per arne sier: Kjærligheten er maidagen i vårt hjerte.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Stigejacob
Opprettet 21.03.2022 av Stigejacob, mann, 47 år, Aust-Agder.
Hvem er antikrist i disse endetidene
Det er mange distraksjoner nå, det er krig, det er energi, det er matmangel, det er uår i landbruket, det er pest(virus/vaksine), det er økonomisk krise, og ustabilitet som vil vedvare. Folk er skremt og forvirret, som boksamlingen sier vi skal bli i endetiden, jeg ble selv distrahert med politikk og krigen i en hel uke og hadde fullt fokus på det, åpnet ikke bibelen i det hele tatt. Vi har forskjellige meninger om når antikrist og Messiah kommer, men for meg så er det i år 2033 om jeg må sette årstall på det. Antikrist er her nå, og har 10+ år på seg for verdensherredømme. Hvem er det?

Jeg tenker som denne videoen til en gatemisjonær kanskje tror det er, at det er Mark Zuckerberg, som det er thumbnails av på videoen, men han nevner ikke navnet i videoen. Er noen greier om metavers, som jeg ikke vet hva er helt, men er noe om å lage digital versjon av deg selv og så kan du gjenskape deg der som du vil, i stedet som du er, i disse tidene med virus og nedstengt. Jeg kastet bort dager på å se høringene med dette "mennesket" i høringer for kongressen, og virket ikke myre menneskelig for meg. Løy for det meste, når han ikke hadde DNCs forsvarsadvokater til å stoppe spørsmål, virket nervøs. Visste ikke hvordan algoritmene fungerte sa han, og forklarte det feil, samme som googles representanter gjorde.

Enten lyver de bare og gjort noe verdslig kriminelt som gir max straff, ellers har de ikke kontrolll på algoritmene, fordi Gud overstyrer dem. Virket som om de var nervøse, fordi de legitimt ikke kunne kontrollere dem, som skulle være veldig enkelt. Du liker vegan mat, hvorfor får du da BBQ videoer når alt du ser er kanaler om å lage sunne smoothies? Samme med meg, så hitchens, dawkins, og alle disse sinte ateistene, så fikk jeg bare forslag om kristne pastorer. Var veldig imot ikke vestlig innvandring, så fikk jeg plutselig bare ikke vestlige i feeden min. Hva er det? Var Gud som endret feeden min for å endre meg. Ellers må vi jo tro at FB og det andre selskapet forsøker å irritere oss til blodpropp med å gi oss det motsatte av hva vi liker, og det blir for dumt. Så, zuckerberg eller wozisky, eller han andre er antikrist tror jeg. Noen av de rikeste og topp5 innflytelsesrike menneskene nå, og vil bli topp3 innen 2033. Tror dere det kanskje er Bill gates i stedet? Kanskje. Må være noen som blir ledende over åra, daniels bok er sann. Det er ikke Musk.

https://www.youtube.com/watch?v=zpGOeTBxY1U

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 22.03.2022 av compaq
Antikrist betyr mot eller istedenfor kristus

Alle som fornekter at Jesus er Guds enbårne Sønn. 1.Joh 2:22: Han er Antikrist, han som fornekter Faderen og Sønnen.
Stigejacob
#2. Postet 22.03.2022 av Stigejacob
Nei, antikrist er den ondes sønn som kommer for å forføre menneskeheten med vidunder/magi/forførelse, som vil opphøye seg til Gud i verden, i stedet for Guds sønn. Alle ikke-kristne er ikke dette, de fleste er bare på villspor og kan finne Gud om de søker eller ikke søker. De som villeder dem er demoner i deres omgivelser eller i dem selv, kanskje idoler i media, men ikke antikrist, det er bare en antikrist. Det er en skikkelse som vil nyte stor beundring, som vil gi stor makt over verden og menneskers sinn. Så global makt eller innflytelse til å lede folk på ville veier. Populært sett i sammenheng med ødeleggelsen av Israel og byen Jerusalem, som enn så lenge virker usannsynlig. Har du ikke noe forslag? En faktisk person eller tidslinje for det? Synes du 2033 er feil årstall?
compaq
#3. Postet 22.03.2022 av compaq
du skriver at det er bare en antikrist????

