Anonym
Opprettet 01.08.2021 av Anonym.
Fenomenet «ghosting»

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 01.08.2021 av Anonym
At noen ikke svarer når en sender en henvendelse på en datingside, kan jeg ikke se er så brutalt at man kan bli depressiv av det. Det er ikke sikkert alle vet hvordan de skal svare på en henvendelse de ikke er interessert i av frykt for å såre, da er det kanskje like greit å ikke svare. Man må kunne ha to tanker i hodet samtidig uten å legge det verste i det. Men at en spykolog gjør dette til et problem, er jo ikke annet å vente, det er jo jobben hans å gjøre det. Har selv ikke fått svar, det er helt ok, synes jeg, går ikke til psykolog av den grunn.
Selv vet jeg hvordan jeg skal svare på en høflig måte hvis jeg ikke er interresert, og gjør det også, men ikke alle er like, det må vi bare akseptere uten å bli deprimert. Da er vi kanskje vel følsomme?
Anonym
#2. Postet 01.08.2021 av Anonym
Pensjon

jeg oppfattet ikke at psykologen fortalte om nettdating, men mer to stk som har blitt kjent og vært på en eller flere dater sammen.

å la være å svare på nett ved en henvendelse er uhøflig, men noe enn dessverre er nødt til å godta at enkelte synes er ok. Jeg ville nok blitt litt såret selv hvis jeg hadde vært på noen dater, for deretter å bli oversett. Helt greit å finne ut at det ikke er potensiale for noe, men avslutt på en ordentlig måte før du går videre i datingverden tenker jeg.