Man kan ikke annet undre seg over intelligensen over Skaperverket.
Jeg gikk nedover en vei i dag og på hver side av veien gikk 2 menn med hver sin hund i bånd.
Den ene hunden reagerte sterkt på synet av den andre, virket nærmest litt småsjokkert over den andre og slapp den ikke av syne.
Jeg tenkte hvordan kunne du vite at dette er en av ditt eget slag, du har jo ikke sett deg i speilet.
Slik er det med alt annet det Skapte. Det er en innteligens i det hele. Selv ned til den minste maur som har sine ordninger og oppgaver. -Enda den ikke har noen fyrste, oppsynsmann eller herre sørger den for mat om sommeren og samler inn føde om høsten.
Menneskekroppen er bare et fantstisk byggverk, der alle organer har sin oppgave, samarbeider og gir hverandre informasjon og beskjeder. En valnøtt er prikk lik en menneskehjerne, en bit skåret gullerot prikk lik et øyeeple, hvert organ har en frukt, grønnsak som ligner og jeg har lagt merke til at akkurat denne frukten er optimal næring for det organet.
Hvordan kan vi tolke dette, Gud snakker til oss på mange måter.
Min bue har jeg satt i skyen, den skal være tegn på en pakt mellom meg og jorden står det skrevet Første Mosebok 9.13.
Vi er velsignet med vår, sommer, høst og vinter. I hele mitt liv har dette ikke slått feil, når de døde greinene på bjørka en vinterdag våkner til liv igjen samme vår og står i full blomst undrer jeg på om dette er et bilde på oppstandelsen av de døde når disse menneskene ønskes velkommen til Evig liv.
Det er en trøst for oss som aldri kan glemme de som har gått bort i forveien.
Kanskje en ikke burde undre seg så mye over "intelligensen i Skaperverket", men om selve SKAPEREN, som både er allmektig og allvitende.
At "en valnøtt er prikk lik en menneskehjerne" var nytt for meg, ja, da kan en jo sannelig undre seg over "intelligensen i Skaperverket".
Det er bare Israel i Bibelen som har løfte om Evig Liv.