Så hvis du sier miliarder skal bli drept på Herrens store dag, så er det greit? Hvor ble det av Guds ære og herlighet i slike grusome fremstillinger av Gud?
Jesus og vi kristne med ham elsker vår fiender på en helt annen måte, du vet veldig godt hvordan. Og det innebefatter ikke at vi aksepterer at dere fremstiller vår Gud som en massemorder.
Fri vilje vet du AndersW, det er den som skal avgjøre om man får leve evig eller må dø. Det er opp til hver enkelt.
Selvfølgelig opprettholdes Guds ære når Han gjør av med dem som ikke anerkjenner Hans autoritet, det motsatte ville jo tatt ifra Ham æren!
"Du og dere kristne"? "VI fremstiller Gud som massemorder"? I alle dager... trodde du kunne bibelen jeg. Der står det skrevet at alle de som ikke elsker Gud, og tror på Jesus, skal kastes i ildsjøen med dyret og den falske profet. Så det er ikke jeg som fremstiller Gud som noe som helst annet enn hva Hans autoritet selv proklamerer gjennom profetene!
Du derimot reverserer hele budskapet med dine misoppfatninger, og villeder enhver som lytter til deg til samme skjebne som deg selv.
Du har et valg, slik som jeg også har et valg, og slik som alle som leser her har et valg. DU er selv ansvarlig for din skjebne, for Gud har GITT deg fri vilje.