Anonym
Opprettet 22.05.2021 av Anonym.
Respons
Når man sender et brev til noen, så var det før vanlig høflighet å svare. Det er det IKKE alltid her inne. Noen svarer igjen, og sier..ikke aktuell..det er helt ok..Hva med de som IKKE svarer tilbake? Overser de bare?? Eller er det mangel på høflighet eller du er ikke noe for meg??

Svar på innlegg

Lars321123
#1. Postet 29.06.2021 av Lars321123
Det er ganske frustrerende med online dating. Det er sikkert mange grunner til at folk ikke svarer, men jeg er enig i deg at det ikke gir noen god følelse. Jeg tror det sikkert er en kombinasjon av mange ting, deriblant mangel på høflighet. Men du må også huske at det er mange som ikke er så ofte inne på disse sidene, altså inaktive profiler.
Anonym
#2. Postet 29.06.2021 av Anonym
Det er ganske frustrerende med online dating. Det er sikkert mange grunner til at folk ikke svarer, men jeg er enig i deg at det ikke gir noen god følelse. Jeg tror det sikkert er en kombinasjon av mange ting, deriblant mangel på høflighet. Men du må også huske at det er mange som ikke er så ofte inne på disse sidene, altså inaktive profiler.
Tja. eg har slutta og bry meg rett og slett... værtfall ikkje så mykje.bryr meg nok til at eg skriver eit svar her:) Skriver eg eit brev og ikkje får svar og eg SER at hun har lest brevet så seier det meir om den personen enn kva ho skriver på profilen. Og ein annan ting så er det faktisk ikkje eg som taper på det. Det er mottakeren av brevet eg sende. Dei tapte sjanen på og bli kjent med ein varm, kjærlig og snill fyr..
Og slik bør du også prøve å tenke GoVenn. Det er ikkje du som taper på at dei ikkje svarer deg. Det er
mottakeren på brevet du sende.. Og svarar dei ikkje er det dei som taper på det, og det seier meir om mottakeren enn kva dei evt. måtte skrive på profilen sin.

Til slutt vil eg berre minne om at vi har faktisk lesebekreftelse på KD så vi ser at man har lest brevet.
kan også minne om at avslag knappen kun er 2 klikk unna (om det ikkje var kun 1 klikk unna da )

Best of luck Govenn. håpar du finnar han du draumar om
God bless
Svegul
#3. Postet 01.08.2021 av Svegul
Eg har eit spørsmål som eg lurar på kva dere meinar er rett. Viss ein har ei kontakt som ein ikkje veit om det blir noko av, og får eit brev frå nokon andre som kunne vore interessant. Viss ein er ærleg og redeleg, så kan ein ikkje ha to kontaktar samtidig og gje andre falske forhåpningar. Samtidig skal ein jo svare. Då vert det feil med ja. Om ein svarar nei til den som er interessant og det ikkje vert noko av første kontakta, har ein valgt den andre bort, og då er det også feil. Også ikkje å svare vert feil. Her er det ein Catch 22 situasjon; det vil seia at uansett kva du gjer er det feil. Du er sjakkmatt. Kva meinar dere?
HÅKON L
#4. Postet 01.08.2021 av HÅKON L
Sveagul du kan si sannheten til begge, at jeg ikke ønsker å skuffe en av dere, men akkurat nå vet jeg ikke hvor jeg står iforhold dere til å lage en stabil relasjon som fører til eventult Ekteskap som fører til familie stabilt hjem osv... (f.eks som er min drøm).

Husk at sannheten setter deg fri
Bønn til Gud om at han kan veilede deg til hva som er etter hans vilje.(kan også være lurt)

Mvh Håkon Lindahn
Inia
#5. Postet 01.08.2021 av Inia
Tror det skal mere til enn noen brever frem og tilbake for å vite om personen er den man ønsker den skal være, eller er den som den utgir seg for å være.
Det merkes på om praten holder og ikke bar dør ut av seg selv. Det er fint å kunne skrive med en aktuell, skulle det plutselig dukke opp en ny aktuell samtidig (noe jeg tror hører til sjeldenheten) kan en som Håkon sier fortelle det. Det er så sant at Sannheten setter fri. Om motpartene da er fortsatt veldig interessert vil man kunne raskt møtes i det virkelige liv, og se om hvem som evnt. kan være riktig. Både for deg og motparten.
Man må kanskje ikke bli skuffet om mannen eller kvinnen ikke lar seg finne her, det er mange andre arenaer han/hun kan vise seg på. Og tålmodigheten må man ha her, og ting kan komme når en minst venter det.
Gode sider ved seg selv kommer naturlig til syne og motparten kan se hvem en virkelig er.
Ja som Håkon sier Sannheten setter fri.
Og måtte gode veier også sette fri kjærligheten, slik at den lar seg finne.


,

Anonym
#6. Postet 23.08.2021 av Anonym
Her er man nok forskjellige. Selv foretrekker jeg definitivt at folk lar være å svare hvis de ikke er interessert, så slipper jeg å først tenke "så hyggelig, jeg har fått brev", før jeg går inn og ser at det er et avslag. Og jeg vet at dette ikke bare gjelder meg, jeg har snakket med flere som kjenner på det samme.
(Dette gjelder altså helt i starten, ikke hvis man har utvekslet mange brev og blitt litt kjent. Og jeg svarer også hvis jeg ser at personen har lagt mye ned i brevet.)

Dermed behandler jeg andre slik jeg helst vil bli behandlet selv. Det er absolutt ikke uhøflig ment, men jeg skjønner at folk tenker ulikt om dette.
Anonym
#7. Postet 23.08.2021 av Anonym

En turn off som i hvert fall gjør at jeg ikke blir så hyggelig er når første melding er "Hei, du er fin, vi kan sikkert passe sammen". Med påfølgende babling om seg selv, før han etter tredje mail skriver "Ja du, nå leste jeg jaggu profilen din også - der var det jo et par interessante ting..."


Buuuh! *tommel ned*


Tips til tanketomme menn: Lat i hvert fall som du har lest innholdet i profilen, der en dame har fortalt noe om hvem hun er og kanskje noe om hva hun tenker at hun ser etter.


Ellers er jeg veldig for å svare folk med respekt, enten man kan finne på i måneskinn noen gang å bli interessert eller ikke. Det er bare normal høflighet og respekt. Et menneske er verdt mer enn hele jorda.

Fjellfinn
#8. Postet 07.01.2022 av Fjellfinn
Ja, det å ikke svare på meldiger er nok meget utbredt blant damene her inne. Det viser mangel på både normal folkeskikk, alminnelig høflighet, og respekt for sine medmennesker. Når man har gjort seg flid og skrevet en seriøs melding, forventer man faktisk å få et svar, om ikke annet enn en høflig avvisning. Det er faktisk en egen knapp for dette, så dårlig tid eller mange henvendelser er faktisk heller ingen unnskyldning. Når de utenlandske damene kan vise såpass folkeskikk, så skulle det være mulig også for de norske. En annen uskikk er jo også de grunnløse blokkeringene man opplever her inne.
Anonym
#9. Postet 07.01.2022 av Anonym
Fjellfinn er nå ikke bare damene dette gjelder.
Fjellfinn
#10. Postet 07.01.2022 av Fjellfinn
Godt mulig, men snakker helst om mine erfaringer.
annonseRadio 3:16