Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 26.09.2021 av Anonym.
Er du flyttbar?


De fleste av oss leiter nok etter den store kjærligheten lokalt, men hvem vet.... Kanskje den finnes lenger unna? Selvsagt er det noen av oss her inne som ikke kan flytte pga barn, men om du ikke har noen hindringer.... hadde du da flyttet om du fant kjærligheten et annet sted i landet, eller i utlandet?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.09.2021 av Anonym
Flytting frister ekstremt lite, er fornøyd med plassen jeg bor, familie, venner og menigheten min. All ære til de som er villig til å bryte opp for å finne kjærligheten.
Anonym
#2. Postet 26.09.2021 av Anonym
Godt spørsmål som jeg tror de fleste egentlig ikke har tenkt så mye over.. Det er ikke bare bare å flytte til et helt nytt sted hvor man kanskje ikke kjenner noen andre enn kjæresten/ektefellen.
HÅKON L
#3. Postet 26.09.2021 av HÅKON L
Jeg tenker slik, om det er til Guds ære og forholdene ligger til rette, ser jeg ikke det som et hinder, husk at vi er fremmede på jorden og venter på å komme til det himmelske kanan, som burde være vårt hjem i våre hjerter.

Hebreerne 11:13-16
13 I denne troen døde alle disse uten å ha fått det som var lovet. De bare så det langt borte og hilste det, og de bekjente at de var fremmede og hjemløse på jorden. 14 Når de taler slik, viser de klart at de lengter etter et fedreland. 15 Hvis de hadde tenkt på det landet de dro ut fra, hadde de hatt tid til å vende tilbake. 16 Men nå er det et bedre land de lengter etter: det himmelske. Derfor skammer ikke Gud seg over dem, men vil kalles deres Gud, for han har gjort i stand en by til dem.
Tangen
#4. Postet 26.09.2021 av Tangen
Telemarkinger, rogalendinger og egder er lite villige til å flytte på seg historisk sett viser DNA-undersøkelser.
Kanskje like greit og at like barn leker best...?

https://resett.no/2021/06/15/lite-genetisk-inngifte-i-rogaland-agder-og-telemark/
Anonym
#5. Postet 27.09.2021 av Anonym
Synes i såfall det er ett greit kompromiss at begge flytter til ett nytt sted så fall. Det er oftest enklere for to å finne seg til rette på en ny plass. Man er i samme båt og begge arbeider med å være sosiale og bli kjennt med nye mennesker, felles platform osv. Skape nye felles minner. Jeg for min del vil ikke flytte langt, så fall.Men om en ny fantastisk plass meldte seg,med fantastisk mann så kanksje kanskje.
Tangen
#6. Postet 27.09.2021 av Tangen
Fløttbar, døttbar... nææ, når man kommer litt opp i åra har man stort sett havna der man ønsker å være tenker jeg. Jeg har flytta flere ganger i livet, men har endt opp igjen i hjemfylket og her vil jeg være. Tror nok at de fleste, igjen "litt opp i åra", befinner seg i den situasjonen.

Det noen kanskje burde vurdere, dersom de er veldig låst til et sted, er "særbo". Det er fullt mulig å bo ulike steder og likevel være sammen i mange tilfeller, men det avhenger selvsagt av livssituasjon (jobb, barn mm.) og antakelig også personlighetstype. Det vil generelt sett være enklere jo eldre man er. Så bør man heller ikke bo altfor langt unna hverandre da. Type Alta og Kristiansand f.eks er neppe holdbart

Tradisjonelt var det kvinna som flytta til mannens bosted, men i dag er jo kvinner omtrent like yrkesaktive som menn og økonomisk uavhengige.

https://www.nrk.no/trondelag/xl/saerbo---saert-eller-lurt_-1.13382009
Anonym
#7. Postet 27.09.2021 av Anonym
Jeg nærmer meg 50 og savner ei å dele livet med. Så, selv om jeg trives på Romerike hvor jeg har familie, nettverk og en fantastisk kirke, så flytter jeg gjerne om kjærligheten skulle dukke opp et annet sted i landet. Er født i Vestfold, har bodd i Østfold og Agder, så jeg er ikke redd for å flytte på meg.

Det viktigste er ikke hvor man bor, men at man finner den man kan skape et samliv med. Drømmer om å finne ei jeg kan digge like mye som hun beundrer meg. Ei som vil digge meg like mye som jeg beundrer henne. Hva er vel bedre enn å digge og beundre hverandre?

Særbo er ikke noe for meg. Jeg vil dele hjem og liv med kvinnen jeg elsker. Så for meg er samboerskap/ekteskap målet uansett om jeg eller hun må flytte.
Anonym
#8. Postet 27.09.2021 av Anonym


De fleste av oss leiter nok etter den store kjærligheten lokalt, men hvem vet.... Kanskje den finnes lenger unna? Selvsagt er det noen av oss her inne som ikke kan flytte pga barn, men om du ikke har noen hindringer.... hadde du da flyttet om du fant kjærligheten et annet sted i landet, eller i utlandet?
JA eg flytter for kjærligheten. Tar med meg snippsekken og reiser. Så lenge hun har ledig plass til meg
så flytter eg. Man må nok ofre noko for kjærligheten...
danst
#9. Postet 27.09.2021 av danst
Jeg tenker slik, om det er til Guds ære og forholdene ligger til rette, ser jeg ikke det som et hinder, husk at vi er fremmede på jorden og venter på å komme til det himmelske kanan, som burde være vårt hjem i våre hjerter.

Hebreerne 11:13-16
13 I denne troen døde alle disse uten å ha fått det som var lovet. De bare så det langt borte og hilste det, og de bekjente at de var fremmede og hjemløse på jorden. 14 Når de taler slik, viser de klart at de lengter etter et fedreland. 15 Hvis de hadde tenkt på det landet de dro ut fra, hadde de hatt tid til å vende tilbake. 16 Men nå er det et bedre land de lengter etter: det himmelske. Derfor skammer ikke Gud seg over dem, men vil kalles deres Gud, for han har gjort i stand en by til dem.

Hebreerne 11:9-10
Ved tro levde han i løftets land som i et fremmed land. Han bodde i telt sammen med Isak og Jakob, som var medarvinger til samme løfte. For han ventet på byen med de faste grunnvoller, den som har Gud til byggmester og skaper.
(Vi ser også kontrasten med å bo i telt sammenlignet med å bo i en by med faste grunnvoller.)
Altså det nye Jerusalem (Himmelske Jerusalem) kommer ned fra Himmelen til jorden til løftets land. (Åpenbaringen 21:2).

Anonym
#10. Postet 27.09.2021 av Anonym
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16