Anonym
Opprettet 07.12.2019 av Anonym.
Dating - Leter vi etter det perfekte?


Etter flere år som singel, har jeg også vært innom de fleste datingsidene på nett. Noen er kun ute etter sex, andre er mer seriøse og ønsker et kjærlighetsforhold og ekteskap. Men, de fleste virker å lete etter den perfekte, men finnes han og henne?

Hva med dating om man er syk? Hadde jeg valgt å ta kontakt med ei som åpent fortalte om sin sykdom? Nå finnes det mange former av sykdom, men ikke alle er synlige. Mange kroniske sykdommer er usynlige.

Diabetes, Psoriasis, Reumatisme, angst, depresjoner og psykiske sykdommer, er ikke alltid synlige. Er mennesker med slike sykdommer uaktuelle på datingmarkedet? Hva med de som har mer synlige sykdommer eller handikapp? Er det umulig for disse å finne seg en frisk kjæreste?

Hva med en mann som ikke kan gi en kvinne barn, eller en kvinne som ikke kan bli gravid? Er de uaktuelle?

På Kristendate finnes det mange kristne, men det finnes også dem som kanskje ikke ser på seg selv som spesielt religiøse, men som likevel har kristne grunnverdier som grunnmur i livet. Hvor kristen må man være for å være aktuell på datingmarkedet her på KD? Er man uaktuell om man ikke er kristen?

Utdannelse og inntekt er også en faktor. Kan du velge en eller ei som har mindre utdannelse og lavere inntekt enn deg?

Vi har alle våre ønsker og drømmer om kjærligheten, men leter vi etter det perfekte, leter vi etter noe som ikke eksisterer.

Det kan jo hende at den kvinnen eller mannen som har noen kilo for mye på kroppen, faktisk har en sykdom som gjør det vanskelig å trene, som igjen gjør det vanskelig å holde vekten. Det gjør jo ikke vedkommende til et dårligere kjæresteemne.

Verden er veldig kroppsfokusert og vi elsker perfeksjonisme. Hollywood fremstiller den perfekte kjærlighetshistorien, men virkeligheten - hvor er den?

Velger vi å sitte på gjerdet fordi vi ikke finner det perfekte?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.12.2019 av Anonym
Det va flott skrevet av deg,og det er sant som du skriver,verden er veldig kroppsfokusert.Det er jo det indre som teller,da har vel ikke utdannelse eller lav inntekt noe og si vest du finner den rette.
Anonym
#2. Postet 08.12.2019 av Anonym
En litt annerledes vinkel, kanskje..)
Jeg forusetter at man ønsker å gifte seg uten å bryte den ekteskaplige pakten, da det er et vilkår for å kunne forvente
en velsignelse over det;
Er det bibelsk å gifte seg med en mann/kvinne man ikke synes er seksuelt attraktiv?
Jeg mener definitivt nei, for jeg tolker skriften slik at vi skal ære hverandre også med kroppen.
Men, la oss snu litt på det, med et vitnesbyrd jeg har lest: En mann sa at i det øyeblikket Gud åpenbarte for ham
at det var hans (Gud) sin vilje at han skulle gifte seg med den kvinnen han nylig hadde møtt, så kom de seksuelle følelsene.
Slik jeg forstår det hadde han ikke gjort seg opp noen klare meninger om henne som kvinne før åpenbaringen.
Dette har jeg tenkt en del på og har kommet til at det er bibelsk og derfor logisk. Jeg tror faktisk jeg ville reagere på samme måte.
Det er ikke det seksuelle som er poenget egentlig, poenget er at når vi vandrer i Guds vilje vil han gi oss det vi trenger, også i dette
med å finne den rette ektemake.