Roy2
Opprettet 21.04.2024 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Underordne seg hverandre!
Det kristne livet handler om å underordne seg hverandre!

Jeg er en kristen mann, og dersom man følger Bibelens rettningslinjer om forholdet mellom mann og kvinne i et ekteskap så er jeg overbevist om at det hadde vært langt færre skillsmisser i Norge! Jeg synes denne kristne undervisnigen er veldig bra. Her taler han om at kvinnen må underordne seg mannen. Barna i et ekteskap skal underordne seg foreldrene. I et arbeidsforhold skal arbeidstakeren underordne seg arbeidsgiveren. I forholdet til Gud så skal menneskene underordne seg Gud! Dersom man følger disse bibelske rettningslinjene er jeg overbevist om at forholde mellom mann og kvinne hadde vært langt bedre enn det er i dag, og skillsmisse prosenten hadde vært veldig lav! Lykkeligere familier når barna underordner seg foreldrene. Bedre arbeidsforhold når arbeidstakeren underordner seg arbeidsgiveren, og bedre forhold mellom mennesker og Gud når menneskene underordner seg Gud. Hør hva han sier at det er det som må skje først så underordner den andre part seg etterpå. Jeg mener at dette er et veldig viktig kristent budskap som alle bør høre på og etterfølge! Bro. Larry Brown on submission: https://youtu.be/PdZI0aNEI4E

Svar på innlegg

HÅKON L
#1. Postet 21.04.2024 av HÅKON L
Det kristne livet handler om å underordne seg hverandre!

Jeg er en kristen mann, og dersom man følger Bibelens rettningslinjer om forholdet mellom mann og kvinne i et ekteskap så er jeg overbevist om at det hadde vært langt færre skillsmisser i Norge! Jeg synes denne kristne undervisnigen er veldig bra. Her taler han om at kvinnen må underordne seg mannen. Barna i et ekteskap skal underordne seg foreldrene. I et arbeidsforhold skal arbeidstakeren underordne seg arbeidsgiveren. I forholdet til Gud så skal menneskene underordne seg Gud! Dersom man følger disse bibelske rettningslinjene er jeg overbevist om at forholde mellom mann og kvinne hadde vært langt bedre enn det er i dag, og skillsmisse prosenten hadde vært veldig lav! Lykkeligere familier når barna underordner seg foreldrene. Bedre arbeidsforhold når arbeidstakeren underordner seg arbeidsgiveren, og bedre forhold mellom mennesker og Gud når menneskene underordner seg Gud. Hør hva han sier at det er det som må skje først så underordner den andre part seg etterpå. Jeg mener at dette er et veldig viktig kristent budskap som alle bør høre på og etterfølge! Bro. Larry Brown on submission: https://youtu.be/PdZI0aNEI4E
I skapelsene var det 2 instisjoner som ble satt høyt
1)ekteskapet
2)Sabbaten

om menneskene følger prinsippet med å underornde seg sin motpart, kan sann kjærlighet spire etter som synd er i verden, hadde ikke synden vært hadde det heler ikke vært nødvendig at en part under ordner seg den andre, men at de sette likt, men det er ikke tilfelle for oss som lever idag. (der begjær, egenrådighet, rotløshet og mye annet har fritt spillerom)

Sabbaten er verket Herren satte i stand for oss så vi kan annerkjenne og tilbe Gud i sannhet. en tid som er oss gitt for å tilbringe med Gud og hente styrke til å gå frem de andre dagene i uken. Sabbaten er ingen skygge, men uttrykk fra Gud for å vise oss hvordan vi skal tilbe og hvem sin autoritet jorden er skapt ved. åp 14:5-12 tilbe han som skapte.....
Roy2
#2. Postet 21.04.2024 av Roy2
Hei Håkon. Problemet i dag er at den satanske Feminismen er nok den ismen som har vært mest ødeleggende og satansk når det kommer til å ødelegge ett godt familieliv og forholdet mellom mann og kvinne! Dersom menneskene i denne verden forholder seg til hva jeg skrev i min første melding her og hører på og gjør slik den kristne undervisningen forteller oss kan livet på denne jorden bli som en forsmak på Himmelen!
HÅKON L
#3. Postet 21.04.2024 av HÅKON L
Hei Håkon. Problemet i dag er at den satanske Feminismen er nok den ismen som har vært mest ødeleggende og satansk når det kommer til å ødelegge ett godt familieliv og forholdet mellom mann og kvinne! Dersom menneskene i denne verden forholder seg til hva jeg skrev i min første melding her og hører på og gjør slik den kristne undervisningen forteller oss kan livet på denne jorden bli som en forsmak på Himmelen!
enig, en blant mange faktorer

Et sitat fra ellen G white i mot historiens klimaks

Nå viste det seg at det ikke var noen unnskyldning for Satans synd. Han hadde avslørt seg som løgner og drapsmann. Det ble klart at dersom han hadde fått herske over himmelens innbyggere, ville han ha benyttet de samme metoder som overfor de menneskene han hadde makt over. Han hadde påstått at lovovertredelse ville gi frihet og ære, men resultatet var fornedrelse og slaveri MHK 386:2

(tenk på dette bibelverset) Valget er menneskenes om de vil tjene eller være ulydige
Rom 6:16
16 Vet dere ikke at når dere går i tjeneste hos noen og adlyder ham, da blir dere hans slaver? Dere blir enten slaver under synden, og det fører til død, eller slaver under lydigheten, og det fører til rettferdighet.
Roy2
#4. Postet 21.04.2024 av Roy2
Min oppfattning er klar. Syvendedagsadventistene er en antikristen religion, og i følge Bibelen så skal ikke Kvinner forkynne for menn i en kristen forsamling, og Ellen G White var kvinne.
HÅKON L
#5. Postet 21.04.2024 av HÅKON L
de første menigheter var at de møttes i hverandres hus/sprede forsamlingsteder
Mark 16:9-11 maria vitnet for brødrene om oppstandelsen
9 [Etter at Jesus var stått opp igjen, tidlig den første dagen i uken, viste han seg først for Maria Magdalena, som han hadde drevet sju onde ånder ut av.
10 Hun gikk av sted og fortalte det til dem som hadde vært med ham, og som nå sørget og gråt.
11 Men da de fikk høre at han levde, og at hun hadde sett ham, trodde de det ikke.

ellen g white vitnet for brødrene om gjenkomsten, ved det ho fikk å vitne om av Herren.

Ellen G white var ikke pastor og ga heller ingen instruks om at Kvinner skulle være pastorer. Hennes mann var pastor.
Hun fikk derimot instruks at kvinner kunne delta i andre oppgaver som kunne lette arbeidet til pastorer og elders/forstandere som er menn.


Ellen White exercised her womanly grace of modesty when it came to opportunities to speak
at times that both she and her husband were available. When they both visited a church and she
was asked to take the regular preaching hour, it was her custom to decline the invitation and let
James preach in the morning service while she would speak at an afternoon or evening session.
This section closes with the same thought with which it was opened: Husband and wife
stand as equal before God, because of the restoration made possible by the gospel, in their ability
and right to think and to act as individuals.
“There are circumstances under which it is proper for a woman to act promptly and
independently, moving with decision in the way she knows to be the way of the Lord. The wife is
to stand by the side of the husband as his equal, sharing all the responsibilities of life, rendering
due respect to him who has selected her for his life-long companion.


1Kor 11:4-5 (hver sine råd, men begge kunne be å tale hvis de fulgte instruksene)
4 En mann som ber eller taler profetisk med noe på hodet, fører skam over sitt hode.
5 Men en kvinne som ber eller taler profetisk med utildekket hode, fører skam over sitt hode. Det er jo akkurat det samme som å være snauklipt.

å be og tale profetisk er ikke det samme som å være pastor/prest/hyrde eller forstander/elder
del 1
HÅKON L
#6. Postet 21.04.2024 av HÅKON L
del 2
1Tim 5:9-10
9 Bare den som har fylt seksti år, kan innskrives blant menighetens enker. Hun må ha vært én manns kone,
10 være kjent for gode gjerninger, ha oppdratt barn, vist gjestfrihet, vasket de helliges føtter, hjulpet nødlidende og alltid ha vært opptatt av å gjøre det gode.

(oppgave kan være vitnetjenester/andre gode gjerninger, oppdra barn (bibelundevisning for barn), åpne sine hjem for menighet, vaske de helliges føtter.
stelle i stand mat ved samlinger, enten ved menighet eller utenom.

(som syvendedags adventist er vi et profetisk folk ved at vi taler om håpet om frelse ved Jesus sin gjenkomst og fremtidshåpet som en forstår stykkevis og delt, for det er bedre enn noe menneskers forstand kan fatte. og om de begivenheter som skal inntreff før hans gjenkomst.)
En kvinne kan dekke sitt hår og tale profetisk gjennom profetiske skrifter.
rom 16:25-27 (gjennom profetiske skrifter)
25 [Lovet være Gud, han som har makt til å styrke dere med mitt evangelium, budskapet om Jesus Kristus, ut fra åpenbaringen av det mysterium som har vært skjult fra evige tider,
26 men som nå er kommet for dagen. Gjennom profetiske skrifter og etter den evige Guds befaling er dette mysteriet blitt kunngjort for alle folkeslag for å lede dem til lydig tro.
27 Ham, den eneste vise Gud, være ære ved Jesus Kristus i evighet! Amen.]
Roy2
#7. Postet 21.04.2024 av Roy2
Kan du fortelle oss hva det kristne evangeliet er da? Hvor står evangeliet i Bibelen, og hva er det som fjerner syndene i ett menneskes liv?
HÅKON L
#8. Postet 21.04.2024 av HÅKON L
Kristi blod fjerner syndene fra et menneskes liv
vi kan komme til Kristus med våre synder og han renser oss for all urett. se gjerne Hebr kap 8 og hebr kap 10
Evangeliet er å vitne om sannheten.
Menneskenes oppgave er å så, noen ganger vanne, men å høste er Herrens fortjeneste
menneske gjør ikke noe av seg selv, men blir drevet ved den hellig ånd som virker med kraft til all god gjerning.

lignelsene om såmannen i mark/matt/Luk er gode beskrivelser på Kristne som velger å holde ut eller ikke, høre eller ikke høre, bli prøvet og holde ut, eller forkast kristus i prøvelsene.

om menneskene velger å tro er opp til hvert individ. vi kan velge den gode del slik som Marie som satt ved Jesu føtter og lyttet til kristi ord, eller vi kan velge (kjøttets vei/Lystenes vei) som leder til død. De som tjener Kristus er hans vitner som forkynner ordet om frelse til menneskene med sitt liv.

et eksempel på at livet til en Kristen vitner finner vi i1pet 3:1-2
1 På samme måte skal dere kvinner underordne dere mennene deres. Slik kan de mennene som ikke vil tro på Ordet, bli vunnet – ikke ved ord, men ved sin kones livsførsel, 2 når de ser hvordan dere lever i renhet og gudsfrykt.

1joh 1:5-7 om sannheten
5 Dette er budskapet vi har hørt av ham og forkynner for dere: Gud er lys, det finnes ikke mørke i ham. 6 Sier vi at vi har fellesskap med ham, men vandrer i mørket, da lyver vi og følger ikke sannheten. 7 Dersom vi vandrer i lyset, slik han selv er i lyset, da har vi fellesskap med hverandre, og blodet fra Jesus, hans Sønn, renser oss for all synd.

(Guds lov er sannhet og budene er sannhet, summen av Guds ord er sannhet, Jesus er sannheten) Dersom vi vandrer i lyset, slik han selv er i lyset(vandre slik han gjord. Kristus holdt Budene.)