Øystein-Eriksen sier: Ønsker virkelig å komme i kontakt med en kvinne å bli kjent med. Vil starte med et vennskap som kan utvikle seg til kjærest og etterhvert ekteskap
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Inia
Opprettet 28.07.2025 av Inia, dame, 64 år, Oslo.
Daniel 12.4
Og du Daniel:Gjem disse ord og forsegl boken inntil endens tid. Mange skal fare omkring, og kunnskapen skal bli stor.

jeg syntes og se en kobling med tiden vi går inn.
Kunstig innteligens tar oss med storm, til noens glede, andres forferdelse og avmakt.

Vi har flere tegn i tiden på tiden like før Jesus kommer tilbake, sitt andre komme, jeg har lenge festet meg de overnevnte ordene fra Danielsboken fordi jeg ser vi beveger oss inn i en tid der vi ser et kunnskapsnivå som utvikler seg og stadig når nye høyder. Vi kan jo bare ta turen lenger østover der vi ser en utvikling som ville få våre forfedre til å ikke tro sine egne øyne. Ja selv våre øyne kan nesten ikke to det vi ser utvikler seg i verden.
Vi har bare en Gud som Skapte himmel og jord og alt vi trenger fra jordens ressurser. Ganske utrolig og tenke på at jorda fortsatt er rik på mineraler og skatter til tross for hvordan mennesket har herjet med den. Lykken for mennesket er å være i harmoni med vår Skaper og Frelser.

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 28.07.2025 av AndersW
Og du Daniel:Gjem disse ord og forsegl boken inntil endens tid. Mange skal fare omkring, og kunnskapen skal bli stor.

Kunstig innteligens tar oss med storm, til noens glede, andres forferdelse og avmakt.

Vi har flere tegn i tiden på tiden like før Jesus kommer tilbake, sitt andre komme, jeg har lenge festet meg de overnevnte ordene fra Danielsboken fordi jeg ser vi beveger oss inn i en tid der vi ser et kunnskapsnivå som utvikler seg og stadig når nye høyder. Vi kan jo bare ta turen lenger østover der vi ser en utvikling som ville få våre forfedre til å ikke tro sine egne øyne. Ja selv våre øyne kan nesten ikke to det vi ser utvikler seg i verden.
Vi har bare en Gud som Skapte himmel og jord og alt vi trenger fra jordens ressurser. Ganske utrolig og tenke på at jorda fortsatt er rik på mineraler og skatter til tross for hvordan mennesket har herjet med den. Lykken for mennesket er å være i harmoni med vår Skaper og Frelser.
At du får "kunnskapen skal bli stor" til å bli "kunstig innteligens" var ny.

Men hvis vi skal leke litt. Så kan det jo hende at de nå lager et super innteligent super menneske, som hele verden undres over og ser opp til. Og vips, du har da en lys levende Antikrist.
compaq
#2. Postet 28.07.2025 av compaq
Inia

Daniel vil ønske å høre om den verden som han da vil befinne seg i- en verden som er helt annerledes enn den han levde i. Alle spor av krig og undertrykkelse som skjemmet den verden han kjente, vil være borte. Sorg, sykdom og død skal ikke være mer. ( Jes 25:8 og 33:24) Men det skal være en overflod av mat, rikelig med boliger og et givende arbeid til alle. ( Sal 72:16) ( Jes 65:21-22) Menneskeheten kommer til å være en forent, lykkelig familie.

Daniel kommer avgjort til ha plass i denne verdenen. Du skal stå opp til din lodd sa engelen til ham. Det hebraiske ordet som her er oversatt med lodd, er det samme som det som blir brukt om et oppmålt jordstykke. At alle som tilhører Guds folk, vil få en plass i paradiset og at fordelingen av jord vil skje på en ordnet og rettferdig måte. Daniels lodd i paradiset innbefatter naturligvis mer enn et jordstykke. Det innebefatter hans plass i Guds hensikt der. Daniels lovte belønning er garantert.

Hva så med din lodd. De samme løftene kan anvendes i ditt tilfelle. Jehova vil at lydige mennesker skal stå opp til sin lodd, at de skal få en plass i paradiset. Tenk på hva det innebærer. Det blir naturligvis en opplevelse å få treffe Daniel i levende live, sammen med andre troens menn og kvinner fra bibelsk tid. Utallige andre vil også vende tilbake fra de døde og ha behov for undervisning, så de kan lære Jehova Gud å kjenne og framelske kjærlighet til ham. Ja, det er en plass for deg i paradiset. Noen synes kanskje at tanken om et paradis virker fremmed men husk at det opprinnelig var Jehovas hensikt at menneskene skulle leve på et slikt sted. (1.Mos 2:7-9) Når vi ser det på den måten er paradiset det naturlige hjem for jordens milliarder. Det er der de hører til. Å komme inn i paradiset vil være som å komme hjem.
AndersW
#3. Postet 28.07.2025 av AndersW
Inia

Daniel vil ønske å høre om den verden som han da vil befinne seg i- en verden som er helt annerledes enn den han levde i. Alle spor av krig og undertrykkelse som skjemmet den verden han kjente, vil være borte. Sorg, sykdom og død skal ikke være mer.....
Vrøvl, Daniel sier det samme som de kristne senere sier

Dan 12:2 "Mange av dem som sover i jorden, skal våkne, noen til evig liv, andre til spott og evig avsky. De kloke skal skinne som den strålende himmelhvelvingen; og de som har ført de mange til rettferd, skal skinne som stjernene til evig tid."

Noen går til evig avsky, mens andre skal skinne som stjernene til evig tid. Med andre ord til himmel og helvete.
August afternoon
#4. Postet 28.07.2025 av August afternoon

har man bruk for kunstig inteligens..?
her kommer ett lite eksempel på hvor det kan komme positivt til nytte.
se gjerne;
https://www.youtube.com/watch?v=ZbOg_cC1_Eo (10.20 min..)

det negative kan i hovedsak deles i to deler:
1.hvordan vil dette slå seg ut på arbeidsmarket globalt sett..?
2.har man nok kunnskap til å vite videre utvikling av kunstig inteligens..om menneskelig kontroll av det..?

det er en av grunnene til at det har vært krig på jorden,jakten på jordens rikdommer og jeg vil tro at
den dagen jorden vil bli tømt så vil menneske lete etter mer på andre planeter.

jeg tror nok at alle lengter etter det å være i harmoni med seg selv og med omgivelsene men
både åndelig og materiellt kravmentalitet setter som regel ubevisst en stopper for noen å kunne oppnå
det andre er heldige å oppleve i livet.

det er ikke alt som skjer på jorden som er av det gode og da kan Guds ord komme til oss alle i møte.
AndersW
#5. Postet 28.07.2025 av AndersW
har man bruk for kunstig inteligens..?
her kommer ett lite eksempel på hvor det kan komme positivt til nytte.
se gjerne;
https://www.youtube.com/watch?v=ZbOg_cC1_Eo (10.20 min..)
Vel det der kan også gå veldig galt. En slik inteligent robot/android koloni, kan plutselig få et ønske om selvstendighet/uavhengighet. Og da blir det som oftest krig.

Vi har heller aldri hørt om en høyre inteligens som lar seg styre av en lavere inteligens. Slik at det å lage en høyre inteligens enn oss selv, ikke er så veldig smart.

Inia
#6. Postet 29.07.2025 av Inia
Der har vi det. Hva forteller dette bilde oss.

Jeg kjenner i mitt hjerte hva det forteller meg.
Davidos
#7. Postet 29.07.2025 av Davidos
At du får "kunnskapen skal bli stor" til å bli "kunstig innteligens" var ny.

Men hvis vi skal leke litt. Så kan det jo hende at de nå lager et super innteligent super menneske, som hele verden undres over og ser opp til. Og vips, du har da en lys levende Antikrist.
Det er da en logisk observasjon dette med KI og at kunnskapen skal bli stor, men jeg vil si kunnskapen allerede har vært stor i lang tid siden eteren ble menneskers motorvei..

Når det gjelder "leken" med profeti, så treffer du spikeren på hodet. Det er faktisk akkurat som du sier! Satan skal manifestere seg som en engel av lys. Faktisk så har mennesket allerede i år klart å gjøre lys om til kjød. Du kan se alt om det i ett av mine foregående innlegg.
CERN hjelper til med å åpne portalen som trengs for å forsterke troppene før den store HERRENS dag, Armageddon. Faktisk så er et knippe av disse menneskene i kontankt med noe de anser som "aliens", hvorav de mottar "informasjon" om at det er en annen "Alien", en svært mektig og ond diktator som er på vei mot jorden for å utslette oss, og derfor må alle samles til krig. De blir alle forledet av de samme patetiske bedragerene som jeg arbeidet med i min tid som new-age fjott da jeg selv kommuniserte med "ånder" som gav meg de samme "beskjedene".

Bare sånn for "lekens" skyld ;-)
AndersW
#8. Postet 29.07.2025 av AndersW
Det er da en logisk observasjon dette med KI og at kunnskapen skal bli stor, men jeg vil si kunnskapen allerede har vært stor i lang tid siden eteren ble menneskers motorvei..

Når det gjelder "leken" med profeti, så treffer du spikeren på hodet. Det er faktisk akkurat som du sier! Satan skal manifestere seg som en engel av lys. Faktisk så har mennesket allerede i år klart å gjøre lys om til kjød. Du kan se alt om det i ett av mine foregående innlegg.
CERN hjelper til med å åpne portalen som trengs for å forsterke troppene før den store HERRENS dag, Armageddon. Faktisk så er et knippe av disse menneskene i kontankt med noe de anser som "aliens", hvorav de mottar "informasjon" om at det er en annen "Alien", en svært mektig og ond diktator som er på vei mot jorden for å utslette oss, og derfor må alle samles til krig. De blir alle forledet av de samme patetiske bedragerene som jeg arbeidet med i min tid som new-age fjott da jeg selv kommuniserte med "ånder" som gav meg de samme "beskjedene".

Bare sånn for "lekens" skyld ;-)
Du elsker sekter, Davidos. Jeg tror Mormon sekten og Scientologi sekten har slike science fiction fantasier.
Davidos
#9. Postet 29.07.2025 av Davidos
De er blant de som er observert som deler denne overtroen, ja, men de er ikke de eneste. Det er likheter helt til satanistene spør du meg. Så dette er ikke mine oppfatninger, men mine observasjoner av vantro i forskjellige trossamfunn, både åpne og lukkede.

Virker ikke som du oppfattet dette.
August afternoon
#10. Postet 29.07.2025 av August afternoon
Vel det der kan også gå veldig galt. En slik inteligent robot/android koloni, kan plutselig få et ønske om selvstendighet/uavhengighet. Og da blir det som oftest krig.

Vi har heller aldri hørt om en høyre inteligens som lar seg styre av en lavere inteligens. Slik at det å lage en høyre inteligens enn oss selv, ikke er så veldig smart.

du har rett i det og man kan jo spørre seg hva vil kunstig inteligens med oss mennesker i framtiden..?
også verdt å tenke på hvem er det som vil ha dette..?
ta gjerne en titt på denne dokumentaren..som er en av mange om dette;

https://www.youtube.com/watch?v=8lQbeMLgt6k (24.41 min..).

rent sånn generellt vær obs på hva man har på sin pc og smartmobil.
Øystein-Eriksen sier: Ønsker virkelig å komme i kontakt med en kvinne å bli kjent med. Vil starte med et vennskap som kan utvikle seg til kjærest og etterhvert ekteskap
Skriv Skriv her Skriv i megafonen