Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 21.06.2021 av Anonym.
Er illuminati virkelig?
illuminati i seg selv er et navn som får de fleste til å rulle med øynene bare dem hører navnet, men hvorfor? Mange som reagerer sånn har faktisk ikke hørt mer enn navnet engang. Les dette sitatet fra illuminati sin offisielle nettside.
"Our hold upon your subconscious will incline you to dismiss this as a hoax, something you needn't worry abote for more than humor. Something you needn't ivestigate further."
Tro det eller ei så var det ved å lære om blant annet illuminati at eg fant veien til Jesus, når eg fikk øynene mine åpnet til hvordan eg hadde blitt manipulert og hjernavasket til å hate Jesus siden eg var en liten unge, så ble eg helt ærlig forbanna! Å når eg skjønte vi virkelig er i en krig, å Jesus virkelig er Veien, Sannheten og Livet, så kunne eg ikke noe annet enn å gi mitt liv til Han og gjøre Han til min Herre. I begynnelsen var det ganske ren stridslyst som drev meg, men ble ganske fort en enorm kjærlighet for Jesus å sannheten, etter hvert som jeg ble kjent med Han. Men stridslysten er der enda. Å eg ser viktigheten av å skinne lys over dette enorme mørket som har lagt seg som ett teppe over verden. Å som påvirker sinnet og hjertet ditt på måter du ikke kan forestille deg!
Det er en klar fordel å være våken til denne konspirasjonen, så du bevisst kan ta opp troens skjold og Åndens sverd!
Om du har undersøkt denne konspirasjonen litt, men fortsatt ikke tror på det, så har du mest sannsynlig bare kommet over informasjon fra kontrollert opposisjon.
eg oppfordrer dere på det sterkeste å se denne videoen som eg legger med til slutt, å være våken til dette vil gjøre dere mer i stand til å vokte troen deres, hjertet deres, sinnet deres, barna dine og familien din! Å du vill lettere kunne se gjennom fienden sine brennende piler og fremtidige agendaer!
Salme 121:7-8 Herren skal bevare deg fra alt ondt. Han skal bevare din sjel. Herren skal bevare din utgang og din inngang fra nå av og til evig tid.
Så ikke frykt disse pinglene.
Det er en lang video, men om du tar deg litt tid å ser den så vil du ikke være i tvil etterpå! eg er overbevist om at Far ikke vil at noen av oss skal være blinde og ignorante til disse tingene. Men be før du ser!
Fra YouTube kanalen: Christian Video Vault.
(4) Ex-Mason/Celeb Exposes Satanic Plot - YouTube

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 22.06.2021 av compaq
Vår kjærlige himmelske Far har et godt navn, et godt omdømme som en stor Forsørger. I likhet med en hver jordisk far har han også et personlig navn. Hvis vi har en god far her på jorden, vil vi ikke like at hans navn og omdømme blir vanæret. Vi vil at hans navn skal bli respektert. Vi bør derfor i enda høyere grad ønske at vår himmelske Fars navn skal bli æret. Vi bør av hele vårt hjerte be de ordene som Jesus nevnte først i mønsterbønnen. Vår Far i himlene, la ditt navn ( Jehova ) bli hellighet. ( Matt 6:9) ( Ordsp 22:1)

Ja, det bør alltid være vår inderlige bønn at vår store skapers navn må bli opphøyd, hevet høyt over alle andre navn, slik at alle kan se at det er det største og mest dyrebare og betydningsfulle navn i universet. Helligelsen av Guds navn er mye viktigere enn vår egen frelse. Engelske autoriserte oversettelsen av 1611, King James Version: La dem bli forvirret og plaget til evig tid, ja, la dem bli til skamme og gå til grunne for at menneskene kan vite at du, som alene har navnet Jehova, er den høyeste over all jorden. ( Sal 83: 18-19)

Noen har til og med fjernet Guds navn fra sine bibeloversettelser og erstattet det med titlene Herren og Gud. Ved å fjerne Guds herlige navn på denne måten har de ikke bare skjult navnet men også fått folk til å forveksle Herren Jehova med Herren Jesus kristus og med andre herrer og guder som er omtalt i Bibelen ( Sal 110:1) 5.Mos 10:17 ( Rom 1:3-4) ( 1.Kor 8:5-6) Hvordan kan noen be oppriktige bønner til Gud om at hans navn må bli hellighet, når de prøver å skjule dette navnet? Noen uttaler Jahve men Jehova er en form av navnet som i lang tid har vært brukt på norsk og på andre språk. Når vi bruker navnet Jehova, viser vi tydelig hvem vi sikter til. Han er en Jehova. han er ikke Jesus kristus for Jesus er Guds lojale Sønn, bildet av den usynlige Gud, den førstefødte av alt det skapte. ( Kol 1:15) ( Markus 12:29) ( 5.Mos 6:4 ) www.gudsnavnet.no
danst
#2. Postet 22.06.2021 av danst
Vår kjærlige himmelske Far har et godt navn, et godt omdømme som en stor Forsørger. I likhet med en hver jordisk far har han også et personlig navn. Hvis vi har en god far her på jorden, vil vi ikke like at hans navn og omdømme blir vanæret. Vi vil at hans navn skal bli respektert. Vi bør derfor i enda høyere grad ønske at vår himmelske Fars navn skal bli æret. Vi bør av hele vårt hjerte be de ordene som Jesus nevnte først i mønsterbønnen. Vår Far i himlene, la ditt navn ( Jehova ) bli hellighet. ( Matt 6:9) ( Ordsp 22:1)

Ja, det bør alltid være vår inderlige bønn at vår store skapers navn må bli opphøyd, hevet høyt over alle andre navn, slik at alle kan se at det er det største og mest dyrebare og betydningsfulle navn i universet. Helligelsen av Guds navn er mye viktigere enn vår egen frelse. Engelske autoriserte oversettelsen av 1611, King James Version: La dem bli forvirret og plaget til evig tid, ja, la dem bli til skamme og gå til grunne for at menneskene kan vite at du, som alene har navnet Jehova, er den høyeste over all jorden. ( Sal 83: 18-19)

Noen har til og med fjernet Guds navn fra sine bibeloversettelser og erstattet det med titlene Herren og Gud. Ved å fjerne Guds herlige navn på denne måten har de ikke bare skjult navnet men også fått folk til å forveksle Herren Jehova med Herren Jesus kristus og med andre herrer og guder som er omtalt i Bibelen ( Sal 110:1) 5.Mos 10:17 ( Rom 1:3-4) ( 1.Kor 8:5-6) Hvordan kan noen be oppriktige bønner til Gud om at hans navn må bli hellighet, når de prøver å skjule dette navnet? Noen uttaler Jahve men Jehova er en form av navnet som i lang tid har vært brukt på norsk og på andre språk. Når vi bruker navnet Jehova, viser vi tydelig hvem vi sikter til. Han er en Jehova. han er ikke Jesus kristus for Jesus er Guds lojale Sønn, bildet av den usynlige Gud, den førstefødte av alt det skapte. ( Kol 1:15) ( Markus 12:29) ( 5.Mos 6:4 ) www.gudsnavnet.no

Sakset fra wikipedia:"Noen bibeloversettelser gjengir 2 Mosebok 3:14 med «jeg er den jeg er», men det er verdt å merke seg at det hebraiske verbet ehjeh (1. person entall av hajah) snarere betyr «jeg skal bli» eller «jeg skal vise meg å være»"

En kan se i Bibelen at det var typisk å gi navn til personer ut ifra hva de gjorde eller hva de skulle gjøre eller hvem de var, Abram ble til Abraham, Jakob fikk navnet Israel osv. På samme måte gir dette mening på navnet til Gud. En av de tingene som er unikt med Bibelen er Gud innvolverer seg og åpenbarer seg inn i historien og griper inn, både i tid og sted. På denne måten får vi skildret Guds karakter og får lære om hvem han er, altså hans navn. Det er fordi at Gud har åpenbart sin gode karakter at vi responderer og opphøyer hans navn.

For min del har jeg fokus på hans karakter og hans åpenbarelse gjennom Bibelen og ikke på om jeg kaller Gud for Gud eller Jehova.
Anonym
#3. Postet 23.06.2021 av Anonym
Vår kjærlige himmelske Far har et godt navn, et godt omdømme som en stor Forsørger. I likhet med en hver jordisk far har han også et personlig navn. Hvis vi har en god far her på jorden, vil vi ikke like at hans navn og omdømme blir vanæret. Vi vil at hans navn skal bli respektert. Vi bør derfor i enda høyere grad ønske at vår himmelske Fars navn skal bli æret. Vi bør av hele vårt hjerte be de ordene som Jesus nevnte først i mønsterbønnen. Vår Far i himlene, la ditt navn ( Jehova ) bli hellighet. ( Matt 6:9) ( Ordsp 22:1)

Ja, det bør alltid være vår inderlige bønn at vår store skapers navn må bli opphøyd, hevet høyt over alle andre navn, slik at alle kan se at det er det største og mest dyrebare og betydningsfulle navn i universet. Helligelsen av Guds navn er mye viktigere enn vår egen frelse. Engelske autoriserte oversettelsen av 1611, King James Version: La dem bli forvirret og plaget til evig tid, ja, la dem bli til skamme og gå til grunne for at menneskene kan vite at du, som alene har navnet Jehova, er den høyeste over all jorden. ( Sal 83: 18-19)

Noen har til og med fjernet Guds navn fra sine bibeloversettelser og erstattet det med titlene Herren og Gud. Ved å fjerne Guds herlige navn på denne måten har de ikke bare skjult navnet men også fått folk til å forveksle Herren Jehova med Herren Jesus kristus og med andre herrer og guder som er omtalt i Bibelen ( Sal 110:1) 5.Mos 10:17 ( Rom 1:3-4) ( 1.Kor 8:5-6) Hvordan kan noen be oppriktige bønner til Gud om at hans navn må bli hellighet, når de prøver å skjule dette navnet? Noen uttaler Jahve men Jehova er en form av navnet som i lang tid har vært brukt på norsk og på andre språk. Når vi bruker navnet Jehova, viser vi tydelig hvem vi sikter til. Han er en Jehova. han er ikke Jesus kristus for Jesus er Guds lojale Sønn, bildet av den usynlige Gud, den førstefødte av alt det skapte. ( Kol 1:15) ( Markus 12:29) ( 5.Mos 6:4 ) www.gudsnavnet.no
Leser kommentaren din, åpner YouTube å får denne som anbefalt. Gud er god!

The Sacred Name Movement Debunked - YouTube
Anonym
#4. Postet 24.06.2021 av Anonym
illuminati i seg selv er et navn som får de fleste til å rulle med øynene bare dem hører navnet, men hvorfor?

For dette er et ord som har blitt gjentatt om og om igjen med feil realitet, og til slutt så blir det et tulle ord.

Selv om dette er også en viktig part som førte meg selv til å bli kristen til slutt, så er dette såpass viktig informasjon, som de fleste ikke vil ta til seg, selv om dette faktisk startet fra start. Til og med Bibelen tar opp illuminati og derfor er jeg skremt i dag, med tanke på hvor lite opplyst vanlige kristne er i dag.

Skal komme med min andakt rundt illuminati med tiden.
Anonym
#5. Postet 25.06.2021 av Anonym
For dette er et ord som har blitt gjentatt om og om igjen med feil realitet, og til slutt så blir det et tulle ord.

Selv om dette er også en viktig part som førte meg selv til å bli kristen til slutt, så er dette såpass viktig informasjon, som de fleste ikke vil ta til seg, selv om dette faktisk startet fra start. Til og med Bibelen tar opp illuminati og derfor er jeg skremt i dag, med tanke på hvor lite opplyst vanlige kristne er i dag.

Skal komme med min andakt rundt illuminati med tiden.


Ja nøkkelen til hjernevasking er repetisjon, så når ordet blir nevnt om og om igjen med et flir å en humrende tone så ender det opp med at folk sitter igjen med en ubevisst realitet rundt ordet.. Det vet godt hvordan psykologien vår fungerer..

Ja er skrekkelig få kristne som er våkne til dette.. men samtidig tror eg det er en del flere enn vi selv tror!
Ser frem til andakten da (Y)
Anonym
#6. Postet 25.06.2021 av Anonym
illuminati i seg selv er et navn som får de fleste til å rulle med øynene bare dem hører navnet, men hvorfor?

For dette er et ord som har blitt gjentatt om og om igjen med feil realitet, og til slutt så blir det et tulle ord.

Selv om dette er også en viktig part som førte meg selv til å bli kristen til slutt, så er dette såpass viktig informasjon, som de fleste ikke vil ta til seg, selv om dette faktisk startet fra start. Til og med Bibelen tar opp illuminati og derfor er jeg skremt i dag, med tanke på hvor lite opplyst vanlige kristne er i dag.

Skal komme med min andakt rundt illuminati med tiden.


Ja nøkkelen til hjernevasking er repetisjon, så når ordet blir nevnt om og om igjen med et flir å en humrende tone så ender det opp med at folk sitter igjen med en ubevisst realitet rundt ordet.. Det vet godt hvordan psykologien vår fungerer..

Ja er skrekkelig få kristne som er våkne til dette.. men samtidig tror eg det er en del flere enn vi selv tror!
Ser frem til andakten da (Y)
Anonym
#7. Postet 25.06.2021 av Anonym
Ja nøkkelen til hjernevasking er repetisjon, så når ordet blir nevnt om og om igjen med et flir å en humrende tone så ender det opp med at folk sitter igjen med en ubevisst realitet rundt ordet.. Det vet godt hvordan psykologien vår fungerer..

Ja er skrekkelig få kristne som er våkne til dette.. men samtidig tror eg det er en del flere enn vi selv tror!
Ser frem til andakten da (Y)
Det har du helt rett i, og det vet de siden 1950-tallet. Vi har også allerede det tullete ordet mk-ultra som også kun er en konspirasjonsteori, selv om alt av papirier og informasjon om det allerede er ute for lengst, og var et militærsk(globalt) system. Men ingen tror på det likevel.

De som ikke søker full sannhet, ønsker ikke å gå igjennom skremsel. Frykt og redsel for hva som skrives, for hva som kommer ut og hva som vises.

Er delvis enig og forstår hvorfor, for jeg fant ut mye rundt dette da jeg var et barn og alt ble for sci-fiction til at jeg klarte å ta til meg alt, slik at jeg kastet alt i fra meg, til jeg kom inn på det samme mange, mange år senere, med mer viten og forståelse. Og forstår i dag at dette er ikke bare tull, som de fleste mener i dag dessverre. Sjekk ut selv, så ser du enkelt at mk_ultra ikke er en vits!

Det er derfor det ikke hjelper så mye å snakke ut på forum, men møt de, vis det, og bekreft det. Så ser de, for de kan ikke se utifra andre, de må selv ha vilje til det først.
Anonym
#8. Postet 26.06.2021 av Anonym
Det har du helt rett i, og det vet de siden 1950-tallet. Vi har også allerede det tullete ordet mk-ultra som også kun er en konspirasjonsteori, selv om alt av papirier og informasjon om det allerede er ute for lengst, og var et militærsk(globalt) system. Men ingen tror på det likevel.

De som ikke søker full sannhet, ønsker ikke å gå igjennom skremsel. Frykt og redsel for hva som skrives, for hva som kommer ut og hva som vises.

Er delvis enig og forstår hvorfor, for jeg fant ut mye rundt dette da jeg var et barn og alt ble for sci-fiction til at jeg klarte å ta til meg alt, slik at jeg kastet alt i fra meg, til jeg kom inn på det samme mange, mange år senere, med mer viten og forståelse. Og forstår i dag at dette er ikke bare tull, som de fleste mener i dag dessverre. Sjekk ut selv, så ser du enkelt at mk_ultra ikke er en vits!

Det er derfor det ikke hjelper så mye å snakke ut på forum, men møt de, vis det, og bekreft det. Så ser de, for de kan ikke se utifra andre, de må selv ha vilje til det først.
Project paperclip ja, skumle greier.. Man må undersøke sånt en del før man kommer gjennom den mentale barriæren om at det virkelig skjer å er veldig utbredt.. Stakars folk som blir utsatt for den type hjernevasking fra ung alder.. Å de fleste av dem vet jo ikke selv at dem har flere personligheter! har du hørt om "the black awakening"? Er visst noe mange av mørkets tjenere går spent å venter på..

Ja møtte selv aldri noen som snakket om disse tingene, å forkastet selv videoer om illuminati, mk-ultra osv på begynnelsen, hadde selv en "programering" om du vil, som gjorde at eg tenkte på det som tull bare ved å se navnene.. Måtte selv få det bit for bit på begynnelsen! Men tror ikke det hjelper så mye mer å ta det personlig, er jo de samme blokadene da. Men har jo et håp om at noen sin nysgerrighet vil kvikne til litt så dem tar en kikk på den videoen eg la med link til. Tok lang tid før eg kom over videoer som var så klare og tydlige i avsløringen av disse tingene :) Måtte selv pusle sammen fra litt her og litt der over en god periode for å få det fulle bilde av hvor utbredt det faktisk er!
Andor
#9. Postet 26.06.2021 av Andor
Beklager dette henger ikke på greip,det kan være at frimurere kan skape vanskligheter for for enkelte i et samfunn men ikke globalt.Og det at dere tror de skal drepe 90 % av menneskene burde det ringe en klokke. Rike mennesker vil ha en stabil verden slik at de kan leve trygt,og ikke kaos og fullstendig økonomisk ruin.

https://forskning.no/historie/den-egentlige-makten-bak-makten/1017550
Anonym
#10. Postet 26.06.2021 av Anonym
Beklager dette henger ikke på greip,det kan være at frimurere kan skape vanskligheter for for enkelte i et samfunn men ikke globalt.Og det at dere tror de skal drepe 90 % av menneskene burde det ringe en klokke. Rike mennesker vil ha en stabil verden slik at de kan leve trygt,og ikke kaos og fullstendig økonomisk ruin.

https://forskning.no/historie/den-egentlige-makten-bak-makten/1017550
Den artikkelen må ha blitt skrevet av en som er betalt for eller fryktelig naiv. Hvor mange dem faktisk vil utslette vil eg ikke uttale meg på. Men rike mennesker ønsker ikke vårt beste, har du lest Salme 2? Eller Johannes Åpenbaring? En verdenregjering kommer ikke bare plutselig til å bli anonsert ut av det blå, det har blitt nøye planlagt lenge. Jeg sier ikke at alle frimurere er satanister, men dem blir indoktrinert til å tilbe lucifer. 33 grads frimurere er dem som står bak dette. 33 grads frimurer Albert Pike som var leder for ordenen og var en stor spiller i å forme ordenen som den er i dag sier selv at dem tilber lucifer i boken sin Morals And Dogma. Er flere av dem som selv sier det. Å fotavtrykkene dem sine er over alt. Har du sett videoen jeg la med Andor?
annonseRadio 3:16