Anonym
Opprettet 26.03.2021 av Anonym.
Noreg i valgåret 2021
Synast det er spennande i år. Mulig valget blir rett og slett utsatt pga
pesten, pandemien, koronaen, covid19, infulensaen eller kva du no enn kaller den påande
sjukdomen Covid. Håper at vi ikkje slepper å utsette den da.
Har du tenkt over kva du skal stemme egentlig?

Og har du fått med deg de nye partia som du kan stemme på? Industri og Næringspartiet (INP),
og det nye partiet Sentrum??

Skal du stemme av gammal vane, og stemme som alltid? Eller
Kunne du tenke deg å stemme på noko nytt som det nye partiet Sentrum eller INP??

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.03.2021 av Anonym
https://www.partietsentrum.no/ Partiet Sentrum som blant annet Lippestad var med å starta

https://www.inpartiet.no/ Industri og Næringspartiet

har linka rett inn på parti programmet på begge partia.. så kan dere no bestemme dere for om dere vil
stemme av gammal vane. Eller om dere tør og stemme på noko nytt..

Personlig så trur eg nok at ingen av partia kjem i regjering men forhåpentligvis så kjem dei begge inn på stortinget og stjeler nokon plasser frå både det eine og det andre partiet som sitter der no

Forandring er viktig og desse inngrodde stortingsmedlemmene er det på tide og skifte ut..
Personlig så burde det vært ein tids begrensning på kor lenge man kan sitte på stortinget, og
ikkje minst viss man kjem i regjering eller arbeidsutvalg gruppe så må man ha en minimums erfaring
på emnet. Men veit jo det at det er det ikkje er mange som er enig med meg i.
Tangen
#2. Postet 26.03.2021 av Tangen
Skal du stemme av gammal vane, og stemme som alltid? Eller
Kunne du tenke deg å stemme på noko nytt som det nye partiet Sentrum eller INP??
Jeg er sofavelger og har vært det i noen år nå. Det er jo også en demokratisk rett.

Jeg tror nok ingen partier som i dag er utenfor Stortinget har mulighet til å komme inn så sant det ikke skjer noe helt spesielt. Det blir en blanding av de gamle partia med en viss omfordeling av mandater. Det eneste jeg er litt spent på er om MDGs Lan Marie Berg kommer inn i vippeposisjon. MDGs mandat i Oslo virker sikkert merkelig nok mtp. de herjingene de har stelt i stand i hovedstaden. Hvis hun skulle komme i en slags vippeposisjon betyr det drakoniske miljølover på en rekke områder og en vanvittig sløsing med penger slik en har sett i Oslo.
Anonym
#3. Postet 26.03.2021 av Anonym
yeah, en politisk debatt

Lite sannsynlig at valget blir utsatt eller avlyst, med mindre det dukker opp en ny utgave av viruset.
Kommer ikke til å stemme på noen av de nye partiene, synes vi har for mange partier fra før.

Jeg har 2 partier som veksler på å få stemmen min, har ikke bestemt meg for hvem det blir i år.
Håper av hele mitt hjerte at vi ikke får en rødgrønn regjering som er avhengig av partiet Rødt eller de grønne.

Godt valg alle sammen
Anonym
#4. Postet 26.03.2021 av Anonym
Jeg kommer i hvert fall ikke til å stemme på et parti som vil ta fra oss selvråderetten. Har hatt sans for Erna tidligere, men nå er det bråstopp. Globalismen har dessverre begynt å gjennomsyre både storting og regjering. Tydeligvis er det viktigere å logre for FN og EU enn å ta vare på eget land og egne borgere. Milliarder av kroner blir sendt ut av landet, til overnasjonale organer og bistand til korrupte regimer. Utenlandske gribber raserer naturen vår og tjener seg søkkrike på bekostning av små lokalsamfunn som bare må stå og se på at deres eneste rekreasjonsområde blir ødelagt for alltid. Er selv oppvokst på Haramsøya, ei naturperle av de sjeldne. Øya ser snart ut som et pinnsvin, og alt dette skal liksom være med på å redde klodens klima. Klimaet greier seg selv, noe det alltid har gjort. Når politikere tror de kan styre dette, får det meg til å tenke på Babels Tårn. Det gikk ikke så bra det heller. I år stemmer jeg INP, et parti som virker å ha en vettug profil og som er imot overnasjonalt styre og rasering av norsk natur. Partiet har liten innflytelse foreløpig, men alle partier må begynne et sted. Er ingen tilhenger av mange småpartier, men alternativet mitt blir i så fall å stemme blankt, og det gjør jeg ikke.
Anonym
#5. Postet 26.03.2021 av Anonym
Jeg kommer i hvert fall ikke til å stemme på et parti som vil ta fra oss selvråderetten. Har hatt sans for Erna tidligere, men nå er det bråstopp. Globalismen har dessverre begynt å gjennomsyre både storting og regjering. Tydeligvis er det viktigere å logre for FN og EU enn å ta vare på eget land og egne borgere. Milliarder av kroner blir sendt ut av landet, til overnasjonale organer og bistand til korrupte regimer. Utenlandske gribber raserer naturen vår og tjener seg søkkrike på bekostning av små lokalsamfunn som bare må stå og se på at deres eneste rekreasjonsområde blir ødelagt for alltid. Er selv oppvokst på Haramsøya, ei naturperle av de sjeldne. Øya ser snart ut som et pinnsvin, og alt dette skal liksom være med på å redde klodens klima. Klimaet greier seg selv, noe det alltid har gjort. Når politikere tror de kan styre dette, får det meg til å tenke på Babels Tårn. Det gikk ikke så bra det heller. I år stemmer jeg INP, et parti som virker å ha en vettug profil og som er imot overnasjonalt styre og rasering av norsk natur. Partiet har liten innflytelse foreløpig, men alle partier må begynne et sted. Er ingen tilhenger av mange småpartier, men alternativet mitt blir i så fall å stemme blankt, og det gjør jeg ikke.
Dei siste 2 valga har eg egentlig stemt blankt, kunne like gjerne latt være å stemme men når eg går til
valg urnene har eg værtfall vist min misnøye med å stemme blankt. Vist at ingen av dei eksisterende
partia ikkje fortjener min stemme.. Før dette vart det KrF...
Sjølv vil eg ikkje gi min stemme til nokon som er for EU, ACER, eller andre organer som vil gi frå Noreg sin sjølvråderett.. Du har nok desverre rett i at INP ikkje har noko stor innflytelse enda. MEN eg håpar og trur at med ein liten dugnad og reklamering av INP så vil mange få opp augene for dette flotte partiet. som knapt er 1år gammal. Eg som dere sikkert forstår vil stemme på INP, som har eit sunt og vettig program
sjølvsagt ikkje alt eg er enig i men man finner ikkje eit parti som man er 100% enig i....

Har vært ein del på Haramsøya. OG ja det er ei naturperle uten like. Det zephyr og stangeland gjær der
er rett og slett kriminelt meinar no eg. Dei er kriminelle synast eg...
Anonym
#6. Postet 26.03.2021 av Anonym
yeah, en politisk debatt

Lite sannsynlig at valget blir utsatt eller avlyst, med mindre det dukker opp en ny utgave av viruset.
Kommer ikke til å stemme på noen av de nye partiene, synes vi har for mange partier fra før.
Jeg har 2 partier som veksler på å få stemmen min, har ikke bestemt meg for hvem det blir i år.
Håper av hele mitt hjerte at vi ikke får en rødgrønn regjering som er avhengig av partiet Rødt eller de grønne.
Godt valg alle sammen
For håpe du har rett i det. at valget ikkje blir utsatt. Du har kanskje rett i at vi har for mange partier.
Men det finnes veldig mange EN saks partier og det synast eg er leit. Då forsvinner desse nye partia som
kan kaste andre partier ned frå " tronen "... Tja etter 8 år med Erna. og tidligare også ho Siv så
har dei gjort det vanskelig for de som er uføre, pensjonerte, de som er sjuke og redusert arbeidsevne.
Dei har gjort det vankseligere for de som har minst...
SÅ får min del håpar eg at Erna og Siv taper valget....

EG håpar vi får en sentrums regjering.
Anonym
#7. Postet 26.03.2021 av Anonym
Jeg er sofavelger og har vært det i noen år nå. Det er jo også en demokratisk rett.

Jeg tror nok ingen partier som i dag er utenfor Stortinget har mulighet til å komme inn så sant det ikke skjer noe helt spesielt. Det blir en blanding av de gamle partia med en viss omfordeling av mandater. Det eneste jeg er litt spent på er om MDGs Lan Marie Berg kommer inn i vippeposisjon. MDGs mandat i Oslo virker sikkert merkelig nok mtp. de herjingene de har stelt i stand i hovedstaden. Hvis hun skulle komme i en slags vippeposisjon betyr det drakoniske miljølover på en rekke områder og en vanvittig sløsing med penger slik en har sett i Oslo.
Sofa partiet er no eit stort parti det også.... Og ja det er jo sjølvsagt ein demokratisk rett og stemme blankt eller og la være og stemme også....

Eg håpar da at du kunne værtfall vurdere å stemme eit av dei partia som eg reklamerte for..
Eg trur at for å forandre landet må man komme med eit nytt parti. Om ikkje to nye partier...

Godt valg! uansett kva du velger.
annonseRadio 3:16