Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
MiSi
Opprettet 18.02.2024 av MiSi, dame, 47 år, Rogaland.
Dating-app holdning på lik nivå som samfunnet er det ok for oss kristne?
Vi må tørre å snakke om holdningen her inn mot hverandre! Det å ignorere mail, blokkere uten ens å tørre å tenke på muligheten. Det er så trist å se at det er den samme holdning her inne på en kristen datingapp/side, som det er på ikkje kristne datingsider!!

Vi må tørre å snakke om dette!
Syns DU at det er greit å ignorere, blokkere en person istedenfor å gjøre som Jesus gjorde - han møtte hver enkeltes behov, han gikk mot strømmen, gjorde ikkje det samfunnet forventet mm.
Her inne ble holdningen forandret etter pandemien. Som om det er ok å ignorere de som kommer innom din profil bare fordi du er kresen og /- eller bare ser etter det du har hatt før (som kanskje faktisk ikkje fungerte).

Kanksje du faktisk bør tenke utenfor eller på motsatsen til det du har hatt, nettopp fordi det ikkje fungerte - hvis du har vært i et langt forhold. Kanskje det er på tide å tenke nytt å ikkje blokkere bare fordi du ikkje klarer å se muligheten?!

Hvis du har lyst på en ny kjærast, må den personen bo i samme fylke/kommune? Eller kan det være sånn at "din nye partner" bor et sted litt lengre bort enn dine preferenser/kriterier/krav?? Tenkt på det før??

Eg måtte bare skrive, åpne opp for drøfting, tanker, mm. Eg håper at det blir litt drøfting eller diskusjon blandt begge kjønn!

/MiSi

Svar på innlegg

August afternoon
#1. Postet 18.02.2024 av August afternoon
Hei MiSi.

det vi har sett og ennå ser er at datingsidene er et slags speilside av samfunnet og det gjelder også kristendate.
jeg skal selvsagt ikke spekulere på hvorfor folk blokkerer andre men heller spørre gevinsten av å gjøre det...?
det samme om hyggelige brev som også kan være korte og lettfattelige.
hva er gevinsten av å la slike brev havne uåpnet i papirdunken...?
for gevinsten kan ligge hos begge,avsender og mottaker.
kanskje noe å tenke på..?

det er en interessant tanke det der at noen stenger og blokker andre men det i Bibelen står for det motsatte:-).
det må jo i beste fall bli et dillema...kanskje et moralsk også...?
bare for å ha det sagt...jeg skjønner godt at noen blokkerer andre for alle er ikke like problemfrie i forhold til andre.

jeg tror essensen i dette er å være tro mot seg selv og holde fast på den veien man er på og også prøve å ha tankene om frimodighet slik Jesus gjorde og enda gjør.
hvis noen blokker deg...la de gjøre det for de har vist sitt ansikt og ikke noe mer å tenke på...er bare å gå videre.
for de vi søker etter er ikke "blokkere" men folk som er åpenhjertige i sin sjel og med åpne hender.
MiSi
#2. Postet 03.03.2024 av MiSi
Takk for ditt innlegg. Håper fler tørr å skrive.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16