Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Inia
Opprettet 13.06.2025 av Inia, dame, 64 år, Oslo.
Matteus 24
Krig var ikke noe tema på 80 tallet da alt i vår del av verden var rolig og idyllisk.
Nå plutselig skal vi ruste opp noe som sikkert er nødvendig sett utfra verdenssituasjonen i øyeblikket, selv om jeg selv er for fred. Jesus selv er jo Fredsfyrsten.
Med tristhet ser en på endringene i verden som er i ferd med å skje rett foran våre øyne.

Jeg kan ikke huske at Matteus 24 har vært mere aktuell for å ta innover seg Jesus sine ord.

For 20 år siden kan jeg huske jeg ble skremt over det jeg så dengang og tenkte på nettopp Matteus 24.

Hva skal man nå si. Det er som Jesus sine Ord viser oss at det er troverdig og Sant.

En annen advarsel vi skal vistnok skal være observant på er at vi må se til at ingen fører oss vill.
Jeg har ikke tenkt så mye på det, men riktig er dette også såsant, og ikke bli forført.

Som alltid og før er det mere enn viktig og følge sitt hjerte som har hentet næringen i Guds Ord og latt seg endre nettopp i kraft av Ordet som ikke er hvilket som helst Ord, men også Ordet som er Skaperen av jordkloden.
Gud sa bli lys og det ble lyst.(hentet fra urhistorien i historien på Skapelsesdagen). Første Mosebok første kapitell.

Viser og til Matteus kapitell 24 i Det nye Testamente, Bibelen Gud Ord.

Svar på innlegg

Andor
#1. Postet 13.06.2025 av Andor
Det er helt klart spennende tider og Israel er helt klart et endetid tegn før Jesus kommer tilbake. Det er ikke lenge siden jeg stusset over profetien til den 90 årige damen i fra Valdres som er sylskarp og 100% treff,leser du slutten så sier hun at flykningene blir behandlet likt som Jødene under den andre vedenskrig,og hva skjer i USA i dag,vi leser om massedeportasjon,selv de som er i fullt arbeid blr arrestert og sendt ut av landet.Men jeg tror ikke Jesus kommer nå,mulig opprykkelse for de få som er heldig og bli med der,for det er masse som gjenstår i følge Åp,husk vi har ikke kommet til 1 basun en gang.Og i følge Nostradamus står dyret fram i 2088.Da har vi tett program fram for oss i vente.

https://www.cesarnostradame.com/nostradamus-2088-la-bete-de-l-apoca
AndersW
#2. Postet 13.06.2025 av AndersW
Krig var ikke noe tema på 80 tallet da alt i vår del av verden var rolig og idyllisk.
Nå plutselig skal vi ruste opp noe som sikkert er nødvendig sett utfra verdenssituasjonen i øyeblikket, selv om jeg selv er for fred. Jesus selv er jo Fredsfyrsten.
Med tristhet ser en på endringene i verden som er i ferd med å skje rett foran våre øyne.

Jeg kan ikke huske at Matteus 24 har vært mere aktuell for å ta innover seg Jesus sine ord.

For 20 år siden kan jeg huske jeg ble skremt over det jeg så dengang og tenkte på nettopp Matteus 24.

Hva skal man nå si. Det er som Jesus sine Ord viser oss at det er troverdig og Sant.

En annen advarsel vi skal vistnok skal være observant på er at vi må se til at ingen fører oss vill.
Jeg har ikke tenkt så mye på det, men riktig er dette også såsant, og ikke bli forført.

Som alltid og før er det mere enn viktig og følge sitt hjerte som har hentet næringen i Guds Ord og latt seg endre nettopp i kraft av Ordet som ikke er hvilket som helst Ord, men også Ordet som er Skaperen av jordkloden.
Gud sa bli lys og det ble lyst.(hentet fra urhistorien i historien på Skapelsesdagen). Første Mosebok første kapitell.

Viser og til Matteus kapitell 24 i Det nye Testamente, Bibelen Gud Ord.
Så du har glemt hvordan det var under den kalde krigen på 80 tallet? Den afghansk-sovjetiske krigen, Iran - Iraq krigen, Falklands krigen, osv.? Alt var idyllisk fordi du var ung på 80-tallet.

Ellers handlet Matteus 24 om den store trengsel som rammet Judea og Jerusalem i det først århundre. Da ifølge Josephus neste en million jøder ble drept der nede.
Inia
#3. Postet 13.06.2025 av Inia
,Nei jeg har ikke glemt alle grusomhetene opp igjennom årene f.o.m de første menneskene.
Jeg skrev også at det var rolig og idyllisk i vår del av verden.

Så sett med mine øyne og hva jeg opplever i den tid vi lever i nå og før står det verre til for vi er flere mennesker på jorden som kan gjøre ugjerninger, våpnene som bli brukt i dag er farligere, det eskalerer mere fra flere kanter samtidig.

Jeg tenker også med gru på teknologien i den kunstige innteligens som utvikles og tas i bruk mere og mere.
Dette er noe nytt og ikke i den Ånd jeg forbinder med kjærlighet.

Så sum summarium når jeg ser alt dette som står i Matteus 24 virker det som det er en advarsel spesielt i en tid der vi hører om krig her og der. Jeg trekker det inn i vår tid fordi jeg lever nå og ser dette. Men, sikkert en advarsel til tidligere tider også før vi var født.

De siste hendelsene siste døgn syntes jeg er alvorlig. Derfor dette innlegg da det kommer over meg et alvor i tiden vi lever i siden vi er her nå, og kan kjenne og føle på sorgen i vårt hjerte over alt som skjer med menneskene.
Men, ingen kjenner tiden eller timen. Vi skulle bare se tegnene i tiden. Og det er mange.
Som på Noas tid, Lots tid. Mye av det samme, men denne gangen lider det vakre Skapte mere enn noensinne syntes jeg.

Men, det er min oppfattelse av det.

Jeg har også lest Valdresprofetien til den 90 år gamle damen. Jeg gjorde meg mine tanker om det hun skrev om umoralen som vil være i samfunnet før Jesus kommer tilbake. Den var veldig treffsikker. Der hun skriver konkret om umoralske programmer som vil vises på tv som dengang var uhørt bare og snakke om. I dag vet vi hva slags umoral som vises her og der og med den urettferdige mammon som bidragsyter. Det var nok slikt før og, men er blitt verre.
AndersW
#4. Postet 13.06.2025 av AndersW
,Nei jeg har ikke glemt alle grusomhetene opp igjennom årene f.o.m de første menneskene.
Jeg skrev også at det var rolig og idyllisk i vår del av verden.

Så sett med mine øyne og hva jeg opplever i den tid vi lever i nå og før står det verre til for vi er flere mennesker på jorden som kan gjøre ugjerninger, våpnene som bli brukt i dag er farligere, det eskalerer mere fra flere kanter samtidig.

Jeg tenker også med gru på teknologien i den kunstige innteligens som utvikles og tas i bruk mere og mere.
Dette er noe nytt og ikke i den Ånd jeg forbinder med kjærlighet.

Så sum summarium når jeg ser alt dette som står i Matteus 24 virker det som det er en advarsel spesielt i en tid der vi hører om krig her og der. Jeg trekker det inn i vår tid fordi jeg lever nå og ser dette. Men, sikkert en advarsel til tidligere tider også før vi var født.

De siste hendelsene siste døgn syntes jeg er alvorlig. Derfor dette innlegg da det kommer over meg et alvor i tiden vi lever i siden vi er her nå, og kan kjenne og føle på sorgen i vårt hjerte over alt som skjer med menneskene.
Men, ingen kjenner tiden eller timen. Vi skulle bare se tegnene i tiden. Og det er mange.
Som på Noas tid, Lots tid. Mye av det samme, men denne gangen lider det vakre Skapte mere enn noensinne syntes jeg.

Men, det er min oppfattelse av det.

Jeg har også lest Valdresprofetien til den 90 år gamle damen. Jeg gjorde meg mine tanker om det hun skrev om umoralen som vil være i samfunnet før Jesus kommer tilbake. Den var veldig treffsikker. Der hun skriver konkret om umoralske programmer som vil vises på tv som dengang var uhørt bare og snakke om. I dag vet vi hva slags umoral som vises her og der og med den urettferdige mammon som bidragsyter. Det var nok slikt før og, men er blitt verre.
Vel, hvis vår del av verden er Oslo. Så var det sånn her på 80-tallet

Ellers sendte Iran en hel haug raketter og droner på Israel i både april og oktober i fjor. Slik at dagens angrep ikke er noe uvanlig. Du er vel ikke blant de som håper på en atomkrig der ned, med flest mulig drepte, fordi Jesus da vil komme?

Inia
#5. Postet 14.06.2025 av Inia
Jeg er fredselskende og håper i det lengste på fredsløsninger.

Jeg ser alvoret i situasjonen i verden. Det var bare mine tanker rundt det jeg skrev om.
Og forøvrig hele Matteus 24 også uavhengig av siste døgns hendelser.
Som det kan se ut gir Jesus svar på hvordan verden skal se ut før hans andre komme. Og denne tidsalders ende.
Det er jo det disiplene spør konkret om.

Det er hele verdensituasjonen jeg er opptatt av, det bilde av opptøyer i oslo du la ut på 80 tallet kan jeg knapt huske, men det var vel noe opptøyer når jeg tenker meg om. Og det har det vært hele veien mange steder. Men idyllisk i forhold til dagens situasjon på så mange måter. Idyllisk bare et begrep på at mange nordmenn hadde et mere tilfredshet av tingenes tilstand i livet.
Ikke det at opptøyer ikke er trist.
Men, men vi får være enige om at vi er uenige.
August afternoon
#6. Postet 14.06.2025 av August afternoon

Jeg ser alvoret i situasjonen i verden. Det var bare mine tanker rundt det jeg skrev om.
det er mange som håper på det samme tross siste tids eskalering.
så lenge stridene parter er i forhandlinger med hverandre så er
det et håp om framtidige og fredelige løsninger som begge kan leve med.
som det står i Bibelen...frykt ikke.
AndersW
#7. Postet 14.06.2025 av AndersW

Og forøvrig hele Matteus 24 også uavhengig av siste døgns hendelser.
Som det kan se ut gir Jesus svar på hvordan verden skal se ut før hans andre komme. Og denne tidsalders ende.
Det er jo det disiplene spør konkret om.

Det er hele verdensituasjonen jeg er opptatt av, det bilde av opptøyer i oslo du la ut på 80 tallet kan jeg knapt huske, men det var vel noe opptøyer når jeg tenker meg om. Og det har det vært hele veien mange steder. Men idyllisk i forhold til dagens situasjon på så mange måter. Idyllisk bare et begrep på at mange nordmenn hadde et mere tilfredshet av tingenes tilstand i livet.
Ikke det at opptøyer ikke er trist.
Men, men vi får være enige om at vi er uenige.
Romeriket hadde 40 provinser og en av dem var provinsen Judea. Matteus 24 handler om den store trengsel som rammet Judea i det først århundre, da nesten en million jøder ble drept.

Matteus 24:16 "da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene."

Markus 13:14 "da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene"

Lukas 21:20 "Når dere ser Jerusalem omringet av hærer, da skal dere vite at byen snart blir lagt øde. Da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene"

Da gikk det gamle Jerusalem og den gamle tidsalder under. Samtidig som det nye Jerusalem og den nye tidsalder tok til.

Heb 12:18 "Dere er ikke kommet til et fjell dere kan ta og føle på,.......... Nei, dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem"
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen