Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 06.12.2023 av Anonym.
Den falske lære at vi kan bli syndfrie her på jord.
Det er en farlig lære som kan skape stor forvirring og fortvilelse hos den som får lære dette og tror det.

Selv Jesus lærte jødene at dette ikke var sant, i Fader Vår ba ham dem be: "Forlat vår skyld", en bønn de skulle be daglig.

Som Adams etterkommere er vi født med synd I OSS, synd er IBOENDE i oss, enten vi synder eller ikke. Om du aldri hadde syndet, HAR du likevel synd i deg. Vi er UFORSKYLDTE syndere, fordi Adam syndet. Dette er vår stilling overfor Gud som vi selv ALDRI kan endre på av oss selv.

Salme 51:5 "Jeg var syndig ved fødselen, min mor unnfanget meg i synd." (detstår ikke at hun GJORDE synd!)

Når du hører folk si at de ikke husker sist de syndet og at de for tiden er fullkommen syndfri, er det LØGN og bevis på falsk omvendelse. Å bekjenne at en er en synder er et av bevisene på at en ER frelst.

"Hvis vi sier vi IKKE HAR (iboende i oss) synd, bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss.....Hvis vi sier vi IKKE har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss...Men hvis vandrer i lyset (vandrer i troen på) SOM HAN SELV ER I LYSET, har vi felleskap med hverandre, og BLODET av Jesus, hans Sønn, renser oss FRA ALL SYND. " Joh. 1:7-10.

Rom. 3:10 "Det er ingen rettferdig, IKKE EN ENESTE EN."

Forkynneren 7:20 "Ja, det finnes ikke et rettferdig menneske på jorden som stadig gjør godt, og som aldri synder."

Ordspråkene 20:9 "Hvem kan si: Jeg har holdt mitt hjerte rent. Jeg er ren og uten synd?"

Slik kunne vi fortsette med bibelord etter bibelord som viser at vi aldri kan bli syndfrie her på jord.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.12.2023 av Anonym
Vår eneste redning og håp er Kristus.

Paulus sier vi er korfestet med ham, døde og begravet med ham, vårt syndelegeme er tilintetgjort (selv om vi har det ennå), vi er oppreist med ham og satt i himmelen med ham (Ef. 2:6). Gud ser oss bare I KRISTUS. Han har gjort opp all synd for oss, derfor er vi uten skyld og uten synd i GUDS ØYNE...fordi han ser oss BARE I KRISTUS!

Fullstendig syndfrie blir vi ikke av oss selv her på jord, da ville Jesu gjerning for oss på korset være uten verdi. Først når vi kommer i himmelen er vi syndfrie og blir skapt etter hans bilde. I KRISTUS er dette allerede fullbyrdet! Hvis ikke kunne han aldri ha satt oss i himmelen med ham, for Gud tar ikke noe syndig inn i himmelen! Han har gjort det av bare nåde ved tro, troen alene.

TAKK OG LOV! Jeg er fri fra synden i Guds øyne...Gud ser meg nå bare I KRISTUS! og ikke i meg selv og i mitt syndelegeme som jeg ennå må bære til jeg går i graven. JEG ER FRI! OGSÅ FRA SYNDESKYLDEN...FOR EN GLEDE! GLED DERE I KRISTUS!

Dette er sannhetens ord, evangeliet om Kristus og korset! Forkynn det!

"Han døde for oss mens vi ennå VAR syndere" Bare slik kunne han vise oss SIN rettferdighet!

I HIMMELEN ER VI NÅ SKAPT "I GUDS BILDE"..."LA OSS SKAPE MENNESKET I VÅRT BILDE"!

En gang vil han gjenopprette HELE SKAPERVERKET "i sitt bilde!" BARE EN KJÆRLIG GUD GJØR DET!
Anonym
#2. Postet 06.12.2023 av Anonym
Doggigoggi.

For det først lærer Jesus at "alle" dem som som tar "i mot" ham gir han rett til å bli Guds barn. Joh.1.12.

Han har også sagt at de som ikke hører HAM til har djevelen til far. Joh.8.44.

For å være "skjult i Kristus" må alle mennesker "ta i mot" Jesus som sin Frelser og Herre.
Når dette skjer, blir mennesker "født på NY" (født av Gud), og får Den Hellige Ånd i sitt hjerte (ånd).
DHÅ vil da hjelpe med å stå i mot all synd.
Synd har da ikke lenger makt over oss når vi blir frelst, og vi gir Den Hellige Ånd muligheten til å påvirke oss og arbeide i oss.
Det gjør at vi kan få hjelp til å vende oss bort i fra synden.

Men om vi alikevel begår synd så sier Johannes 1.9-10.

"DERSOM VI BEKJENNER VÅRE SYNDER er han trofast
og rettferdig, så han forlater oss våre synder og renser oss fra all urettferdighet."

Legg merke til her at vi må BEKJENNE våre synder, for å få tilgivelse.

Her sier Jakob at vi skal stå i mot djevelen, som er opphavet til all synd
Kapittel 4.4-8.
"Troløse som dere er! Vet dere ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud?
Den som vil være verdens venn, blir Guds fiende. Eller mener dere at det er tomme ord når Skriften sier:
Med nidkjærhet trakter han etter DEN ÅND han lot bo i oss? Men desto større er nåden han gir.
Derfor sier Skriften : GUD STÅR DE STOLTE I MOT, men de YDMYKE GIR HAN NÅDE.
VÆR DERFOR GUD UNDERGITT! MEN STÅ DEJEVELEN I MOT, SÅ SKAL HAN FLY FRA DERE. ( EF.4.27, 6.12
HOLD DERE NÆR TIL GUD, SÅ SKAL HAN HOLDE SEG NÆR TIL DERE.
GJØR HENDENE RENE DERE SYNDERE, OG RENS HJERTENE, DERE TVESINNEDE."
FADER VÅR er en bønn for ALLE KRISTNE.

Dette gjelder altså bare for dem som da er Blitt Guds barn og som har fått DHÅ.

Hans oppgave er bla. å overbevise alle mennesker om synd, rettferdighet og dom. Joh.16.8.
Anonym
#3. Postet 09.12.2023 av Anonym
Jak 4:4-8: Tro løse som dere er. Vet dere ikke t vennskap med verden er fiendskap mot ( Jehova ) Gud. den som vil være verdens venn blir Guds fiende.

Kristi sanne etterfølgere skulle hates av alle folkeslag for hans navn skyld ( Matt 24:9)

Denne forfølgelsen skyldes ikke at Jesu etterfølgere blander seg opp i politikk, de ble forfulgt for Jesu kristi navn skyld. de blir forfulgt fordi de holder fast ved Jesus som Jehovas messianske konge fordi de adlyder kristi framfor alle jordiske hersker, fordi de lojalt holder fast hans rike og fordi de ikke engasjerer seg i menneskelige regjeringers anliggender. den nyere tids historie viser at Jehovas vitner i alle deler av verden har erfart dette.
Compaq.

Alle Jesu etterfølgere blir forfulgt, og fremdeles den dag i dag, lider kristne martyrdøden rundt om i verden pga. det.

At Jehovas vitner mistet statsstøtten feks. pga. av deres dårlig behandling av deres egne, som melder seg ut i fra JW Org., kan dere ikke kalle for forfølgelse for Jesu navns skyld.

Denne reglen som dere er pålagt å følge, er stikk i strid Jesu lære.
Anonym
#4. Postet 09.12.2023 av Anonym
La oss imidlertid ikke bli villedet til å anta verdens syn på hva som er ondt og hva som er rettferdig. Jehova Gud sier klart og tydelig at mye av det som denne verden betraktet som helt naturlig, er ondt i hans øyne. Utukt, ekteskapsbrudd og homoseksualitet blir kanskje tolerert av samfunnet i vår tid, men de som praktiserer slike ting, vil ikke bli spart av Gud når denne tingenes ordning ender. Løgnere, tyver, drankere og manndrapene skal heller ikke arve Guds rike. ( 1.kor 6:9-10) ( Åp 21:8)

Noen har kanskje på grunn av dårlig omgang gjort seg skyldig i slike ting men når de nå vet hva Gud sier, må de forandre sin handlemåte hvis de ønsker å unngå å bli tilintetgjort. I Guds nye ordning vil det ikke være plass for mennesker som lyver og bedrar og setter sine medmenneskers liv i fare.
Compaq.

Hvor står det i Bibelen at Gud vil "tilintetgjøre" mennesker?

Kapittel og vers??
Anonym
#5. Postet 10.12.2023 av Anonym
Det er en farlig lære som kan skape stor forvirring og fortvilelse hos den som får lære dette og tror det.

Selv Jesus lærte jødene at dette ikke var sant, i Fader Vår ba ham dem be: "Forlat vår skyld", en bønn de skulle be daglig.

Som Adams etterkommere er vi født med synd I OSS, synd er IBOENDE i oss, enten vi synder eller ikke. Om du aldri hadde syndet, HAR du likevel synd i deg. Vi er UFORSKYLDTE syndere, fordi Adam syndet. Dette er vår stilling overfor Gud som vi selv ALDRI kan endre på av oss selv.

Salme 51:5 "Jeg var syndig ved fødselen, min mor unnfanget meg i synd." (detstår ikke at hun GJORDE synd!)

Når du hører folk si at de ikke husker sist de syndet og at de for tiden er fullkommen syndfri, er det LØGN og bevis på falsk omvendelse. Å bekjenne at en er en synder er et av bevisene på at en ER frelst.

"Hvis vi sier vi IKKE HAR (iboende i oss) synd, bedrar vi oss selv, og sannheten er ikke i oss.....Hvis vi sier vi IKKE har syndet, gjør vi ham til en løgner, og hans ord er ikke i oss...Men hvis vandrer i lyset (vandrer i troen på) SOM HAN SELV ER I LYSET, har vi felleskap med hverandre, og BLODET av Jesus, hans Sønn, renser oss FRA ALL SYND. " Joh. 1:7-10.

Rom. 3:10 "Det er ingen rettferdig, IKKE EN ENESTE EN."

Forkynneren 7:20 "Ja, det finnes ikke et rettferdig menneske på jorden som stadig gjør godt, og som aldri synder."

Ordspråkene 20:9 "Hvem kan si: Jeg har holdt mitt hjerte rent. Jeg er ren og uten synd?"

Slik kunne vi fortsette med bibelord etter bibelord som viser at vi aldri kan bli syndfrie her på jord.
Anonym
#6. Postet 10.12.2023 av Anonym

Paulus sier vi er korfestet med ham, døde og begravet med ham, vårt syndelegeme er tilintetgjort (selv om vi har det ennå), vi er oppreist med ham og satt i himmelen med ham (Ef. 2:6). Gud ser oss bare I KRISTUS. Han har gjort opp all synd for oss, derfor er vi uten skyld og uten synd i GUDS ØYNE...fordi han ser oss BARE I KRISTUS!

Fullstendig syndfrie blir vi ikke av oss selv her på jord, da ville Jesu gjerning for oss på korset være uten verdi. Først når vi kommer i himmelen er vi syndfrie og blir skapt etter hans bilde. I KRISTUS er dette allerede fullbyrdet! Hvis ikke kunne han aldri ha satt oss i himmelen med ham, for Gud tar ikke noe syndig inn i himmelen! Han har gjort det av bare nåde ved tro, troen alene.

TAKK OG LOV! Jeg er fri fra synden i Guds øyne...Gud ser meg nå bare I KRISTUS! og ikke i meg selv og i mitt syndelegeme som jeg ennå må bære til jeg går i graven. JEG ER FRI! OGSÅ FRA SYNDESKYLDEN...FOR EN GLEDE! GLED DERE I KRISTUS!

"Han døde for oss mens vi ennå VAR syndere" Bare slik kunne han vise oss SIN rettferdighet!

I HIMMELEN ER VI NÅ SKAPT "I GUDS BILDE"..."LA OSS SKAPE MENNESKET I VÅRT BILDE"!

En gang vil han gjenopprette HELE SKAPERVERKET "i sitt bilde!" BARE EN KJÆRLIG GUD GJØR DET!
Anonym
#7. Postet 10.12.2023 av Anonym

Anonym
#8. Postet 21.12.2023 av Anonym
Doggigoggi.

Det du forkynner her er en FARLIG LÆRE, fordi det du egentlig sier, er at vi kan ikke gjøre noe med synden eller stå den i mot.

Paulus sier dette i ROM.6:1-4. som handler om å bli FORENT MED KRISTUS I DÅPEN:

"Hva skal vi da si? SKAL FORTSETTE Å SYNDE SÅ NÅDEN KAN BLI ENDA STØRRE?

SLETTES IKKE! HVORDAN KAN VI SOM DØDE BORT FRA SYNDEN, FREMDELES LEVE I DEN?

Eller vet dere ikke at alle vi som ble døpt til Kristus Jesus, ble døpt til hans død?

Vi ble begravet med ham da vi ble døpt med denne dåpen til døden.

Og som Kristus ble reist opp fra de døde ved sin Fars herlighet, SKAL OGSÅ VI VANDRE I ET NYTT LIV."

Paulus underviser i Ef.6:10-18 om at vi skal TA PÅ OSS GUDS FULLE RUSTNING for å holde stand mot djevelens listige angrep.

v.13.) "Ta derfor Guds fulle rustning på, SÅ DERE KAN GJØRE MOTSTAND PÅ DEN ONDE DAG OG BLI STÅENDE ETTER Å HA

OVERVUNNET ALT."

Dette stemmer også med hva Jakob 4:7 forteller:
"Stå djevelen i mot, og han skal fly fra dere. Hold dere nær til Gud, så skal han holde seg nær til dere!"
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen