Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 24.05.2025 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Jerusalem - Forfølgelse og Pavemakten - Rerum Novarum
Når begynte forfølgelsen av kristne som holdt HERRENS dag/Sabbaten i nyere tid? Hva var så spesielt med 1888?

I denne videoen får man svar på dette, og mange andre spørsmål man kan ha. Det er en myriade av kunnskap og informasjon som ligger bak denne videoen, og jeg bruker disse gutta selv som kilde til informasjon. Jeg har også ettergått dem i sømmene til tider for å finne referansene de bruker, og jeg finner dem hver gang!

Jeg er ikke adventist selv, for jeg liker ikke hvordan de overstyrer bibelen med Ellen G. Whites fortellinger, dog noe av det hun har skrevet er til nytte for mange. Jeg vil også poengtere at man ikke behøver å være adventist for å være utvalgt av Gud(!), selv om adventistene har rett i å holde HERRENS dag på Lørdag fremfor på soltilbedelsesdagen til Romerne på Søndag. Der er jeg 100% enig med dem, dog loven ikke skal være veien til frelsen, men et resultat av kjærligheten vi har til vår Gud og våre medmennesker.

Videoen finner du her:
https://youtu.be/CwwmBERpfNg?si=TDnzIlG2Bqt4g3Oh

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 24.05.2025 av AndersW

Bare det bilde med ordene THE SECOND SIEGE alluderer til "The siege of Jerusalem in 70 CE"

Det disse falske profetene vil ha folk til å tro og selv håper på, er at det skal bli en reprise av det som skjedde i Jerusalem år 70 e.Kr hvor nesten en million mennesker ble drept.

Og det helst en atomkrig slik at trengselen og antall drepte blir enda større enn i år 70 e:Kr

Mao: fullstendig hjerteløse idioter.
Davidos
#2. Postet 24.05.2025 av Davidos
Synes alt i alt du er en ekstremt fordømmende person AndersW..
Davidos
#3. Postet 24.05.2025 av Davidos
Bare det bilde med ordene THE SECOND SIEGE alluderer til "The siege of Jerusalem in 70 CE"

Det disse falske profetene vil ha folk til å tro og selv håper på, er at det skal bli en reprise av det som skjedde i Jerusalem år 70 e.Kr hvor nesten en million mennesker ble drept.

Og det helst en atomkrig slik at trengselen og antall drepte blir enda større enn i år 70 e:Kr

Mao: fullstendig hjerteløse idioter.
Du har tydeligvis ikke sett videoen ;-)

Kanskje lurt å gjøre det før du uttaler deg så bombastisk? Snakkes ikke om noe atomkrig som du sier AndersW, og kanskje du snakker om deg selv når du kaller dem for "hjerteløse idioter"?
AndersW
#4. Postet 24.05.2025 av AndersW
Du har tydeligvis ikke sett videoen ;-)

Kanskje lurt å gjøre det før du uttaler deg så bombastisk? Snakkes ikke om noe atomkrig som du sier AndersW, og kanskje du snakker om deg selv når du kaller dem for "hjerteløse idioter"?
Alle disse sektene håper på massedrap, Davidos Jehovas vitner er værst, de ønsker seg ca 9 milliarder drepte, dvs. alle som ikke er medlemer av sekten. Slik at de kan overta jorden. Og du kommer selv fra Adventistene og vet derfor meget godt hva de håper på.
Davidos
#5. Postet 24.05.2025 av Davidos
Alle disse sektene håper på massedrap, Davidos Jehovas vitner er værst, de ønsker seg ca 9 milliarder drepte, dvs. alle som ikke er medlemer av sekten. Slik at de kan overta jorden. Og du kommer selv fra Adventistene og vet derfor meget godt hva de håper på.
Sektene du refererer til har jeg aldri hørt uttale det som du påstår, BORTSETT fra i bibelsk sammenheng på HERRENS store dag.

Bred er veien som fører til fortapelse og mange går den, smal er veien som leder til frelse, og FÅ er det som finner den(!). Så dvs at kun en brøkdel skal overleve HERRENS store dag, og i den sammenheng er jeg ENIG i at mange skal dø som følge av sine overtredelser.

Du babler stadig om sekter, og virker å ha et ekstremt sterkt iboende hat rettet mot dem. Men glemmer du ikke da å elske din neste som deg selv? "Elsk dine fiender", sa Jesus. Og er ikke du en selverklært disippel av Jesus da AndersW?

Gå heller inn i selvransakelsen for å finne ut hva du er, fremfor å fordømme alle som ikke tar del i dine oppfatninger
AndersW
#6. Postet 24.05.2025 av AndersW
Sektene du refererer til har jeg aldri hørt uttale det som du påstår, BORTSETT fra i bibelsk sammenheng på HERRENS store dag.

Bred er veien som fører til fortapelse og mange går den, smal er veien som leder til frelse, og FÅ er det som finner den(!). Så dvs at kun en brøkdel skal overleve HERRENS store dag, og i den sammenheng er jeg ENIG i at mange skal dø som følge av sine overtredelser.

Du babler stadig om sekter, og virker å ha et ekstremt sterkt iboende hat rettet mot dem. Men glemmer du ikke da å elske din neste som deg selv? "Elsk dine fiender", sa Jesus. Og er ikke du en selverklært disippel av Jesus da AndersW?

Gå heller inn i selvransakelsen for å finne ut hva du er, fremfor å fordømme alle som ikke tar del i dine oppfatninger
Så hvis du sier miliarder skal bli drept på Herrens store dag, så er det greit? Hvor ble det av Guds ære og herlighet i slike grusome fremstillinger av Gud?

Jesus og vi kristne med ham elsker vår fiender på en helt annen måte, du vet veldig godt hvordan. Og det innebefatter ikke at vi aksepterer at dere fremstiller vår Gud som en massemorder.
Davidos
#7. Postet 24.05.2025 av Davidos
Jeg har allerede sagt hva jeg trenger å si, og blir ikke å diskutere dette med deg.

Det er du som kaller Gud en massemorder, mens jeg anser det som nødvendig å skille klinten fra hveten. Les Jesu ligning om såmannen for å forstå hva som er vente.

Her er hva som skal skille klinten fra hveten!

Davidos
#8. Postet 24.05.2025 av Davidos
Så hvis du sier miliarder skal bli drept på Herrens store dag, så er det greit? Hvor ble det av Guds ære og herlighet i slike grusome fremstillinger av Gud?

Jesus og vi kristne med ham elsker vår fiender på en helt annen måte, du vet veldig godt hvordan. Og det innebefatter ikke at vi aksepterer at dere fremstiller vår Gud som en massemorder.
Fri vilje vet du AndersW, det er den som skal avgjøre om man får leve evig eller må dø. Det er opp til hver enkelt.

Selvfølgelig opprettholdes Guds ære når Han gjør av med dem som ikke anerkjenner Hans autoritet, det motsatte ville jo tatt ifra Ham æren!

"Du og dere kristne"? "VI fremstiller Gud som massemorder"? I alle dager... trodde du kunne bibelen jeg. Der står det skrevet at alle de som ikke elsker Gud, og tror på Jesus, skal kastes i ildsjøen med dyret og den falske profet. Så det er ikke jeg som fremstiller Gud som noe som helst annet enn hva Hans autoritet selv proklamerer gjennom profetene!
Du derimot reverserer hele budskapet med dine misoppfatninger, og villeder enhver som lytter til deg til samme skjebne som deg selv.

Du har et valg, slik som jeg også har et valg, og slik som alle som leser her har et valg. DU er selv ansvarlig for din skjebne, for Gud har GITT deg fri vilje.
AndersW
#9. Postet 24.05.2025 av AndersW
Fri vilje vet du AndersW, det er den som skal avgjøre om man får leve evig eller må dø. Det er opp til hver enkelt.

Selvfølgelig opprettholdes Guds ære når Han gjør av med dem som ikke anerkjenner Hans autoritet, det motsatte ville jo tatt ifra Ham æren!
Nei, å fremstille Gud som en massemorder som skal gjøre seg av med milliarder av mennesker er å vanære Gud, Davidos

Det stikk motsatte av hva Jesus og de kristne gjør.

Årsaken til at du er i bakvendtland er at du ikke er omvendt.
Davidos
#10. Postet 24.05.2025 av Davidos
Du må lese noe annet enn bibelen for å komme til den oppfatningen der, og deg om det. Stadig kommer du også til meg for å legge frem din vrangforestilling, og det er jo bare fånyttes. Burde du ikke ha skjønt det til nå?

Igjen sier jeg deg; lag dine egne innlegg. Og nå har du jo en kjempemulighet til å lage et innlegg om at ingen skal dø som følge av din guds ære. Det gleder jeg meg til å se hvordan du begrunner!

Lykke til
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen