,Nei jeg har ikke glemt alle grusomhetene opp igjennom årene f.o.m de første menneskene.
Jeg skrev også at det var rolig og idyllisk i vår del av verden.
Så sett med mine øyne og hva jeg opplever i den tid vi lever i nå og før står det verre til for vi er flere mennesker på jorden som kan gjøre ugjerninger, våpnene som bli brukt i dag er farligere, det eskalerer mere fra flere kanter samtidig.
Jeg tenker også med gru på teknologien i den kunstige innteligens som utvikles og tas i bruk mere og mere.
Dette er noe nytt og ikke i den Ånd jeg forbinder med kjærlighet.
Så sum summarium når jeg ser alt dette som står i Matteus 24 virker det som det er en advarsel spesielt i en tid der vi hører om krig her og der. Jeg trekker det inn i vår tid fordi jeg lever nå og ser dette. Men, sikkert en advarsel til tidligere tider også før vi var født.
De siste hendelsene siste døgn syntes jeg er alvorlig. Derfor dette innlegg da det kommer over meg et alvor i tiden vi lever i siden vi er her nå, og kan kjenne og føle på sorgen i vårt hjerte over alt som skjer med menneskene.
Men, ingen kjenner tiden eller timen. Vi skulle bare se tegnene i tiden. Og det er mange.
Som på Noas tid, Lots tid. Mye av det samme, men denne gangen lider det vakre Skapte mere enn noensinne syntes jeg.
Men, det er min oppfattelse av det.
Jeg har også lest Valdresprofetien til den 90 år gamle damen. Jeg gjorde meg mine tanker om det hun skrev om umoralen som vil være i samfunnet før Jesus kommer tilbake. Den var veldig treffsikker. Der hun skriver konkret om umoralske programmer som vil vises på tv som dengang var uhørt bare og snakke om. I dag vet vi hva slags umoral som vises her og der og med den urettferdige mammon som bidragsyter. Det var nok slikt før og, men er blitt verre.
Vel, hvis vår del av verden er Oslo. Så var det sånn her på 80-tallet
Ellers sendte Iran en hel haug raketter og droner på Israel i både april og oktober i fjor. Slik at dagens angrep ikke er noe uvanlig. Du er vel ikke blant de som håper på en atomkrig der ned, med flest mulig drepte, fordi Jesus da vil komme?