PålR sier: Spurte «Siri» via Apple Homepod om hun var gift..Desverre svarte hun «Jeg er gift med jobben min» ;-)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 22.09.2023 av Anonym.
"Do The Mordern Gifts (nådegavene) Meet The Biblical Standard?"
Video på youtube:

"CARISMATIC COUNTERFITS (forførelse): DO THE MODERN GIFTS MEET THE BIBLICAL STANDARD?"

Bare Bibelen gir svar. Lær hvordan en ikke skal bli forført.

Anbefaler alle å se den!

https://www.youtube.com/watch?v=9_IdNv1Ju5U

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.09.2023 av Anonym
Talte Gud til oss i GT, på samme måte som Han taler til oss i NT?

En ting som er sikkert er at vi hører Hans røst

Joh 10:27 Mine får hører min røst, jeg kjenner dem, og de følger meg.
Tror du Gud/Kristus virkelig talte til deg/oss i Johannesevangeliet?
Da tror jeg du det må du lese hva Paulus skriver i Ef. 2:

"12 Kom derfor i hu at dere (uomskårne, hedninger) på den tid var UTEN KRISTUS (da han levde her på jord), UTESTENGT FRA ISRAELS BORGERRETT OG FREMMEDE FOR PAKTENE MED LØFTENE, UTEN HÅP OG UTEN GUD I DENNE VERDEN."

Vi kan ikke lage "crash" mellom Kristus og Paulus ved bare å tro på en av dem. Det er helt meningsøst! Paulus kom etter Kristus.

Så de to kveene Jesus taler om er selvsagt ikke oss, men Israels hus og Juda hus, de skal en gang bli samlet til en kvee hvor fårene i begge kveene skal bli frelst. Det er ikke talt til oss, slik Paulus gir klart uttrykk for.

Men vil du ikke høre på videoen, så er det ditt valg.
Anonym
#2. Postet 22.09.2023 av Anonym
Tror du Gud/Kristus virkelig talte til deg/oss i Johannesevangeliet?
Da tror jeg du det må du lese hva Paulus skriver i Ef. 2:

"12 Kom derfor i hu at dere (uomskårne, hedninger) på den tid var UTEN KRISTUS (da han levde her på jord), UTESTENGT FRA ISRAELS BORGERRETT OG FREMMEDE FOR PAKTENE MED LØFTENE, UTEN HÅP OG UTEN GUD I DENNE VERDEN."

Vi kan ikke lage "crash" mellom Kristus og Paulus ved bare å tro på en av dem. Det er helt meningsøst! Paulus kom etter Kristus.

Så de to kveene Jesus taler om er selvsagt ikke oss, men Israels hus og Juda hus, de skal en gang bli samlet til en kvee hvor fårene i begge kveene skal bli frelst. Det er ikke talt til oss, slik Paulus gir klart uttrykk for.

Men vil du ikke høre på videoen, så er det ditt valg.[/quote

Doggidogg.

Alt det her har du fått riktig svar på før av mange her inne, som har sagt deg i mot og som har henvist til Skriftsteder,som bekrefter at du tar feil,under ledertråden "Fungerer nådegavene i dag?".

Tror ikke noen her gidder mere, å gjenta seg selv i det uendelige ang det her.

Nå synes jeg heller du får komme med en ledertråd i tilfellet, som handler om et NYTT tema.
Anonym
#3. Postet 22.09.2023 av Anonym
Talte Gud til oss i GT, på samme måte som Han taler til oss i NT?

En ting som er sikkert er at vi hører Hans røst

Joh 10:27 Mine får hører min røst, jeg kjenner dem, og de følger meg.
Family man. Helt enig med deg :)

Det som er feilen her med Doggidogg,er at han ikke kan høre Jesus røst som han sier her i Joh.10.27,fordi han har lært en plass at det gjelder ikke for ham.og ikke heller for noen andre av oss.

Han driver her inne med vranglære,men skjønner det ikke selv dessverre.
Anonym
#4. Postet 23.09.2023 av Anonym
OK, da vet jeg at jeg at Gud ikke taler til deg
Er visst ikke grenser for hva du vet om Gud.
Anonym
#5. Postet 23.09.2023 av Anonym
Sauer (får) er ålreite dyr, men at de angriper høylytt, det har jeg aldri hørt om før!

Heller ikke at de sier de hører Gud og samtidig fornekter Paulus (se min kommentar #2), "hedningenes apostel", som fikk i forvalteransvar av Gud å fullføre Guds ord (Kol. 1:25) og som var den apostel som ved åpenbaring fra Gud fikk kjennskap til "hemmeligheten" slik han kunngjør i Ef. 3, en hemmelighet som ikke noe menneske i tidligerer generasjoner hadde hørt om før.

Men det er kjempeflott de gir dette innlegget med videoen stor oppmerksomhet!

ANBEFALER ALLE Å SE VIDEOEN, den er dessverre på engelsk, men finnes mange artikler som med et tastetrykk oversettes til norsk. Er du forført så er det ikke for sent å oppdage det! Guds nåde være med dere!
Amen.
Anonym
#6. Postet 23.09.2023 av Anonym
Sauer (får) er ålreite dyr, men at de angriper høylytt, det har jeg aldri hørt om før!

Heller ikke at de sier de hører Gud og samtidig fornekter Paulus (se min kommentar #2), "hedningenes apostel", som fikk i forvalteransvar av Gud å fullføre Guds ord (Kol. 1:25) og som var den apostel som ved åpenbaring fra Gud fikk kjennskap til "hemmeligheten" slik han kunngjør i Ef. 3, en hemmelighet som ikke noe menneske i tidligerer generasjoner hadde hørt om før.

ANBEFALER ALLE Å SE VIDEOEN, den er dessverre på engelsk, men finnes mange artikler som med et tastetrykk oversettes til norsk. Er du forført så er det ikke for sent å oppdage det! Guds nåde være med dere!
Amen.
Doggidogg.

Nå er vel DU egentlig den "sauen" som angriper mest høylytt i tilfellet her inne når du får litt motstand og som beviser at du tar feil.
Du kan vel heller kalles "den bortkommende sauen" som er helt på villspor med det meste. I tillegg prøver du på å forføre andre her inne!

Skjønner ikke at du tør en gang å fornekte DHÅ virke med noe som helst og er veldig alvorlig,noe du kan lese alt om i Bibelen!

Hva mener du egentlig hva denne "hemmeligheten" er som Paulus snakker om,som ikke vi andre har skjønt i tilfellet.??

Han forklarer det i 1.Kol.26-27.

"Denne hemmelighet har vært skjult fra evighet av og gjennom alle slekter,nå er den blitt åpenbaret for han hellige."

v27" For DEM ville Gud kunngjøre hvor rik på herlighet denne hemmelighet er blant Hedningefolkene,DET ER KRISTUS I DERE,håpet om herlighet."

Du må sette deg mere inn i hva som skjedde på korset og hva Jesus tilveiebrakte der for mennesker av alle folkeslag.

For å få del i det her må mennesker " ta i mot" Jesus og bli født på ny som han sa til Nikodemus.noe som gjelder like mye for deg også doggidogg.

Jesus kom med et ENKELT budskap,men du har rotet deg så mye inn i Det Gamle Testamentet,at du skjønner IKKE Det Nye!

Du minner mere heller om en som er lik,de skriftlærde og fariseerne på Jesus tid og som både han,disiplene,og som Paulus selv etter sin omvendelse,alltid hadde konflikter og trøbbel med!

Den Hellige Ånd som kom på pinsefestens dag, har ALDRI forandret seg med noe siden.og Paulus undervisning i 1.Kor.12 ang nådegavene gjelder like mye for oss troende I DAG som den gang.

Det er masse videoer og undervisning på Youtube om nådegavene som forteller

helt motsatt enn denne som du har lagt ut her.

Den her,Doggidogg er ren VRANGLÆRE!!

DU,Doggidogg får selv henvise til Skriftsteder med at DHÅ skulle begrenses, eller forandre seg med noe, etter den siste apostel??

Nå fikk du ET spørsmål her som jeg ber deg svare på,og ikke ta opp igjen alle de rundene som ble gått igjennom i tråden som jeg la ut ang nådegavene enda en gang!

Det vil du få s
compaq
#7. Postet 24.09.2023 av compaq
Som de hadde fått befaling om, ble disiplene i Jerusalem og Mattias ble ved loddkastning valgt til å ta plassen etter den troløse Judas Iskariot. På pinsedagen, det vil si på den 50. dag etter Jesu oppstandelse, ble den lovte hellige ånd utgytt over de 120 disiplene som hadde kommet sammen i en sal i Jerusalem og de begynte alle å tale språk som var fremmede for dem. Tusenvis av mennesker som feiret pinsen, kom sammen for å iaktta denne begivenhet.

Som den som hadde fått nøklene til himlenes rike, henvendte apostelen Peter seg til dem og sa til dem at det de så og hørte, var en oppfyllelse av Joels 3 profeti om at Guds ånd i de siste dager skulle bli utgytt over alt kjød. Denne Jesus som de religiøse ledere hadde fått drept på påskedagen, hadde Gud som en oppfyllelse av Davids salme 16 oppreiste fra de døde og det var han som nå utgjøt ånden fra himmelen. David hadde også i en annen salme 110 forutsagt at Jesus skulle bli opphøyd til Guds høyre ånd i himmelen. Jesus, Davids sønn eller etterkommer var nå blitt Davids herre, for Gud hadde nå gjort ham både og til Herre og til Messias.

Mange angret og omvendte seg da de hørte dette og de ble døpt i vann i Jesu navn og fortsatte å komme sammen med Jesu kristi apostler. OM lag 3000 jøder og proselytter ble den dagen lagt til menigheten og de mottok hellig ånd etter å ha blitt døpt i vann.
Anonym
#8. Postet 25.09.2023 av Anonym
Som de hadde fått befaling om, ble disiplene i Jerusalem og Mattias ble ved loddkastning valgt til å ta plassen etter den troløse Judas Iskariot. På pinsedagen, det vil si på den 50. dag etter Jesu oppstandelse, ble den lovte hellige ånd utgytt over de 120 disiplene som hadde kommet sammen i en sal i Jerusalem og de begynte alle å tale språk som var fremmede for dem. Tusenvis av mennesker som feiret pinsen, kom sammen for å iaktta denne begivenhet.

Som den som hadde fått nøklene til himlenes rike, henvendte apostelen Peter seg til dem og sa til dem at det de så og hørte, var en oppfyllelse av Joels 3 profeti om at Guds ånd i de siste dager skulle bli utgytt over alt kjød. Denne Jesus som de religiøse ledere hadde fått drept på påskedagen, hadde Gud som en oppfyllelse av Davids salme 16 oppreiste fra de døde og det var han som nå utgjøt ånden fra himmelen. David hadde også i en annen salme 110 forutsagt at Jesus skulle bli opphøyd til Guds høyre ånd i himmelen. Jesus, Davids sønn eller etterkommer var nå blitt Davids herre, for Gud hadde nå gjort ham både og til Herre og til Messias.

Mange angret og omvendte seg da de hørte dette og de ble døpt i vann i Jesu navn og fortsatte å komme sammen med Jesu kristi apostler. OM lag 3000 jøder og proselytter ble den dagen lagt til menigheten og de mottok hellig ånd etter å ha blitt døpt i vann.
Compaq.
I Salme 110 står det i v 1."Herren sa til min Herre: Sett deg ved min høyre hånd,til jeg får lagt dine fiender til skammel for dine føtter!"
Altså her står "høyre hånd" og IKKE "høyre ånd" som du skriver her.

v.5 "Herren er ved din høyre hånd,han knuser konger på sin vredes dag".