Omtaler bibelen bare en antikrist) 1.Joh 2:18: Mine barn, nå er det den siste tid. Dere har hørt at Antikrist skal komme og mange antkrister har alt stått fram. Derfor vet vi at den siste tid er kommet.
Stigejacob
#4. Postet 23.03.2022 av Stigejacob
Les daniels bok. Det er kun en antikrist som skal forføre menneskeheten, styre verden og ende verden. Satan har mange barn, mange kandidater, mange som vil falle, kun en som ville klare jobben for den onde. Se djevelens advokat, det er ganske enkelt forklart der av Al Pacino som spiller djevelen, om du ikke finner det i bibelen. Er ikke noe kontrovers her, antiteister og kristne har 99% enighet på dette punktet, om ikke 100%. Så holder vi oss på temaet om hvem som er antikrist nå. Du kan liste flere kandidater, slenge in zuckerberg, musk, osv, han har mange barn som sagt, kun en vil få jobben til slutt, de andre vil falle. Om du vil kime inn i dette viktige temaet siden kristne må identifisere ham før det er for seint og vi har blitt følgere av ham. Eller henne, kan være begge kjønn. Er teorier om at skikkelsen er kjønnsløs, så hvem vet.
compaq
#5. Postet 25.03.2022 av compaq
Verden forgård og dens lyst, men den som gjør Guds vilje blir til evig tid. Mine barn. det er den siste time og som I har hørt at Antikristen kommer, så er det og nå kommet mange antikrister, derav skjønner vi at det er den siste time. De er gått ut fra oss men de var ikke av oss for hadde de vært av oss, så var de blitt hos oss men det skulle bli åpenbart at ikke alle er av oss. Mine barn vokt eder for avgudene. ( 1.Joh 2:17-19, 5:21)

Det er absolutt nødvendig å finne ut av hva som er Guds vilje i dette spørsmålet. Jesus viste det i Bergprekenen, da han sa: ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre skal komme inn i himmelriket men den som gjør min himmelske Fars vilje. Matt 7:21)

I Åpenbaringen som Johannes fikk sa Herren Jesus kristus til ham at han skulle skrive til menigheten i Efesos som Paulus for lang tid siden hadde advart og si følgende: Kom derfor i hu hva du er falt ifra og omvend deg og gjør de første gjerninger ellers kommer jeg over deg og vil flytte din lysestake fra dens sted, hvis du ikke omvender deg. Men dette har du at du hater nikolaittenes gjerninger som jeg og hater. Johannes fikk beskjed om å skrive følgende som en advarsel til menigheten i Pergamon: Jeg har noen få ting imot deg at du har noen der som holder fast ved Bileams lære, han som lærte Balak å legge anstøt for israels barn, å ete avguds offer og drive hor, således har også du noen som i like måte holder fast ved nikolaittenes lære. Omvend deg ellers kommer jeg snart over deg og vil stride mor dem med munns sverd. ( Åp 2:1,5,6,12,14-16)

Noe som viser at en babylonsk innflytelse gjorde seg gjeldende i menigheten i Pergamon, var at Bileams lære fantes der, for Bileam var fra Mesopotamia, der område hvor den gamle, religiøse byen Babylon lå.( 5.Mos 23:4-5) Så lenge kristi 12 apostler levde og førte tilssyn med den kristne menighet, hindret eller motvirket de frafallet, antagelsen av Babylonisk religion. De holdt igjen, det vil si de hindret at det ble dannet en religiøs organisasjon som ga ut for å være kristen men som i virkeligheten var en antikristen og babylonisk organisasjon. Det annet århundre av vår tidsregning, århundret etter at den siste av de 12 apostler døde, var et farefullt århundre. babylonisk religion som det da fantes mange former av.

Djevelen måtte få tid til å frambringe sin Ætt. Fra dette tidspunktet kaller ikke Bibelen ham Lusifer lenger men Satan, slangen, Djevelen og dragen. Han fikk vendt det første menneskepar bort fra Gud så de falt i unåde og nå tenkte han at han var på god vei til å nå sitt mål, så stige opp til himmelen og reise sin trone høyt over Guds stjerner og gjøre seg lik den høyeste. Tydeligvis kom han nå til Jehova med hån og spott: Jehova, du er ikke i stand til å sette mennesker på jorden som jeg på en eller annen måte kan vende bort fra deg. Et av de mest fremtredende trekk ved babylons religion religion var dets triader av guder og emoner. De som leser denne boken, kan selv foreta en undersøkelse men de vil finne at ordet treenighet ikke forekommer en eneste gang i den inspirerte bibel, for Bibelen er ikke babylonisk.
Stigejacob
#6. Postet 25.03.2022 av Stigejacob
Compaq

Det er en rekke avsporinger, dette er bare en tråd om hvem som kan være antikrist om dette er endetidene og dommedag er i 2033 eller deromkring. En topp10 liste over låter eller en miss universe kåring, bare at dette er antikrist topp 10, eller antikrist idol, om du kan se metaforen over verdens ondeste folk med makt som går på scenen og gir den onde audition for å vinne tittelen. Kun en som kan bli det, før Gud så beseirer ham og mange blir hentet til himmelen. Men du kan lage topp 10 liste over kandidater om du vil.

Jeg leser flere bøker, en av dem er om bergprekerens Jesus beskjed, og hva kirkesamfunn har forlatt av det. En annen er om hvordan vi kan beholde vår kristne tro i en verden som dette, som er mer en bok for denne tråden. Dette handler om idolisering, forføring av mennesker, og makt, og hva kristne ikke skal si ja takk til. Jeg har ikke spurt deg om bergprekener her, fokuset er på de harde sannheter om antikrist fra profetene, og tiden vi lever i, ikke hva Jesus sa, til folk som til stadighet forsøkte å få ham til å si ting han ikke kunne fordi det var en felle som ville få ham fengslet eller drept. Dette er om hva profetene sa fra Gud etter at hans sønn ble drept, som endret spillet bittelitt om du vil.

Jeg leder ikke en menighet, er ikke med i en menighet, er sølibat, tenkte jeg skulle være det resten av livet, men skiftet mening på det. Tror ikke Gud vil at jeg skal leve alene, tror at jeg måtte vise at jeg var villig til det for å få velsignelser. Lært mer i bibelstudiet, så da holder jed det i 1 år, til september. Er på grensen til et tegn at det eneste stedet for å diskutere bibelen med nordmenn, det var på en datingside når jeg hadde bestemt meg for å leve alene resten av livet uten sex. Så ikke tema for meg, dette med å villede menigheter, bli villedet i menighet, eller sex som ikke er til lags for Gud. Og dette med sølibat er for kristelige ledere som må være veldig nære Gud uten distraksjoner, for å lede andre riktig, så ikke relevant for meg, og av tema.

Babylon også av tema, om da ikke Macron bestemmer seg for å gi tilbake denne edelstenen som frankrike sine arkeologer robbet Irak for, som Saddam Hussain truet med krig om han ikke fikk tilbake for å gjenoppbygge Babylon og feste inn i porten til byen. Da er kanskje han antikrist. Byen er feil fokus for din vei inn, og apostlenes apostler skrev videre og fortsatte apostlenes jobb, les deres arbeid da. Det var der jeg startet før jeg begynte på bibelen. Gå til antioch som en start. Så kan vi diskutere det positive budskapet i det arbeidet i en tråd du lager, men dette er en tråd for mennesker som kan ha en mening om hvem antikrist er i vår tid. 4 svar uten ett forslag nå. Forsøker du å kjede/irritere meg til å ta den ondes pille? Kan du ikke tippe engang?Og gi folk noe å tenke over på tema?
Tangen
#7. Postet 25.03.2022 av Tangen
"Endetidene"? Vil det være flere endetider? Jeg trodde det bare kommer èn.

Angående den såkalte "Antikrist", som er et litt tvilsomt bibelsk navn på denne personen fordi Bibelen bare taler om "antikristens ånd" og at det vil være "mange antikrister", så finnes det mange beskrivelser av ham i Bibelen, og han kalles ved mange navn.

I mine øyne er det ingen tvil om at det vil finnes èn person mot og i endetida som kvalifiserer til "stillingen" som Antikrist. For å se hvilke egenskaper han har og hvordan han kommer til makt må man kikke på mange ulike kapitler og bibelvers, først og fremst i GT, 2. Tessalonikerbrev og Åpenbaringen.
Stigejacob
#8. Postet 25.03.2022 av Stigejacob
Endetidene
"Endetidene"? Vil det være flere endetider? Jeg trodde det bare kommer èn.

Angående den såkalte "Antikrist", som er et litt tvilsomt bibelsk navn på denne personen fordi Bibelen bare taler om "antikristens ånd" og at det vil være "mange antikrister", så finnes det mange beskrivelser av ham i Bibelen, og han kalles ved mange navn.

I mine øyne er det ingen tvil om at det vil finnes èn person mot og i endetida som kvalifiserer til "stillingen" som Antikrist. For å se hvilke egenskaper han har og hvordan han kommer til makt må man kikke på mange ulike kapitler og bibelvers, først og fremst i GT, 2. Tessalonikerbrev og Åpenbaringen.
Veldig trollaktig refleksiv krangling på alt, men OK. Endetidene er ÅÅÅÅÅÅÅrene i det siste, det er de siste 7 årene etter det siste seglet er brutt. 1 år, 2 år, 3 år, mange år, årene, endetidene, ikke endetiden. Har du flere svar og unngå å svare på tråden? Begynner å nærme seg slutten nå. Kan vel kalle det trolling nå, om du ikke svarer på trådens tema nå, enig? Du har jo veldig klart bevist at temaet er ikke hva du vil snakke om nå. Lag din egen tråd, så kan vi ta dette om det veldig bra arbeidet til å profetenes arvtagere, men det er ikke dette temaet, dette er mye enklere og for alle. Unntatt det, siden du har svart 5 ganger uten å svare på tråden, utrolig, verdensrekord?
Stigejacob
#9. Postet 25.03.2022 av Stigejacob
Tangen, jeg beklager, jeg mistok deg for compaq, så antar at du kan unngå å tippe antikrist og trenere poeng i 5 dager som han eller hun. Fair er fair. Men blir noe kjedelig for meg, så jeg dropper det nok i kveld. Tror jeg ser på det i morra tidlig heller. Veldig kjedelig med avsporinger. Gud sa vi skulle unngå dem.
Bartolomeus
#10. Postet 26.03.2022 av Bartolomeus
Mulig jeg huker feil. Men står det ikke noe om dette i Bibelen dette om?
Men står det ikke noe i Bibelen om at antikrist skal tre inn i tempelet og proklamere at han er Gud eller Jesus som har kommet tilbake. Og at mange skal tro han, og på den måte falle fra.!????

Jeg synes dette er veldig vanskelig å se hvem som er antikrist. Men jeg tror ikke det er Bill Gates, Musk
Zuckerberg, Wozisky, Donald Trump eller Obama. Selvom jeg en tid trodde deet var Obama. Jeg tor heller ikke det er paven.Men jeg har hørt om en ledene familie lenger sør i europa der en av de manlige medlemmene har samme tittel som antikrist skal ha. Og mange tror det er denne mannen. Jeg husker verken hva tittelen var eller mannens navn men dette skal jeg komme tilbake til en annen dag når jeg husker på det.(om hvem jeg mente her). Men poenget mitt var at jeg tror ikke dette er antikrist heller for denne mannen.Fordi denne mannen ikke er fra midtøsten. Og det tror jeg antikrist må være.

Jeg tror at for at antikrist skal klare å lure mange til frafallen og lure mange til at han er Jesus så tror jeg antikrist må være fødd i Israel. Og da må han og ha samme hudtoner som Jesus.

Men mulig jeg har misforstått
per arne sier: Kjærligheten er maidagen i vårt hjerte.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen