Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 26.01.2021 av Anonym.
Alderssprang/forskjell
Hohoho Christian friends...

Alder? Det er jo viktig frem til man blir 28-30. Da er de fleste blitt så voksne at vi alle "bør" passe sammen??? Yeah right!

Vi lurer på om formelen: din alder delt på 2 så +7 gir deg svaret på den yngste du kan date. Dette er manneformellen.
Har kvinnene noe lignende og slå tilbake med?

Eksempel 42år / 2 = 21. Så blir det 21 + 7 = 28. Så den yngste en mann på 42 år bør forsiktig prøve seg på kan være 28 år.

Kommentar?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.03.2021 av Anonym
Det eneste jeg kom på her var at dette spørsmålet måtte komme fra en litt eldre anonym mann :D Kjærligheten finner ingen grenser, men et sted stopper det sånn moralsk sett.
Svegul
#2. Postet 27.03.2021 av Svegul
For mange år sidan satt eg på bussen i Bergen. Det gjekk på nokre pensjonistar. To eldre damer satte seg rett bak meg. Eg høyrde at den eine sa om ei venninne at ho var så bunden for ho hadde ein mann som var så skrøpeleg medan ho var sprek. Han var 14 år eldre enn henne. Då svarte ho andre: "Ein merkar det når ein vert eldre, men dei tenker ikkje på det når dei er unge og forelska."

Ei god innstilling er å gå inn for å vera ein god ektemann for kona. Det er viktig å tenke på den andre. Jesus sa at det er større å gje enn å få. Viss eg gifter meg, vil eg at ho skal få ein mann, ikkje ein "pleiepasient".
Anonym
#3. Postet 27.03.2021 av Anonym
For mange år sidan satt eg på bussen i Bergen. Det gjekk på nokre pensjonistar. To eldre damer satte seg rett bak meg. Eg høyrde at den eine sa om ei venninne at ho var så bunden for ho hadde ein mann som var så skrøpeleg medan ho var sprek. Han var 14 år eldre enn henne. Då svarte ho andre: "Ein merkar det når ein vert eldre, men dei tenker ikkje på det når dei er unge og forelska."

Ei god innstilling er å gå inn for å vera ein god ektemann for kona. Det er viktig å tenke på den andre. Jesus sa at det er større å gje enn å få. Viss eg gifter meg, vil eg at ho skal få ein mann, ikkje ein "pleiepasient".
Akkuratt det er jo ein god innstilling..men det er eit stort MEN her... Det med pleiepasient er ikkje så lett å
vite. tenkt vist det skjer noko med en av dere som gjær at du eller vedkommande du søker etter nettopp blir pleiepasient.. kva skjer med kjærligheten da..? :)
Svegul
#4. Postet 27.03.2021 av Svegul
Ser no at eg ordla meg feil. Ein skal sjølvsagt elske kvarandre uansett kva som skjer og ved sjukdom og uhell. Meinte her problemer med stor aldersforskjell. Vi har t.d. forskjellig energinivå gjennom livet. Håpar dere forstår kva eg meinar.
Anonym
#5. Postet 30.03.2021 av Anonym
Jeg har hatt kone på samme alder og kjæreste som var 8 år yngre. Det var ikke alder som var årsaken til bruddene, så jeg tror nok at dette med alder er forskjellig fra person til person. Ekspertene sier at 0-7 år er ideelt om man ønsker at forholdet skal vare, men at det ikke finnes noen fasit.

For meg er det viktig å finne ei som blir din beste venn, ei jeg kan dele alt med. Ei slik dame tror jeg det er lettere å finne om jeg leter etter ei tett opp til min egen alder. Det kan selvsagt finnes unntak som alltid.

Er man i slutten av 40-åra som meg, så søker man kanskje andre ting enn man gjorde for 20 år siden. Jeg har ikke barn selv, men har vært stefar og blir gjerne det igjen. Nærmer meg likevel en alder hvor jeg kanskje ser for meg en bestefarsrolle fremfor pappa-rolle.

Folk må velge det som er riktig for dem. For meg er nok aldersforskjellen fra 0-10(12) år yngre og 0-3 år eldre.
Anonym
#6. Postet 02.10.2021 av Anonym
Såkalte eksperter sier at aldersforskjell på 0-7 år er det beste, basert på forskning. Det betyr jo ikke at det ikke kan fungere med større aldersforskjeller. Jeg nærmer meg 50 og er ikke spesielt interessert i å finne meg en kjæreste på 25, men er egentlig ikke så veldig opptatt av alder. Det viktigste er at hun ønsker å bli kjent med meg og om vi liker hverandre, så kan vi bygge videre på det. Jeg tipper at min neste kjæreste er mellom 38 og 50 år, men møter jeg ei som er yngre/eldre hvor kjemi og alt stemmer, er jeg ikke opphengt i alder.
Reflektert
#7. Postet 22.02.2023 av Reflektert
Hvis man legger statistikk og fornuft til grunn, vil det ideelle være at mannen er rundt 5 år yngre enn kvinnen. For kvinner lever lengre enn menn. Det finns langt flere enker som sitter igjen, enn enkemenn.

Personlig vile jeg aller helst ønske å finne en mann som er 5-10 år yngre enn meg. Jeg er ung for alderen, (både i sinn og skinn) og fikk barn veldig sent, så jeg er helt i utakt med mine jevnaldrende. Jeg syns også - beklager å si det brutalt - at mange menn på min alder er nokså "satt" og eldes tidlig. (Men selvsagt finnes det unntak.)

Heldigvis er det større fleksibilitet nå enn før på at kvinnen kan være den eldste i forholdet. Jeg kjenner da også flere par hvor dette er tilfelle, og hvor de har et godt forhold.

Kanskje flere menn burde begyne å stille seg spørsmålet: hvorfor ikke se litt oppover i alder også, når man leter etter en kvinne?
Anonym
#8. Postet 22.02.2023 av Anonym
Kvinner lever lengre, blir raskere eldre. Menn modnes som det heter, kvinner forfaller.
Ettersom tiden går, dør flere menn mens kvinner er i stort overtall.
Menn kan velge og vrake ettersom tiden går og velger som regel yngre kvinner, mens kvinner rett og slett ikke finner seg en partner på sine eldre dager.
Svært mange kvinner tror at man fortsatt er attraktive etter fylte 50 år. Harde fakta er at alle og da mener jeg alle menn, synes at kvinner over 50 har passert middagshøyden for mange år siden.
Det er bare kvinnene selv som har stoppet mentalt i 20 årene og tror oppriktig at alle menn vil ha dem etter fylte 50.
Det tar lang tid for en kvinne å skjønne at man ikke er attraktiv lengre, så da holder man på de samme høye kravene som man hadde når man var ung.
Vanlig for menn å gifte seg etter 50 årene med yngre kvinner og starte på nytt med eller uten unger.
Selvfølgelig finnes det menn er sammen med eldre kvinner, det er ganske så enkelt, man har ingen store forpliktelser eller krav.
Jazzflow13
#9. Postet 23.02.2023 av Jazzflow13
Ojoj.., lykke til alle spreke menn..:)).., lurer på om de jentene på 28 har lyst til å date menn på 42..? Noen - kanskje.., så masse lykke til?
A pro pos formler, - når man tror på formler... hehe.. da gjennstår å se om de faktisk virker.. :))
Tror faktisk at det er så mange elementer / personlige egenskaper hos begge som påvirker om det fungerer eller ikke at det måte være veeeldig lang formel hehe... ( Hadde statistikk en gang før og lærte så lange formler at uff... )
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16