Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 06.06.2020 av Anonym.
Mann deg opp! og lær Kvinnen sin plass
Herre min hatt..når mennekser ikke kan følge den perfekte mal Gud har laget for ekteskapet blir det rot.
En Mann skal kunne forsørge sin ektefelle med alt hun trenger, mat, klær husrom og seksuel omgang.

Og kvinnen skal avlyde mannen sin i ALT.

Begynn å bli enn mann, ikke bare i det ytre, men så mye mer i det indre. satan har snudd disse rolene opp ned.
Ikke la deg lure av folk som sier : ja, men vi lever i 2020!! Phø!!!! Gud er den samme i går, idag og for eveig tid! Gud er ikke en som bryr seg om menneskers forandringer. da måtta han i så fall be om unnskyldning til Hans tiligere gjeringer.
Gud har sin egen oppskrift ekteskaspsmal i skriften, den fungere.

HalleluYah!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.06.2020 av Anonym
Herre min hatt..når mennekser ikke kan følge den perfekte mal Gud har laget for ekteskapet blir det rot.
En Mann skal kunne forsørge sin ektefelle med alt hun trenger, mat, klær husrom og seksuel omgang.

Og kvinnen skal avlyde mannen sin i ALT.

Begynn å bli enn mann, ikke bare i det ytre, men så mye mer i det indre. satan har snudd disse rolene opp ned.
Ikke la deg lure av folk som sier : ja, men vi lever i 2020!! Phø!!!! Gud er den samme i går, idag og for eveig tid! Gud er ikke en som bryr seg om menneskers forandringer. da måtta han i så fall be om unnskyldning til Hans tiligere gjeringer. Gud har sin egen oppskrift ekteskaspsmal i skriften, den fungere.

HalleluYah!
1 spørsmål først angåande profilen din

1. kva gjær en gift mann på en dating side?

Og så over til foruminnlegget...

så du meinar at kvinnen skal adlyde kvinnen i alt. også når når det gjelder seksuel omgang.
så om du vil ha sex men din frue ikkje egentlig vil. så skal hun likevel adlyde deg og ha sex med deg??
Om så kaller vi det voldtekt. men det er vel greit det da sidan hun er din kone
eller misforstår eg deg no..
Anonym
#2. Postet 06.06.2020 av Anonym
Svaret på det første: jeg starta her singel, og er nå gift. grunnen til at jeg er her ennå er at jeg har fått 5 brødre og en søster fra å være her. noe jeg presiserer helt klart.

nr 2. om kona ikke vil ha, blir det ingenting og omvendt..les 1 korinter 7 vers 4. 2 mosebok 21. 10 og 1 mosebok 3 16-19
Anonym
#3. Postet 06.06.2020 av Anonym
Og 1 korinter 7. vers 3,4
efeserne 5. vers 22,- 33
kolosserne 3. vers 18-19
1 Peter 3. vers 1-7
Anonym
#4. Postet 07.06.2020 av Anonym
Svaret på det første: jeg starta her singel, og er nå gift. grunnen til at jeg er her ennå er at jeg har fått 5 brødre og en søster fra å være her.
Min første tanke var at emne passer dårlig her på KD. For vil de forstå det?
Det som er forutsigbart her på KD er at det det meste av det bibelske får motstand, det som stemmer med skriften.

Hadde jeg startet en tråd med "kirketukt" så hadde det vært liten eller dårlig mottakelse her inne. Og kanskje jeg hadde fått argumentet at "hallo vi er i 2020". Veldig vanskelig å komme med noe som ikke gjennspeiler seg i samfunnet vi lever i, selv om det er rett fra bibelen.

Ja kvinnen skal underordne seg mannen i alt, fordi kvinnen er tatt fra mannen. Mannen skal underlegge seg under Kristus.
Velger mannen eller kvinnen å gjøre opprør mot Guds bud, og heller følge denne verden så blir det ikke lett.

Mannen kan ikke få kvinnen til å underordne seg, kvinnen kan heller ikke få mannen til å underordne seg Kristus.

Nøkkelen her er at mannen elsker kvinnen og vannbader seg i ordet.

Er du nidskjær for Jesus, da bør du i utgangspunktet ikke se etter en kristen partner. Du bør se etter en partner som elsker skriften og som har daglig samfunn med Jesus.
Anonym
#5. Postet 07.06.2020 av Anonym
Erfaringsmessi har jeg funnet at mange som er på KD er sanne søkere ikke bare på en hustru eller mann, men også på likesinnet folk.

Jeg tenkte jeg måtte skrive dette fordi jeg ser frukten av å avlyde Guds ord og ikke mennesker. Det med ekteskap i Bibelen er nåkså fremmed i vårt land og vesten, vi i denne verden har blitt foret opp med holywood og hvordan de mener mann å kvinne skal leve sammmen. Og det har utvilket seg i samfunnet og politisk som igjen har snudd opp ned på rollene mann og kvinne.

Mannen har fått sin rolle av Gud og likså kvinnen. Å bare for å ha dert sagt, Kvinnen har fått en ekstremet viktlig rolle av Gud, nemlig å være mor til sine barn og lære de opp, og være en hjelper for mannen. Og mannen skal lære opp sitt hus og elske sin hustru.

Men det er ikke det vi ser i dette kristene samfunnet, det har blitt så forgiftet av verden at de ser ut som verden. Der finnes untak selfølgelig.

Men en kvinne trenger et ekte mannfolk som vet hvordan han kan opperere som en mann, for da vil kvinnen respektere og gi mannen ære. Og det er det vi menn vil ha, og en kvinne vil bli elsket av mannen.

Jeg er feilet maaaange ganger i min rolle, men det er aldri forsent. Her er kansje ett ord vi hører ofte hører men sliter med å gjøre...Tolmodighet.
Anonym
#6. Postet 07.06.2020 av Anonym
Litt om mannen.

Han skal være profet i sitt eget hus. Der han forbereder familien for kommende tider. Han forbereder sin kone på de områdene hun trenger å være forberedt, og ungene på det de trenger.

Han trenger å bruke tid alene med faderen. Faderen sitt mål med alle kristne er at de blir mer og mer forvandlet til å ligne på Jesus.

Det er tid for å våkne opp av Tornerose søvnen og gå inn i ordet og dø fra seg selv, som skriften sier.

Som Sandman skriver, så er heller ikke jeg perfekt på noen måte. Men jeg har Jesus som rollemodell, og ønsker å følge Han som er fullkommen.
Anonym
#7. Postet 07.06.2020 av Anonym
Yes! Bli fulkommen som Han er fulkommen! :)
Anonym
#8. Postet 08.06.2020 av Anonym
[quote

Kvinnen har fått en ekstremet viktlig rolle av Gud, nemlig å være mor til sine barn og lære de opp, og være en hjelper for mannen. Og mannen skal lære opp sitt hus og elske sin hustru.

Hvilken rolle skal mor ha når barna har blitt voksne og flyttet ut, ja, til og med fått egen familier og kanskje flyttet langt bort...og mannen er på jobb hele dagen? (For jeg regner med du mener mor skal være hjemmeværende?)
Anonym
#9. Postet 08.06.2020 av Anonym
Å bare for å ha dert sagt, Kvinnen har fått en ekstremet viktlig rolle av Gud, nemlig å være mor til sine barn og lære de opp, og være en hjelper for mannen.
Og hvilken rolle skal mor ha når barna har flyttet ut? Bare være en hjelper for far?

Er det da greit at hun kan ta seg 100% lønnet arbeid, eller deltidsjobb?

Og hvis far dør mens barna er små, hva da?
Anonym
#10. Postet 08.06.2020 av Anonym
Yes! Bli fulkommen som Han er fulkommen! :)
Og hvordan bli fullkommen når dere selv feiler mange ganger, etter som jeg forstår? Ved bare å være tålmodig (slik du skriver i en annen kommentar)?
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16