Rom.8.34, Kol.3.1. Jesus sitter nå ved "Guds høyre hånd" i himmelen.
Anonym
#9. Postet 25.09.2023 av Anonym
Sauer (får) er ålreite dyr, men at de angriper høylytt, det har jeg aldri hørt om før!

Heller ikke at de sier de hører Gud og samtidig fornekter Paulus (se min kommentar #2), "hedningenes apostel", som fikk i forvalteransvar av Gud å fullføre Guds ord (Kol. 1:25) og som var den apostel som ved åpenbaring fra Gud fikk kjennskap til "hemmeligheten" slik han kunngjør i Ef. 3, en hemmelighet som ikke noe menneske i tidligerer generasjoner hadde hørt om før.

Men det er kjempeflott de gir dette innlegget med videoen stor oppmerksomhet!

ANBEFALER ALLE Å SE VIDEOEN, den er dessverre på engelsk, men finnes mange artikler som med et tastetrykk oversettes til norsk. Er du forført så er det ikke for sent å oppdage det! Guds nåde være med dere!
Amen.
Svar til DOGGIDOGG.

Denne " hemmeligheten" du nevner her beskriver Paulus i Kol.1.26-28.
v 27."For dem ville Gud kunngjøre hvor rik på herlighet denne hemmelighet er blandt hedningefolkene,det er Kristus i dere,håpet om herlighet."

Kol.2.2 Guds" hemmelighet"er Kristus.
Gud opprettet en ny pakt med Jesus som mellommann,for å oppfylle løftet om en evig arv. Heb.9.15.
Den nye pakten er lovfestet på bedre løfter Heb.8.6

Løftene skulle gis ved TRO,av NÅDE,og gjelder for ALLE Abrahams barn. Rom.4.15-17. Ef.3.6

Jesus gav løftet om å sende DHÅ som gikk i oppfyllelse Apgj.2 og som er fremdeles på jorden i dag og gir fremdeles nådegavene til hvem han vil som det står om i 1.Kor.12.

Hvis noen påstår noe annet,med at DHÅ skulle forandre seg på noen måte eller bli begrenset med noe i ettertid,så må de kunne bekrefte dette med Skriftsteder.
ELLERS ER DET VRANGLÆRE.

Det gjelder for deg også DOGGIDOGG.
compaq
#10. Postet 25.09.2023 av compaq
synnøve

Hvis Jesus kristus allerede fra begynnelsen av var den høyeste Gud, hvordan kunne da Gud Faderen opphøye ham til noe mer eller gi ham en høyere stilling enn den han hadde før han ble menneske?
Det ville være umulig.

Da Gud Faderen oppreiste sin Sønn Jesus fra de døde og opphøyde han til himmelen, opphøyde han ham ikke til å bli sin like, men ga ham i sin nåde den neste høyeste plass i de levendes verden. Enhver skapning i himmel og på jord og de døde mennesker som skal bli oppreist fra jorden, vil derfor måtte bekjenne Jesus, ikke som Gud, men som Herre og det at de gjør det, er til Guds Faders ære, I Jesu navn skal hvert kne bøye seg for Gud Faderen, slik Gud forutsa i Esaias 45:23-24: For meg skal hvert kne bøye seg, meg skal hver tunge sverge troskap. Bare i ( Jehova), skal de si om meg, er rettferdighet og styrke.

Gud skal bli tilbedt gjennom Herren Jesus. Jesus erkjente alltid at han sto under Gud og var underlagt ham. Han erklærte tydelig at den himmelske Far var hans Gud, Jesus kristi Gud. Da han kom til døperen Johannes for å bli døpt, erkjente han at den himmelske Far var hans Gud, for han oppfylte da salme 40:7-9 slik det også sies i hebr 10:5-10)
PålR sier: Spurte «Siri» via Apple Homepod om hun var gift..Desverre svarte hun «Jeg er gift med jobben min» ;-)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16