Det du tar opp her er veldig viktig og jeg er hjertens enig med deg og andre kilder som har skrevet om det samme.
Selv har jeg ikke smarttelefon og har bevist valgt det bort og vil ikke ha den.
Jeg klarer meg likevel, men syntes det er trist at alt etterhevert skal legges opp til at man skal bli mere avhengig av smarttelefonen.
Det du forteller om din sønn tror jeg på, jeg har også sett hvordan de nære relasjoner med mennesker vi hadde før har endret seg til distanse og uoppmerksomhet. Alt skal snart hjelpes med smarthjelpemidler istedenfor hjelpe seg selv, slik at en ikke glemmer bruke naturlige nedlagt egenskaper vi har fått tildelt på forskjellige måter.
Takk for innlegget.
Et smart valg:)
Ja, man klarer seg faktisk bedre som menneske uten.
Sønnen min er en god gutt som er omgitt av skjermer desverre.. Jeg får ikke gjort noe med det annet enn i ferier og annenhver helg. Snart er det ferie:) Og de er best siden oppholdene er over noen uker. Da får han tilbake funksjoner i hjernen og modnes mye raskere. Altså blir livet hans lettere for ham, og helsen bedres, bare ved at skjermen tas ut av livsligningen.
Minuset kan være overgangen fra gps i bilen til gps på papirlapp. Husk å notere ned alle veinavnene som skal svinges inn på!
Guds fred og velsignelse