av menneskene kommer til å få liv her på jorden under paradisiske forhold. (1000 år)( Sal 72: 6-8) Es 2:4 og 60:13) ( Esekiel 36:35)

Jesu ord er sanne: Alle de som er i gravene, skal høre hans røst og de skal gå ut, de som har gjort godt, til livets oppstandelse, de som har gjort ondt, til dommens oppstandelse. ( Joh 5: 27-29)

Menneskeheten kommer til å å bli satt på en prøve. Adam og Eva ikke bestod en slik prøve. De fleste av de som kommer til å leve ved slutten av de 1000 år, har aldri fått sin tro prøvd. Før de ble oppreist fra de døde hadde de ikke kjennskap til Jehovas hensikter. De tilhørte Satans onde tingenes ordning, de var urettferdige. Etter oppstandelsen var det lett for dem å tjene Jehova for de levde i et paradis og møter ikke noen motstand fra Djevelen. Men kommer disse milliarder av mennesker som er blitt fullkomme, til å tjene Jehova hvis Satan får anledning til å prøve å hindre dem i å fortsette å gjøre? Kan Satan gjøre det samme med dem som han gjorde med de fullkomme menneskene Adam og Eva?

Alle som da gir etter for Satans fristelser og bedrag, blir dømt uverdige og de kommer til å bli overgitt til den annen død, som billedlig omtales som ildsjøen. Alle de som står imot og bevarer sin ustraffelighet og troskap mot Jehova Gud, vil bli godkjent av hans dommer. Gjennom ham skal de så få den gave som består i retten til evig liv som fullkomme mennesker på en jord som er forvandlet til et paradis. ( Luk 20:35-36)
AndersW
#4. Postet 17.08.2025 av AndersW
Jesu Kristi rike er et evig rike, ikke et tusenårs rike. De tusen symbolske år refererer bare til et lengere tidsrom i Jesu Kristi evige rike.

2 Pet 1:11 "Da skal inngangen til vår Herre og frelser Jesu Kristi evige rike stå vidåpen for dere."

De første som opplevde Guds rike og kom inn i Kristi rike, var de første kristne.

Mark 1:15 «Tiden er inne, Guds rike er kommet nær.

Apg 14:23 "Vi må gå inn i Guds rike gjennom mange trengsler."

Kol 1:13 "For han har fridd oss ut av mørkets makt og ført oss over i sin elskede Sønns rike."

De falske profetenes hensikt med å si at Kristi rike enda ikke er her. Er å hindre folk i å gå inn i Kristi rike.

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn."

Ef 5:5 "
Kristi og Guds rike"
Davidos
#5. Postet 17.08.2025 av Davidos
Dere er jo alle tre over her på en skikkelig blåbærtur.. Orker ikke nære de illeluktende fruktene som presenteres i kommentarene, det er rett og slett ikke vits da man har forsøkt tidligere. Det er opp til hver enkelt å finne ut av ting. Mine innlegg er simpelthen en mulighet for leseren/seeren å gjøre opp sine egne meninger.

Det dere tre over holder på med er ikke til å forstå, og da er jeg glad jeg kan forbli uvitende i denne sammenheng. For det kaoset som stadig vises til fra dere er jo helt hinsides.

INGEN av dere så videoen før dere kommenterte, og dermed kan dere ikke bedømme noe som helst, men alikevel gårt dere så langt som å fordømme..? Dere preker en ting, men gjør det motsatte. Jeg ser ingen god Ånd i dere, heller tvert imot.

Riktig god første dag i den bibelske uken, til dere alle. Og fortsatt "god natt" i topplokket! ;-D
AndersW
#6. Postet 18.08.2025 av AndersW
Dere er jo alle tre over her på en skikkelig blåbærtur.. Orker ikke nære de illeluktende fruktene som presenteres i kommentarene, det er rett og slett ikke vits da man har forsøkt tidligere. Det er opp til hver enkelt å finne ut av ting. Mine innlegg er simpelthen en mulighet for leseren/seeren å gjøre opp sine egne meninger.

Det dere tre over holder på med er ikke til å forstå, og da er jeg glad jeg kan forbli uvitende i denne sammenheng. For det kaoset som stadig vises til fra dere er jo helt hinsides.

INGEN av dere så videoen før dere kommenterte, og dermed kan dere ikke bedømme noe som helst, men alikevel gårt dere så langt som å fordømme..? Dere preker en ting, men gjør det motsatte. Jeg ser ingen god Ånd i dere, heller tvert imot.

Riktig god første dag i den bibelske uken, til dere alle. Og fortsatt "god natt" i topplokket! ;-D
Du faller i samme kurv som jødene som avviste Jesu rike, fordi det ikke var slik de hadde tenkt seg. Og akkurat som dem fantaserer om et annet messiansk rike.
Davidos
#7. Postet 18.08.2025 av Davidos
Du faller i samme kurv som jødene som avviste Jesu rike, fordi det ikke var slik de hadde tenkt seg. Og akkurat som dem fantaserer om et annet messiansk rike.
Sier du det ja.. Spesielt. Du får ha en fin dag da :-D
AndersW
#8. Postet 18.08.2025 av AndersW
Sier du det ja.. Spesielt. Du får ha en fin dag da :-D
Ja det er derfor du tror på den falske profeten i videoen din. De første kristne både opplevde og kom inn i Guds og Kristi rike. Noe hverken du eller denne falske profeten du er en tilhenger av har gjort.

Ellers er alle dager fine https://m.youtube.com/watch?v=swloMVFALXw
Davidos
#9. Postet 18.08.2025 av Davidos
Sier du det ja... Spesielt. Fint at du har en fin dag da ;-)
Davidos
#10. Postet i dag kl 13:38 av Davidos
Videolinken i innlegget er svært viktig å få med seg. La Sannhetens Ånd fortelle deg hva som er sant, og alle andre stemmer stilne. I Jesu navn.
per arne sier: Nyt de små tingene, for en dag vil du kanskje se tilbake og oppdage at det var de som var de store.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen