per arne sier: Nyt de små tingene, for en dag vil du kanskje se tilbake og oppdage at det var de som var de store.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Joh146
Opprettet 11.08.2025 av Joh146, dame, 36 år, Telemark.
..vår kamp er ikke mot kjøtt og blod
«..men mot maktene, mot myndighetene, mot verdensherskerne i denne tidsalders mørke, mot ondskapens åndelige hærskarer i himmelrommet.»
Efeserne 6:12

Ønsket å dele denne serien om åndskampen vi alle til enhver tid står i som kristne. Den er veldig reell og kan utarte seg på mange ulike måter i vandringen våres.
Opplever at det snakkes lite om dette og om vi tror Guds ord vil denne kampen bare øke i styrke og intensitet før Jesus kommer igjen.
Jesus anmodet også disiplene til enhver tid å «våke og be».

https://m.youtube.com/watch?v=qsQz7ko4d14&list=PLy0Ned1zNp4tad-n9wDaLJhI15gomlhuQ&index=2&pp=iAQB

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 11.08.2025 av compaq
Bortkastet å ofre sin tid og sine krefter på en verden som skal forgå. Noen vil kanskje innvende. Men gjør ikke mange organisasjoner i verden mye godt ved å arbeide for at folk skal oppnå beskyttelse, sunnhet, utdannelse og frihet? Det er sant at visse organisasjoner midlertid hjelper folk til å bli befridd for enkelte problemer. men de er alle en del av den verden som er fremmedgjort forr Jehova Gud og de får folk til å tro at de kan bevare denne tingenes ordning.

Ingen av dem støtter den regjering Gud har opprettet med tanke på jorden- hans Sønns rike. Når alt kommer til alt, vet vi at selv forbrytere, som deltar i ondsinnet og skadelig virksomhet, kan stifte familie og sørge for den og til og med vise godgjørenhet. Men ville det av den grunn være riktig av oss å støtte forbryterorganisasjoner på noen måte? ( 2.Kor 6:14-16)

Kan vi egentlig vise kjærlighet til menneskeheten ved å støtte noen av verdens planer og bruke tid og krefter på å gjennomføre dem? Hvis du ønsket å hjelpe mennesker som var syke, ville du da gjøre det på en slik måte at du pådro deg den samme sykdommen som de hadde. Ville du ikke kunne være til langt større hjelp for dem hvis du fortsatte å være frisk og forsøkte å hjelpe dem til å bli klar over hvordan de kunne gjenvinne sin helse. Det nåværende menneskelige samfunn er sykt åndelig sett. Ingen av oss kan redde det, for Guds Ord viser at dets sykdom er dødelig. ( es 1:4-9)

Men vi kan hjelpe enkeltpersoner i verden til å finne ut hvordan de kan oppnå åndelig sunnhet og få overleve og komme inn i en rettferdig ny ordning- forutsatt at vi fortsetter å holde oss atskilt fra verden. ( 2.kor 6:17) Ha derfor ikke noe å gjøre med denne verdens planer, men gjør ditt ytterste for å unngå å bli besmittet av verdens ånd og å følge dens urettferdige veier. Glem aldri at verden forgår og dens lyst men den som gjør Guds vilje blir til evig tid. ( 1.Joh 2:17)
Davidos
#2. Postet 12.08.2025 av Davidos
«..men mot maktene, mot myndighetene, mot verdensherskerne i denne tidsalders mørke, mot ondskapens åndelige hærskarer i himmelrommet.»

Ønsket å dele denne serien om åndskampen vi alle til enhver tid står i som kristne. Den er veldig reell og kan utarte seg på mange ulike måter i vandringen våres.
Opplever at det snakkes lite om dette og om vi tror Guds ord vil denne kampen bare øke i styrke og intensitet før Jesus kommer igjen.

https://m.youtube.com/watch?v=qsQz7ko4d14&list=PLy0Ned1zNp4tad-n9wDaLJhI15gomlhuQ&index=2&pp=iAQB

Du har så rett! Ingenting er viktigere enn å våke å be i denne tiden. Det er slutten på Satans lille sesong, og det kommer til å bli hetere og hetere for hver time frem til Jesus kommer igjen.

Vi trenger beskyttelse som aldri før, og det kan vi oppnå med faste og bønn. Men enda viktigere er å separere seg fra denne verdenen, og ikke la seg rive med av konfliktene rundt omkring i det geopolitiske bildet. Mange skal idolisere mennesker og ting de ikke engang er klar over at de idoliserer, og mange skal falle for fristelser de ikke hadde forventet.

Våk og be! Og for all del legg ifra dere de svarte speilene deres!!!!
Salvationforall2
#3. Postet 12.08.2025 av Salvationforall2

Ef.6:12 har ingen ting med oss i dag å gjøre. Dette har med "Jacobs trouble"/Jakobs(=Israels) trengsel å gjøre midt i den 70. uke av Danils profeti, hvor djevelen skal bli kastet ned fra himmelen til straff for dem. Hele Israel skal bli frelst før Kristus kommer og oppretter det jordiske 1000-årsriket="Guds rike"/"The Kingdom of Israel" for dem.

vers 21: "Fred være med brødrene/"brethren" ...."brødre/mine brødre" alltid i hele Bibelen knyttet til Israel, "my kinsmen in the flesh", "mine frender (slektninger) etter kjødet, de er jo israelitter (etniske israelitter!). Dem tilhører barnekåret og herligheten og paktene og lovgivningen og gudstjenesten og løftene." Rom. 9:3-4

Davidos
#4. Postet 12.08.2025 av Davidos
Jeg tror de fleste her inne har fått med seg hva du mener, SFA2.

Er det ikke på tide å innse at du bare gjentar deg selv i samme vrangbane dag ut og dag inn her?

Din forestilling samsvarer med AndersW sin forestilling, men den er ikke reell... Kanskje det er derfor dere forsøker å smitte den over på og i alt som foregår her?

Merkelig å kalle seg Kristen, og ikke tro at man er utvalgt av Gud. Vi har alle muigheten til å bli frelst, men det kommer ikke uten visse kriterier. Og så burde man selvsagt forstå at man er like spesiell og utvalgt i Guds øyne som de som var FØR Israel, og de som kommer etter.

Nå skal ikke jeg fremme logikk på noen som helst måte, men deres tankegang er så virkelighetsfjern at jeg undrer meg ofte på hva som forårsaker deres blinde gange her i verden.. Men det er vel slik det skal være nå som vi nærmer oss slutten på denne tidsalder.
Salvationforall2
#5. Postet 12.08.2025 av Salvationforall2
Jeg tror de fleste her inne har fått med seg hva du mener, SFA2.

Er det ikke på tide å innse at du bare gjentar deg selv i samme vrangbane dag ut og dag inn her?

Din forestilling samsvarer med AndersW sin forestilling, men den er ikke reell... Kanskje det er derfor dere forsøker å smitte den over på og i alt som foregår her?

Merkelig å kalle seg Kristen, og ikke tro at man er utvalgt av Gud. Vi har alle muigheten til å bli frelst, men det kommer ikke uten visse kriterier. Og så burde man selvsagt forstå at man er like spesiell og utvalgt i Guds øyne som de som var FØR Israel, og de som kommer etter.

Nå skal ikke jeg fremme logikk på noen som helst måte, men deres tankegang er så virkelighetsfjern at jeg undrer meg ofte på hva som forårsaker deres blinde gange her i verden.. Men det er vel slik det skal være nå som vi nærmer oss slutten på denne tidsalder.
IKKE NOE av det du skriver her stemmer. Derimot er det et strålende eksempel på "Kognitiv dissonans" ...så får du finne ut hva det betyr.

HAPPY BIRTHDAY!
Davidos
#6. Postet 13.08.2025 av Davidos
IKKE NOE av det du skriver her stemmer. Derimot er det et strålende eksempel på "Kognitiv dissonans" ...så får du finne ut hva det betyr.

HAPPY BIRTHDAY!
Jeg markerer verken min egen eller andres fødselsdager da det er basert på astrologi og hedningtradisjon. Jeg har faktisk vendt om, slik det står skrevet at vi skal gjøre.

Jesus kommer veldig snart. Er DU klar? Eller sitter du fortsatt fast i denne verden?
AndersW
#7. Postet 13.08.2025 av AndersW
Jeg markerer verken min egen eller andres fødselsdager da det er basert på astrologi og hedningtradisjon. Jeg har faktisk vendt om, slik det står skrevet at vi skal gjøre.

Jesus kommer veldig snart. Er DU klar? Eller sitter du fortsatt fast i denne verden?
Så også her er Adventistene lik Jehovas vitner? Nei, dette er ikke vendt om, dette er bare tull, Davidos Du er lurt trill rundt.
Davidos
#8. Postet 13.08.2025 av Davidos
Så også her er Adventistene lik Jehovas vitner? Nei, dette er ikke vendt om, dette er bare tull, Davidos Du er lurt trill rundt.
Jeg trodde du kunne historie jeg AndersW..

Å feire fødselsdager hadde sin opprinnelse i Babylon, men dert var Romerne som gjorde det mainstream. Man feirer seg selv den dagen, og dermed settes Jesus i skyggen. Du virker jo å tro at du er Gud til tider du, så det henger jo på grep hvorfor du ikke anser dette som hedensk skikk :-)

Men deg om deg, og det skal du selvsagt få gjøre i fred.
AndersW
#9. Postet 13.08.2025 av AndersW
Jeg trodde du kunne historie jeg AndersW..

Å feire fødselsdager hadde sin opprinnelse i Babylon, men dert var Romerne som gjorde det mainstream. Man feirer seg selv den dagen, og dermed settes Jesus i skyggen. Du virker jo å tro at du er Gud til tider du, så det henger jo på grep hvorfor du ikke anser dette som hedensk skikk :-)

Men deg om deg, og det skal du selvsagt få gjøre i fred.
Så det er fordi du bryr deg om Jesus, at du ikke vil feire Jesu fødselsdag?
compaq
#10. Postet 13.08.2025 av compaq
salvionforfall2

jordiske 1000 år rike Guds rike???

Jehova Gud er Kongen som forbereder en bryllupsfest for sin Sønn, Jesus Kristus. Bruden, de 144 000 salvede etterfølgere av Jesus, vil til slutt bli forent med ham i himmelen.

Kongens undersåtter er Israels folk, som ved å bli tatt inn i lovpakten, fikk mulighet til å bli et kongerike av prester. Det var derfor opprinnelig de som ved den anledningen fikk innbydelsen til bryllupsfesten. De første kallet til de innbudte gikk imidlertid ikke ut før om høsten i år 29 e.kr, da Jesus og hans disipler begynte å forkynne om Riket. (Kongens tjenere) Men de kjødelige israelittene, som fikk dette kallet gjennom tjenerne fra år 29 ekr til år 33 ekr, ville ikke komme. Gud gav derfor den innbudte nasjonen enda en mulighet som Jesus sier: Da sendte han andre tjener t som skulle si til de innbudte: Festmåltidet har jeg gjort i stand, oksene og gjøfeet er slaktet og alt er ferdig. Kom til bryllupet. Dette andre og siste kallet til de innbudte gikk ut fra og med pinsedagen i år 33 e.kr, da den hellige ånd ble utøst over Jesus etterfølgere og fram til år 36 e.kr.

De fleste av israelittene avviste imidlertid også dette kallet. Men de brydde seg ikke om det og gikk sin vei, sier Jesus, en til sin åker og en til sin forretning. de andre la hånd på tjenerne, mishandlet dem og slo dem i hjel. Så fortsetter Jesus med å si: Da ble kongen harm og sendte ut sine tropper som drepte disse mordene og brente byen deres. Det skjedde i år 70 e.kr, da Jerusalem ble jevnet med jorden av romerne og morderne ble drept.

Jesus forklarer så hva som skjedde i mellomtiden: Så sa ( kongen) til tjenerne. Festen er gjort i stand men de innbudte var ikke verdige. Gå derfor ut på veikryssene og innby til bryllupet alle dere treffer. Tjenerne gjorde dette og bryllupssalen ble full av gjester. Denne innsamlingen av gjester fra veiene utenfor byen der de innbudte boode, begynte i år 36 e.kr. Den romerske offiseren Kornelius og hans familie var de første uomskårne ikke-jøder som ble samlet inn. Innsamlingen av disse ikke-jøder, som alle erstatter dem som opprinnelig avslo innbydelsen, har fortsatt helt fram til det 20. århundre.

Jesus avslutter med å si: For mange er kalt, men få er utvalgt. Ja, det var mange fra Israels nasjon som ble innbudt til å bli medlemmer av kristi brud, men bare noen få kjødelige isralitter ble utvalgt. De fleste av de 144 000 gjestene som mottar den himmelske lønn, viser seg å være ikke-israelitter. ( Matt 22:1-14) (2.Mos 19:1-6) ( Åp 14:1-3)
per arne sier: Nyt de små tingene, for en dag vil du kanskje se tilbake og oppdage at det var de som var de store.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen