Kent81 sier: Prøver betale medlemskap med kortnr, men kommer bare opp feilmelding, betaling mislyktes, har penger på konto
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Davidos
Opprettet 05.05.2025 av Davidos, mann, 42 år, Østfold.
Hva skjer når Kristus kommer igjen?
Ok, da har jeg funnet ut av den kronologiske rekkefølgen av hendelsene som skal finne sted ved Jesus andre komme, og jeg bemerker at bibelreferansene KUN er ment for å gi dere mulighet til å studere selv, og er ikke skrevet ordrett men er heller utdrag og min egen forståelse av dem.

Jesus beskrives med karakteristikkene; i JohÅp 19:11-16 slik;
Trofast, Sannferdig, Han som dømmer og fører krig i rettferdighet, øyne som ildslue,mange kroner på hodet, klesplagg dyppet i blod, Hans navn er Guds Ord, skarpt sverd ut av hans munn,regjerer med jernstav, trår vinpressen med Guds vrede og raseri, og har navnet KONGENES KONGE OG HERRENES HERRE skrevet på seg. Dette er beskrivelsen av Jesus Kristus da Han kommer ridende på den hvite hest ved sitt andre komme. Altså har det ennå ikke falt en dom, men Hans karakteristikk beskrives.

JohÅp 19:20-21
Dyret og den falske profet blir kastet levende i en ildsjø som brenner med svovel, og levningen (liket) av dem ble drept med sverdet/ordet

JohÅp 20:2-3
Satan blir bundet i den bunnløse avgrunn i tusen år

JohÅp 20:4-6
De hellige (de som ikke tok dyrets merke) regjerer med Kristus i tusen år, for å holde dom. Altså er det ingen dom enda..

JohÅp 20:7-10
Etter de 1000år skal Satan bli løslatt, og han skal omringe de helliges leir og den elskede byen med en folkeskare tallrike som havets sand. - Ild faller så ned fra Gud ut fra himmelen og oppsluker dem. Satan blir så kastet i sjøen med ild og svovel, der dyret og den falske profet er. - Og de skal pines dag og natt i all evighet. (Døden = pine?) Her kommer min forståelse til kort, men det er heldigvis ikke vesentlig for frelsen!

JohÅp 20:11-15
Johannes ser en stor og hvit trone og Han som sitter på den. De døde, små og store, står framfor Gud, og bøkene ble åpnet. Og så blir en annen bok åpnet, som ER Livets bok, og de døde blir først nå dømt etter min forståelse. Og så skjer noe kontroversielt; Døden og Helvete blir kastet i ildsjøen sammen med hver den som ikke blir funnet i Livets bok. Dette er den annen død.

Dette antyder at det ikke er noe helvete som skal eksistere etter Livets bok har talt, så jeg mener da dette er et faktum ut ifra min tolkning av det, men vi får alle se når den dagen kommer:)

Her er link til videoen som er laget av dette innlegget;

https://www.youtube.com/watch?v=0Y8QXcONHIY

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 05.05.2025 av AndersW
Det er nå snart to tusen år siden Åpenbaringsboken ble skrevet. Og du tror de tusen år enda ikke har begynt? En helt meningsløs tanke.

Jesus og alle de Hellige som utgjør det himmelske Jerusalem er forlengst i himmelen.

Heb 12:22 "dere er kommet til fjellet Sion, til den levende Guds by, det himmelske Jerusalem, til ti tusener av engler, til en høytidsfeiring, til forsamlingen av de førstefødte"

de førstefødte = de som fikk del i den første oppstandelsen

Åp 20:5 "Salig og hellig er den som får ta del i den første oppstandelsen. Over dem har den annen død ingen makt. De skal være Guds og Kristi prester og herske som konger sammen med ham i tusen år."
Davidos
#2. Postet 05.05.2025 av Davidos
Jada, jeg får bare være meningsløs da vet du AndersW, det gjør ikke meg noe hva du tenker og syns om meg vet du ;)
AndersW
#3. Postet 05.05.2025 av AndersW
Jada, jeg får bare være meningsløs da vet du AndersW, det gjør ikke meg noe hva du tenker og syns om meg vet du ;)
Du har en merkelig måte å lese på. Jeg sa du hadde en meningsløs tanke ikke at du er meningsløs. Har egentlig inntrykk av at du gjerne vil være et offer. Og det er du velkommen til å være, men i ordnede former sammen med Jesus og alle de andre her og nå. Altså ikke på dine premisser, men slik Jesus har lagt opp det hele.
Davidos
#4. Postet 05.05.2025 av Davidos
Jada, jeg får bare være et offer i dine øyne da vet du AndersW, det har ikke noe å si for meg hva du tenker eller synes:)
AndersW
#5. Postet 05.05.2025 av AndersW
Jada, jeg får bare være et offer i dine øyne da vet du AndersW, det har ikke noe å si for meg hva du tenker eller synes:)
Hverken i mine eller Guds øyne er du et offer Davidos. Ikke før du tar opp ditt kors og følger Jesus.

Luk 14:27 "Den som ikke bærer sitt kors og følger etter meg, kan ikke være min disippel."
Davidos
#6. Postet 05.05.2025 av Davidos
Ok, AndersW. Må presisere at dette innlegget handler om noe helt annet enn meg, men for all del; forstå det som du selv vil:)
AndersW
#7. Postet 06.05.2025 av AndersW
Ok, AndersW. Må presisere at dette innlegget handler om noe helt annet enn meg, men for all del; forstå det som du selv vil:)
Det var du som begynte å prate om deg selv, rett etter at du fikk svar på innlegget ditt. Kanskje du skulle lese svaret på nytt?
Davidos
#8. Postet 06.05.2025 av Davidos
Du later ikke til å forstå AndersW, til stadighet. Jeg vil tro at alle som leser dine kommentarer gjennomskuer den giftige retorikken du bruker, hvor du kaller andres meninger og oppfatninger for svært ladde negative kraftord. Eier du ingen selvinnsikt til å se dette selv? Er jo flere enn jeg som reagerer på hvordan du farer frem med dine forsøk på å demontere ALLE innlegg som blir publisert her, istedenfor å produsere dine egne innlegg.......
Du virker å være på et korstog basert på dine tolkninger, og angriper alle som våger å si dem imot. Kommentarer fra andre enn deg, er i mindretall, og det er mange som vegrer seg fra å kommentere i frykt for å bli angrepet verbalt av deg med navnekalling og gaslighting. Du oppfører deg på et uhyrlig vis, og jeg synes du kunne tonet det ned et par hakk, men alikevel klart å få igjennom dine meninger og tolkninger.

Legg ned stridsøksa, og vend det andre kinnet til. "Løft opp korset", som du stadig sier.

Om du skal ha så sterke meninger om alt, så må du også sørge for å leve etter din egen standard, og det gjør du i absolutt aller høyeste grad ikke.
AndersW
#9. Postet 06.05.2025 av AndersW
Du later ikke til å forstå AndersW, til stadighet. Jeg vil tro at alle som leser dine kommentarer gjennomskuer den giftige retorikken du bruker, hvor du kaller andres meninger og oppfatninger for svært ladde negative kraftord. Eier du ingen selvinnsikt til å se dette selv? Er jo flere enn jeg som reagerer på hvordan du farer frem med dine forsøk på å demontere ALLE innlegg som blir publisert her, istedenfor å produsere dine egne innlegg.......
Du virker å være på et korstog basert på dine tolkninger, og angriper alle som våger å si dem imot. Kommentarer fra andre enn deg, er i mindretall, og det er mange som vegrer seg fra å kommentere i frykt for å bli angrepet verbalt av deg med navnekalling og gaslighting. Du oppfører deg på et uhyrlig vis, og jeg synes du kunne tonet det ned et par hakk, men alikevel klart å få igjennom dine meninger og tolkninger.

Legg ned stridsøksa, og vend det andre kinnet til. "Løft opp korset", som du stadig sier.

Om du skal ha så sterke meninger om alt, så må du også sørge for å leve etter din egen standard, og det gjør du i absolutt aller høyeste grad ikke.
Denne dramatiske måten du opplever noen skrevne ord på (om du nå virkelig gjør det?) Minner meg om da paven skulle besøke USA og det da var en hel rekke sekter der som fikk helt panikk og trodde det var verdens ende. En helt merkelig rekasjon sett fra kirkebenken.

Å løfte opp korset og følge Jesus, vil si å være med på hans ofring av sin egen kropp.

Rom 12:1 "Derfor formaner jeg dere ved Guds barmhjertighet, søsken: Bær kroppen fram som et levende og hellig offer til glede for Gud. Det skal være deres åndelige gudstjeneste."

Heb 10:10 "Jesu Kristi kropp ble båret fram som offer"

Gal 2:19 "
Jeg er korsfestet med Kristus
"
Davidos
#10. Postet 06.05.2025 av Davidos
Kan du ikke skrive brev til disse sektene da? Eller lage et innlegg om dem?

Denne tråden handler om hva som står i Johannes Åpenbaring ved Jesu andre komme. Ikke om dine stadige tirader mot sekter.

Jeg ber deg slutte å kommentere innleggene mine.
Kent81 sier: Prøver betale medlemskap med kortnr, men kommer bare opp feilmelding, betaling mislyktes, har penger på konto
Skriv Skriv her Skriv i megafonen