NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 24.09.2022 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Bortrykkelsen av de kristne 26. September 2022?
Er dette sant, eller er det bare løgn og bedrag? Bombshell prophetic news!!! Hebrew Bible code gives RAPTURE DATE - September 26 - 2022.: https://youtu.be/xV2R9FDz8_g

Svar på innlegg

HÅKON L
#1. Postet 24.09.2022 av HÅKON L
Er dette sant, eller er det bare løgn og bedrag? Bombshell prophetic news!!! Hebrew Bible code gives RAPTURE DATE - September 26 - 2022.: https://youtu.be/xV2R9FDz8_g
Løgn menneske vil til all tid foreslå en eller annen dato for hans komme, slik skal vi ikke tro på

Lukas 12:39-40
39 Men det skal dere vite: Dersom husherren visste i hvilken time tyven kom, ville han ikke la ham bryte seg inn i huset. 40 Vær forberedt, dere også! For Menneskesønnen kommer i den time dere ikke venter det.»

i lignelsen om brudepikene
Matteus 25:13 les gjerne 1-13
13 Så våk da, for dere kjenner ikke dagen eller timen.
compaq
#2. Postet 24.09.2022 av compaq
Treenigheten er den sentrale lære i kristenhetens religioner. I følge Den athanasianske trosbekjennelse finnes det tre guddommelige personer ( Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd) og det sies at alle tre er evige og allmektige at ingen av dem er større eller mindre enn noen av de andre at alle tre er Gud og at de til sammen likevel bare er en Gud. Ikke en bibelsk lære

Mark 13:32: Den dag eller time kjenner ingen, ikke englene i himmelen og heller ikke Sønnen, men bare Faderen.

I følge Daniel skulle disse fastsatte tider være sju tider da Guds herredømme, representert ved ( treet) ikke skulle være i virksomhet over Jorden. ( Daniel 4:16,23) Hvor lange er disse sju tider. I Åp 12:6,14 får vi vite at 1260 dager tilsvarer en tid og to tider og en halv tid til sammen tre og en halv tid. En tid svarer følgelig til 360 dager. Sju tider vil derfor være 7x360 eller 2520 dager. Når vi så i samsvar med en bibelsk regel regner en dag for ett år, kommer vi til at de sju tider svarer til 2520 år. ( 4.Mos 14:34) ( Esek 4:6)

Vi har allerede sett at nasjonenes fastsatte tider begynte i år 607 f.kr. Når vi regner 2520 år fra det årstallet kommer vi fram til 1914 e.kr. Det året endte disse fastsatte tider. Millioner av nålevende mennesker husker det som skjedde i 1914. I det året brøt den første verdenskrig ut og den innledet en periode med store vanskeligheten som har fortsatt fram til vår tid. Dette betyr at Jesus kristus begynte å herske som konge i Guds himmelske rike eller regjering i 1914.

Denne slekt skal ingenlunde forgå før alt dette skjer. Himmel og jord skal forgå men mine ord skal ingenlunde forgå ( Matt 24:32-35) jevnfør Lukas 21:27-33) De av de utvalgte som fremdeles lever og som opplevde den første verdenskrigs utbrudd i 1914, kan huske hvordan vi alle gledet oss da vi så dette begynne å skje. Vi visste at kristus som nettopp var blitt innsatt på tronen, var nær for døren og snart ville fullbyrde dommen over denne onde tingenes ordning.
HÅKON L
#3. Postet 25.09.2022 av HÅKON L
jeg er enig i måten du utregner på. Ser en daniel 7 så får vi vite om riker som skulle komme etter babylon og en tid tider og en halv tid skulle gjelde/utregnes for fremtiden, men Daniel 4 om de 7 tidene, en tid= et år. skal det regnes symbolsk tid, da ville det talt om en fjern fremtid, men i daniel 4 får vi vite at når de 7 tidene var omme, skulle Nebukanesar igjen få riket tilbake, når de ble omme fikk han rike tilbake. Dermed taler ikke det til en fjern fremtid ettersom profetien ble oppfylt med Nebukanesar

En ting en skal vite menneske blir kun 120år, noe som Gud satt som maks etter Noahs ark, noe som skjedde gradvis til folk levde under 120år.
1914+120=2034 i år 2035 kommer ikke Jesus før den tid, kan en med sikkerhet si at den ikke stemmer.

punktet på toppen hvordan definerer vi Gud.
Hvem ser Guds storhet/dybdene av Gud hans mysterium. i Job 11 stilles spørsmålene Guds dybde og grensen for hans allmakt, i 1kor 2:10-12kommer det frem at Guds ånd er den eneste som kan utforske dybdene til Gud og gjøre Guds mysterium kjent.

1 kor 2:6-8 taler om Kristus
6 Likevel forkynner også vi en visdom, for dem som er modne. Det er en visdom som ikke hører denne verden og denne verdens herskere til, de som går til grunne. 7 Nei, vi taler Guds visdom, som er en hemmelighet; den var skjult, men før tidenes begynnelse hadde Gud bestemt den til å føre oss fram til herligheten. 8 Denne visdom har ingen av verdens herskere kjent til. Hadde de kjent den, ville de ikke ha korsfestet herlighetens Herre.

Det får vi også bekreftet i 1pet 1:19-21
19 det var med Kristi dyrebare blod, blodet av et lam uten feil og lyte.
20 Han var bestemt til dette før verdens grunnvoll ble lagt,
og for deres skyld er han blitt åpenbart nå ved tidenes ende.
21 Ved ham er dere kommet til tro på Gud, som reiste Kristus opp fra de døde og ga ham herlighet.
Derfor er deres tro også håp til Gud.

i ordspråkene 8 kommer skapt i noen oversettelser går en til King james står det possesed (bar frem) ser vi 1kor og 1pet at kristus var tiltenkt den oppgaven før tidenes begynnelse
Guds første verk var å tenke på menneskenes frelse ved å gi Kristus den oppgaven.

Jeg var usikker i midt sinn, men jeg så en video kalt er Jesus Gud? (37:47min)
https://www.youtube.com/watch?v=HtgcLF-eKjo&t=2019s
likevel hadde jeg noen spørsmål, deretter så jeg kommentarfelt hvor noen brukte
se joh 1 vers 18 deretter de samme vers i king james versjon for å argumenter mot. jeg sjekket og deretter så vers 13 da falt brikkene på plass.
HÅKON L
#4. Postet 25.09.2022 av HÅKON L
Johannes 10:17-18
17 Faderen elsker meg fordi jeg gir mitt liv for siden å ta det tilbake. 18 Ingen har tatt mitt liv; jeg gir det frivillig, for jeg har makt til å gi mitt liv og makt til å ta det igjen. Dette er det oppdrag jeg har fått av min Far.» se 1peter 1:21
Jesus var lydig lam som æret fadderen han tok ikke sitt liv tilbake før tiden var inne slik æret han fadderen. Ved å be til far i himmelen og av slutte med Jesu kristi navn ærer vi fadderen. Jesus selv skal bli kronet med riket for deretter å gi det til fadderen. Jesus kristus er alfa og omega han har retten til å ta og gi liv.
1samuel 2:6 bekrefter Alfa omega
6 Herren tar liv og gir liv,
han sender ned til dødsriket,
og han fører opp igjen.
Se alfa omega i åp22:12-13, åp 21:6, åp 1:8

Når menneske tilba Jesus nektet han dem ikke. Jødene ble harme for de skjønte at det var Gudsbespottelse. Det er kun Gud som har rett til tilbedelse og ingen annen, derfor må Kristus være Gud. Det står skrevet fadderen og Kristus er ett. Den som har sett meg har sett faderen.
Anonym
#5. Postet 26.09.2022 av Anonym
Ingen vet den dag eller time.

i all den tid som har vært har det vært folk som har sagt at no er tiden inne.
sidan mayakalenderen kun gjekk til 2012 så trudde folk at då var tiden da dommedag skulle komme.
så var det 2020. tusenårsskifte altså 2000 var det nokon som trudde at var dommedag.
nokon har sagt at innen 2030 nokon 2033, at Jeus kommer tilbake. Og det gjenstår og sjå.
MEN ingen veit den dag eller time når Herren Jesus Kristus kjem tilbake.

Det som vi kan forhåpentligvis være enig om er Han kjem tilbake. Og tiden er nær
Men vi må være rede. For vi veit ikkje når HAN kjem.
Andor
#6. Postet 26.09.2022 av Andor
Ingen vet den dag eller time.

i all den tid som har vært har det vært folk som har sagt at no er tiden inne.
sidan mayakalenderen kun gjekk til 2012 så trudde folk at då var tiden da dommedag skulle komme.
så var det 2020. tusenårsskifte altså 2000 var det nokon som trudde at var dommedag.
nokon har sagt at innen 2030 nokon 2033, at Jeus kommer tilbake. Og det gjenstår og sjå.
MEN ingen veit den dag eller time når Herren Jesus Kristus kjem tilbake.

Det som vi kan forhåpentligvis være enig om er Han kjem tilbake. Og tiden er nær
Men vi må være rede. For vi veit ikkje når HAN kjem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En ting som er helt klart er at antikrist må stå fram først. Og husker jeg riktig mente Nostradamus at han blir født ca 2045. Og vi har ennå ikke kommet til den første basun,så jeg tror ikke Jesus kommer før i slutten av dette århundre. Og med tanke på at Nostradamus så helt til år 3700 kan det drøye enda lengere. Det er masse i Johannes Åp som skal skje før Jesus kommer.
Anonym
#7. Postet 26.09.2022 av Anonym
En ting som er helt klart er at antikrist må stå fram først.
Det blir som å se etter fluen i huset ditt, men så sitter den på nesen din. Antikrist systemet har vært her i flere hundre år.......

"We are convinced that the papacy is the seat of the true and real Antichrist” (What Luther Says, ed. Ewald M. Plass, Vol. 1, 34). “You should know that the pope is the real, true, final Antichrist,...” - Martin Luther (Plass, op. cit., Vol. 1, 36, 37).

"Daniel and Paul had predicted that Antichrist would sit in the temple of God. The head of that cursed and abominable kingdom, in the Western church, we affirm to be the Pope." - John Calvin (Institutes of the Christian Religion, Bk. 4, chap. 2, sec. 12).

"But when the apostolic prophecy in Second Thessalonians 2 is more carefully examined, it seems that this prophecy of Daniel and that prophecy of the apostle belong more rightly to the kingdom of the Roman pope, which kingdom has arisen from small beginnings and has increased to an immense size” - Heinrich Bullinger, (Daniel Sapientissimus Dei Propheta (Daniel the Most Wise Prophet of God), chap. 7, fol. 78v).

"Since it is certain that the pontiffs and the monks have forbidden marriage, it is most manifest, and true without any doubt, that the Roman pontiff, with his whole order and kingdom, is very Antichrist." -Philip Melanch-thon, “De Matrimonio,” Disputationes, No. 56, in Opera (Corpus Reformatorum), Vol. 12, cols. 535, 536).

"It is so plain that it needeth no probation; the very properties of Antichrist, I mean of Christ’s great and principal enemy, are so openly known to all men that are not blinded with the smoke of Rome that they know him to be the beast that John describeth in the Apocalypse” - John Hooper (Declaration of Christ and His Office, chap. 3, in Works, Vol. 1, 22, 23).
Andor
#8. Postet 26.09.2022 av Andor
Da tror jeg du må lese 2 Tess 2 om den lovløse nøye. Da finner du fort ut at han ikke har stått frem ennå. At han er virksom ja,men ikke stått fram med store tegn og under for og framstå som gud.
Anonym
#9. Postet 26.09.2022 av Anonym
Når noen bruker ordet antikrist så tenker jeg på trengselstidens antikrist. Den store (om man vil) antikrist som er her når Jesus kommer tilbake for å hente sine (Sorry.. vi vestlige, født på ny troende, blir ikke hentet ut på 1. klasse før trengselen).
Hvordan kan antikrist være paven, eller pavene, det skjønner ikke jeg, ut fra det som står i bibelen om ham. Antikrist er helt tydelig en person, ikke et system eller et embede.

Litt spekluasjoner/tanker
Når kommer Jesus tilbake? Vi vet ikke dagen eller timen, men kanskje vil de som lever på den tiden vite måneden eller året, sånn ca.? Bibelen viser at antikrist får 3 1/2 år, like lenge som som Jesus virket i Den Hellige Ånd.
I de årene vil det være så tøft at ekte disipler av Jesus virkelig trenger å kunne vite sikkert at tiden er veldig kort.
Matt 24,22
"Hvis ikke de dagene ble forkortet, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for de utvalgtes skyld skal de dagene bli forkortet"..
Godtgjemt
#10. Postet 27.09.2022 av Godtgjemt
27.09.22 idag...
At Moseloven er avskaffet idag er ikke vanskelig å se, for hva sier Moseloven om slikt tull som dette:
"Men den profet som i overmot drister seg til å tale noe i mitt navn som jeg ikke har befalt ham å tale, eller som taler i andre guders navn, den profeten skal dø."
De personer som hiver utav seg slikt vås som dette får idag LEVE, ene og alene pga Guds Nåde! Måtte de få kjennskap til "Det levende Ordet", istedet for å føre andre vill!
Kjære venner: Husk, Guds Ord er fullført, og at Gud ga (preteritum) noen til Apostler, noen til Profeter osv. Når Gudsordet er komplett er det ikke behov for slike ting som dette! Lykke til med lesningen av "Det levende Ord" :)
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16