Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 24.05.2025 av Roy2, mann, 53 år, Vest-Agder.
Det er den engelske King James Bibelen som er Guds ord. Det blir mattematisk bevist!
Jeg vil anbefale alle å se og høre på denne youtube linken der det blir bekreftet matematisk at det er den engelske King James Bibelen som er Gud's ord.

The 1611th mention of LORD (And why it's a really big deal): https://youtu.be/yS78mFJcvhQ?si

Denne linken er hentet fra youtube kanalen som heter.: Truth is Christ. Der har han også flere andre youtube undervisninger som bekrefter matematisk at det er den engelske King James Bibelen som er Gud's ord!

Svar på innlegg

Davidos
#1. Postet 24.05.2025 av Davidos
Endelig noen som taler sannheten her! Takk broder :-)

Jeg er heldig å har to Norske oversettelser autentisert fra 1611 Engelsk versjon. De printes visst ikke lenger i dag da oversetteren nektet å selge rettighetene. Bare et rykte jeg har hørt, vet ikke om det stemmer.

Gud være med deg
Roy2
#2. Postet 24.05.2025 av Roy2
Gud være med deg også, men jeg er overbevist om at det ikke det er noen norske Bibeloversettelser som er 100% Guds ord. Tragisk men sant. Dette er noe alle kristne bør vite!
Salvationforall2
#3. Postet 24.05.2025 av Salvationforall2
Som alle andre oversatte Bibler inneholder KJV alvorlige oversettingsfeil, kan det også bevises matematisk? Kjenner man til disse så er den tross alt en svært god Bibel.
Davidos
#4. Postet 24.05.2025 av Davidos
Takk broder!

Du har nok rett i det, for jeg hadde den engelske til sammenligning frem til i fjor, og det var noen uregelmessigheter, dog veldig få, og svært ubetydelige.
Salvationforall2
#5. Postet 24.05.2025 av Salvationforall2
Endelig noen som taler sannheten her! Takk broder :-)

Jeg er heldig å har to Norske oversettelser autentisert fra 1611 Engelsk versjon. De printes visst ikke lenger i dag da oversetteren nektet å selge rettighetene. Bare et rykte jeg har hørt, vet ikke om det stemmer.

Gud være med deg
Er Roy2 bror din?
compaq
#6. Postet 24.05.2025 av compaq
King James-oversettelsen finner vi selve navnet Jehova i 2. Mos 6:3, i Salme 83:18 og Jes 12:2 og 26:4

King James- oversettelsen gjengir Guds navn med Herren eller Gud, setter den dette navnet med bare store bokstaver, som Herren, Gud i den vanlige betydning. Legg merke til dette i Salme 110:1.

Norsk bibel blir det alltid gjengitt med Herren, når unntas en fotnote til 2.Mos 3:13-15 hvor vi finner navnet Jahve.
Davidos
#7. Postet 24.05.2025 av Davidos
King James-oversettelsen finner vi selve navnet Jehova i 2. Mos 6:3, i Salme 83:18 og Jes 12:2 og 26:4

King James- oversettelsen gjengir Guds navn med Herren eller Gud, setter den dette navnet med bare store bokstaver, som Herren, Gud i den vanlige betydning. Legg merke til dette i Salme 110:1.

Norsk bibel blir det alltid gjengitt med Herren, når unntas en fotnote til 2.Mos 3:13-15 hvor vi finner navnet Jahve.
Jeg sjekket i min Norske versjon alle de versene du ramser opp, og det står JEHOVA i min også!

Jeg tror jammen jeg skal begynne å bruke Hans virkelige navn i mine bønner

Takk Compaq!

Gud velsigne deg broder
Salvationforall2
#8. Postet 25.05.2025 av Salvationforall2
Jeg sjekket i min Norske versjon alle de versene du ramser opp, og det står JEHOVA i min også!

Takk Compaq!

Gud velsigne deg broder
Davidos og Compaq

Det hebraiske alfabetet hadde ikke små og store bokstaver som det latinske alfabetet.
TheBest
#9. Postet 25.05.2025 av TheBest
Yesp for et tema å diskutere
AndersW
#10. Postet 25.05.2025 av AndersW

Takk Compaq!

Gud velsigne deg broder
compaq tenker, kanskje Davidos blir et medlem av min sekt Jehovas vitner? Davidos tenker, kanskje compaq blir et medlem min nye Adventist sekt?

Helt meningsløst, dette protestantene driver med. Tusenvis av nye sekter.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen