Gud er den eneste sanne, levende og allmektige Gud som bare lot/lar Israels barn bli født av ham:
"Da skal du (Moses) si til Farao: Så sier Herren: Min sønn, min førstefødte sønn. Jeg sa til deg: La min sønn fare, så han kan tjene deg." 2 Mos. 4:22
"For jeg (Herren) er en far for Israel, og Efraim er min førstefødte sønn." Jer. 31: 9
"Da Israel var ung, hadde jeg (Herren) ham kjær, og fra Egypten kalte jeg min sønn. Jo mer de(profetene) kalte på dem, dess mer gikk de bort fra dem. De ofrer til Ba'alene og brenner røkelse for de utskårne bildene." Hosea 11:1-2 Derfor må de fødes PÅ NYTT, enda en gang.
"Jesus svarte og sa til ham (Nikodemus): Du er ISRAELS LÆRER, og vet ikke dette? (at du må fødes på nytt, igjen)" Joh. 3:10
Ingen kristne i dag kan bli født på nytt, selv om de tror det, det er ubibelsk lære.
Goggigogg.
Iflg. det du skriver så må jo Paulus være helt på jordet, som underviser hedningene som hadde blitt troende, om den nye skapningen de hadde blitt, etter at de hadde blitt frelst/født på ny???
Som forklart mange ganger før for deg, så betyr "født på ny" det samme som "ny skapning".
Kanskje det er du heller som har misforstått hele bildet???