Birøkter sier: Hei! Er det noen som vil bli kjent med en som planlegger å flytte til Finnskogen?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet i går kl 10:45 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Johannes Åpenbaring 17 - "Skjønnheten" og udyret

Svar på innlegg

Salvationforall2
#1. Postet i går kl 11:31 av Salvationforall2
Hakk i plata!
compaq
#2. Postet i går kl 15:05 av compaq
Den skjønnhet som kjennetegnet Jehovas overherredømme. (Sal 27:4) Hva slags overherredømme utøver Jehova? Skiller det seg ut fra andre former for styre? Kong David som i fortiden hersket over Israelsrike under Jehovas overherredømme sa: Deg ( Jehova) tilhører storheten og makten og æren (skjønnheten) og herlighten og majesteten, ja, alt i himmelen og på jorden, ditt (Jehova) er riket og du er hopphøyd over alt og har alt i din makt. (1.krøn 29:11)

Jehovas overherredømme er således forbundet med skjønnhet, herlighet og majestet. Salmisten skriver rettferd og rett er din trones grunnvoll, nåde og sannhet går fram for ditt åsyn. (Sal 89:15) Da Moses ba om å få se Guds herlighet fikk han vite at han ikke kunne se Guds ansikt for intet(ikke) menneske kan se Gud og leve. ( 2.Mos 33:18,20)
AndersW
#3. Postet i går kl 20:22 av AndersW
Hakk i plata!
Han er fortsatt i Adventistene uten at han skjønner det selv.
AndersW
#4. Postet i går kl 20:26 av AndersW
Den skjønnhet som kjennetegnet Jehovas overherredømme. (Sal 27:4) Hva slags overherredømme utøver Jehova? Skiller det seg ut fra andre former for styre? Kong David som i fortiden hersket over Israelsrike under Jehovas overherredømme sa: Deg ( Jehova) tilhører storheten og makten og æren (skjønnheten) og herlighten og majesteten, ja, alt i himmelen og på jorden, ditt (Jehova) er riket og du er hopphøyd over alt og har alt i din makt. (1.krøn 29:11)

Jehovas overherredømme er således forbundet med skjønnhet, herlighet og majestet. Salmisten skriver rettferd og rett er din trones grunnvoll, nåde og sannhet går fram for ditt åsyn. (Sal 89:15) Da Moses ba om å få se Guds herlighet fikk han vite at han ikke kunne se Guds ansikt for intet(ikke) menneske kan se Gud og leve. ( 2.Mos 33:18,20)
Glem det gamle testamentet, compaq Guds rike kom i samme sekund som Jesus ble herliggjort og kongenes konge. Det var derfor han rett etter det sa: "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden" (Matt 28:18)
compaq
#5. Postet i går kl 21:28 av compaq
Jesus må vente å få makt av Jehova gud

Det er derfor ingen mennesker som vet nøyaktig når enden for denne verden kommer. Men Jehova Gud har bestemt når tiden er inne til at det skal skje. Han har fastsatt dagen og timen.

Matt 24:36: Ingen vet når den dagen og timen kommer, hverken ( ikke) englene i himmelen eller Sønnen, men bare min Far.
AndersW
#6. Postet i går kl 22:58 av AndersW
Jesus må vente å få makt av Jehova gud

Det er derfor ingen mennesker som vet nøyaktig når enden for denne verden kommer. Men Jehova Gud har bestemt når tiden er inne til at det skal skje. Han har fastsatt dagen og timen.

Matt 24:36: Ingen vet når den dagen og timen kommer, hverken ( ikke) englene i himmelen eller Sønnen, men bare min Far.
Er du døv? Jesus sa: "Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden" (Matt 28:18) etter at han ble herliggjort og konge.

Joh 12:23 "Timen er kommet da Menneskesønnen skal bli herliggjort."

1Kor 15:25 "
For han skal være konge helt til Gud har lagt alle fiender under hans føtter.
"
Davidos
#7. Postet i dag kl 07:46 av Davidos
Han er fortsatt i Adventistene uten at han skjønner det selv.
Og du da, ER du i alle du leser, ser og hører på? Bruker du ikke egen tankekraft når du gjør disse tingene? Det får være deg om det.

Ganske interessant det han sier om 1798, og hvordan verdenshistorien vår korrellerer i forhold til den utregningen til da Napoleon påførte det dødelige såret som er beskrevet i Åpenbaringen. Klart, Adventistene roter jo litt med visse ting; som påstanden om 1843-44, og hvordan de har lagt til den store skuffelsen som noe himmelsk til bibelen. Der har de bommet grovt, og har den oppfatningen bare for å føle seg mer spesiell og utvalgt i sekten enn hva som er forsvarlig for troen sin. Også har vi jo den gamle røya som fortsatt styrer disse menighetene. Kan ikke være en del av noe man vet er på trynet AndersW, men det gjør ikke dem alle til ignoramuser. Faktisk vil jeg sammenligne dem med de skriftlærde i bibelen, på en litt annen linje enn Askenash-jøder for eksempel, men alikevel ignorant.

Bruk din egen tankekraft, så skal jeg bruke min.
Davidos
#8. Postet i dag kl 07:53 av Davidos

Gud er virkelig vakker. Jeg ser for meg Peter når han bare spaserte ut av lenkene sine foran vaktene i fengselet, akkurat som det vi i dag kaller for hans "aura" innhyllet ham i et usynlig klede, som ble ham gitt av Faderen som beskyttelse for farene rundt ham. Slik ser jeg for meg at vår Far i himmelen har beskyttet også meg i mine farestunder, og at det er mye vi ikke ser rett foran nesen på oss.

Psalms 27:4 Context

1(A Psalm of David.) The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear? the LORD is the strength of my life; of whom shall I be afraid? 2When the wicked, even mine enemies and my foes, came upon me to eat up my flesh, they stumbled and fell. 3Though an host should encamp against me, my heart shall not fear: though war should rise against me, in this will I be confident. 4One thing have I desired of the LORD, that will I seek after; that I may dwell in the house of the LORD all the days of my life, to behold the beauty of the LORD, and to enquire in his temple. 5For in the time of trouble he shall hide me in his pavilion: in the secret of his tabernacle shall he hide me; he shall set me up upon a rock. 6And now shall mine head be lifted up above mine enemies round about me: therefore will I offer in his tabernacle sacrifices of joy; I will sing, yea, I will sing praises unto the LORD. 7Hear, O LORD, when I cry with my voice: have mercy also upon me, and answer me.
Birøkter sier: Hei! Er det noen som vil bli kjent med en som planlegger å flytte til Finnskogen?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen