Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 01.12.2019 av Roy2, mann, 53 år, Vest-Agder.
Hedensk julefeiring!

Okey dersom dere er interessert i å ta avgjørelser ikke bassert på følelser og løgner når det gjelder om det er Guds vilje om du skal feire jul eller ikke så vil jeg anbefale deg å se og høre på alle de youtube linkene jeg vil sende her og eventuelt andre linker jeg vil sende her som du kan lese som avslører julefeiringen ut fra den engelske King James Bibelen. Jeg sender disse linkene slik at du kan få kunnskap om du skal feire jul eller ikke. Jeg har ikke feiret jul de siste årene og jeg vil heller ikke feire jul igjen fordi jeg er overbevist om at julefeiring ikke er etter Guds gode vilje ihvertfall for sanne kristne mennesker.

Robert Breaker: Sannheten om jul.: https://youtu.be/UgNQ5W2pex4

Svar på innlegg

Roy2
#1. Postet 01.12.2019 av Roy2

Her er andre kristne youtube link av Robert Breaker som avslører julefeiringen som jeg vil avsløre alle å se og høre på. Robert Breaker: Julens ånd.: https://youtu.be/ojniRAzvfF8

Roy2
#2. Postet 01.12.2019 av Roy2

Jeg er en kristen mann og jeg har sluttet å feire jul fordi jeg er overbevist om at det er hedensk. Her vil jeg sende noe veldig avslørende som jeg har hentet på nettet på engelsk der Jesus Kristus blir sammenlignet med Julenissen. Julenissen er faktisk skapt for å ta plassen til Jesus Kristus, derfor sier jeg ett veldig klart NEI til Julenissen. Det står i denne engelske teksten ordet Savior i den engelske teksten jeg skal sende med denne meldingen, men den engelske King James Bibelen så staves det Saviour. Jeg lurer på om Antikrist som omtales i Johannes Åpenbaring skal bli kalt for en Frelser, og at han på engelsk skal staves: Savior som forrøvrig er i hennhold til disse moderne såkalte Bibeloversettelsene. Det er bare den engelske King James Bibelen på engelsk som er Guds bevarte og innspirerte ord på engelsk.

Jesus Christ vs Santa Claus:

JESUS CHRIST: OUR LORD AND SAVIOR ACCORDING TO THE BIBLE SANTA CLAUS: THE COUNTERFEIT ACCORDING TO MYTH OF MEN 1. Has white hair like wool (Rev 1:14) 1. Has white hair like wool 2. Has a beard (Isaiah 50:6) 2. Has a beard 3. Comes in red apparel Isaiah (63:1-2) 3. Comes in red apparel 4. Hour of His coming is a mystery
(Luke 12:40; Mark 13:33) 4. Hour of his coming is a mystery 5. Comes from the North where He lives (Ezekiel 1:4; Psalm 48:2) 5. Comes from the North where he lives: North Pole 6. Is a carpenter (Mark 6:3) 6. Is a toy carpenter 7. Comes as a thief in the night

(Matthew 24:43-44) 7. Comes as a thief in the night. Even gains entrance to homes as a thief. 8. Omnipotent -- all powerful (Rev 19:6) 8. Omnipotent -- can deliver all the toys of the world in one night 9. Omniscient -- knows all (Hebrews 4:13; 1 John 3:20) 9. Omniscient -- knows if every single child has been good or bad, for the entire year 10. Omnipresent (Psalm 139:7-10; Ephesians 4:6; John 3:13) 10. Omnipresent -- sees when you wake or sleep. Has to be everywhere at once to be able to deliver all the toys in one short night. 11. Ageless, eternal (Rev 1:8; 21:6) 11. Lives forever 12. Lives in men (1 Cor 3:16; 2 Cor 6:16-17) 12. Lives in the hearts of children 13. Giver of Gifts (Ephesians 4:8) 13. Giver of Gifts 14. Absolute Truth (John 14:6) 14. Absolute Fable - (1 Tim 1:4; 4:7;

2 Tim 4:4) 15. Sits on a throne (Rev 5:1; Heb 1:8) 15. Sits on a throne 16. We are told to boldly go to the throne of Grace for our needs (Heb 4:16) 16. Children are bidden to approach his throne to ask for anything they want 17. Commands children to obey parents 17. Tells children to obey parents 18. Wants little children to come to Him (Mark 10:14) 18. Bids children to come unto him 19. Judges (Rom 14:10; Rev 20:2) 19. Judges whether you were good or bad 20. Everlasting Father (Isa 9:6; Heb 12:2) 20. Father Christmas 21. Christ Child (Matt 1:23; Luke 2:11-12) 21. Kris Kringle (means christ child) 22. Worthy of Prayers and Worship (Rev 5:14 Hebrews 1:6) 22. Prayers and worship to "St. Nick" by children 23. Lord of Hosts (Mal 3:5; Isa 8:13; Psalms 24:10) 23. Lord over a host of elves - (In Druidic religion, elves are demons or tree spirits)24. God says, "Ho, ho... (Zechariah 2:6) 24. Santa says, "Ho, ho, ho..." 25. Prince of Peace, the Image of God (Isa 9:6;

Hebrews 1:3) 25. Symbol of World Peace, the image of the Christmas Season

Note: This comparison taken from "The GOOD NEWSletter", by Former Catholics For Christ, Oct/Nov/Dec, 1997.

Roy2
#3. Postet 01.12.2019 av Roy2
Her er en tredje youtube undervisning av Robert Breaker som jeg vil anbefale alle å se og høre på. Robert Breaker: Hvorfor jul ikke er så ille.: https://youtu.be/IIW4GBolzns
Roy2
#4. Postet 01.12.2019 av Roy2

Julefeiringen er bare hedensk og katolsk og jeg har sluttet og feire jul for flere år siden pga det! Det står ingen plasser i den engelske King James Bibelen at Jesus oppfordret kristne til å feire Hans fødsel her på jorden. Jesus Kristus har alltid eksistert fordi Han er Gud. Det står heller ikke noe i den engelske King James Bibelen at det er noen som feiret Hans fødsel her på jorden. Det som er viktig er at mennesker går fra at man ER ufrelst og fortapt og på vei til Helvete og til slutt havner i Ildsjøen til at mennesker ER frelst! Jeg vil her sende 3 forskjellige kristne youtube linker av Robert Breaker som forklarer deg hvor alle ufrelste mennesker vil havne og det gode evangeliet som Frelser din sjel slik at du ikke havner i Helvete og til slutt Ildsjøen men i Himmelen! Den første kristne youtube undervisningen jeg da vil sende her av disse 3 youtube linkene er. Robert Breaker: Hvor går de døde? https://youtu.be/Y9B5wn3MCQk

Roy2
#5. Postet 01.12.2019 av Roy2
Denne kristne undervisningen av Robert Breaker forteller han hvor alle de ufrelste og fortapte sjelene til slutt vil havne nemlig i Ildsjøen. Robert Breaker: Helvete vs Ildsjøen.: https://youtu.be/BQHQwbUVxm4
Roy2
#6. Postet 01.12.2019 av Roy2
Nå er jeg endelig kommet til de gode nyhetene, nemlig hvordan kan mennesker unngå å havne i Helvete og til slutt i Ildsjøen? Jo det er ved det Guddommelig gode evangeliet. Jeg vil anbefale alle å se og høre på denne kristne undervisningen av Robert Breaker. Robert Breaker: Evangeliet.: https://youtu.be/Px1rVdn5fdY
Anonym
#7. Postet 20.12.2019 av Anonym

Julefeiringen er bare hedensk og katolsk og jeg har sluttet og feire jul for flere år siden pga det!

[/quote

"Det var noen hyrder der på stedet som var ute på marken og holdt nattevakt over sin hjord. Og se, EN HERRENS ENGEL STO HOS DEM, OG HERRENS HERLIGHET LYSTE OM DEM.....og sa til dem: JEG FORKYNNER DERE EN STOR GLEDE. EN GLEDE FOR ALT FOLKET. I DAG ER DET FØDT DERE EN FRELSER....OG MED ETT VAR DET EN HIMMELSK HÆRSKARE, SOM LOVPRISTE GUD...."

Skal si det var en himmelsk feiring!

Og de tre vise menn kom med gaver, gull røkelse og myrra!

Jesus sa tilfariseerne: "Når dere som er onde, vet å gi deres barn gode gaver, hvor meget mer skal da deres Far i himmelen gi gode gaver til dem som ber ham." (Matt. 7, 11)
Det er poenget!

FEIR JUL MED GOD SAMVITTIGHET!

GOD JUL TIL ALLE!
Anonym
#8. Postet 20.12.2019 av Anonym
Artig å lese Jeremia kap 10 i disse juletretider forresten:)

Jer 10:1 Hør det ordet Herren har talt til dere, Israels hus! 2Så sier Herren: Gjør ikke som hedningene!. Vær ikke redd for himmelens tegn, fordi hedningene er redde for dem! 3For folkenes skikker er tomhet. De feller et tre i skogen, og treskjæreren lager det til med øks. 4Med sølv og gull pryder de det. Med spiker og hammer fester de det, så det ikke skal falle.
Anonym
#9. Postet 20.12.2019 av Anonym
Jeg tror nok ikke Jeremia 10, 1-5 har noe med julen eller juletre å gjøre!

"4 Med sølv og gull pryder de det (det som treskjæreren hadde skjært ut, vers 3). Med spiker og hammer fester de det, så de ikke skal falle. 5 Som en søyle (ikke juletre ) er de ting de har laget, og de kan ikke tale. De må ikke bæres, for de kan ikke gå! Frykt ikke for dem! For de kan ikke gjøre ondt, og det står heller ikke i ders makt å gjøre godt! 6 Det er ingen som du, Herre! Stor er du, stort og mektig er ditt navn."

I Jeremia 10 advarer Herren Israel, som skal bli bortført, mot avgudsdyrkingene som hedningene driver, de er bare døde bilder og gjenstander, men Herren er den sanne, evige, sanne, allmektige og levende Gud som har skapt himmel og jord (vers 1-16).

Like så stor gleden er over julen, like så stor er forventningen og håpet i Kristus....og det varer mye lenger!

Stor juleglede og god julefeiring
Anonym
#10. Postet 20.12.2019 av Anonym
Nå er det ingen dekning i Bibelen for å tro at Han ble født 24/25. desember. Det meste tyder på at det var i overgangen september/oktober(dvs. under løvhyttefesten), men skal ikke dra det ut i en lang diskusjon. God jul dvs. Kristmesse. Hvis det er tanken som teller så er det sikkert greit. Dog burde det selvsagt vært fokus på helt andre ting enn fråtsing med mat (veldig usunn mat til og med).. I oldkirka var det faktisk en tid for faste. Det hadde ikke vært meg i mot. Er det noen som burde vært på en ukes til to ukers vannfaste så er det den generasjonen her (inkludert de fleste såkalte kristne som ikke er nevneverdig forskjellig fra resten av de kjødslige og nytelsessyke i denne verden).

Her er en fin og viktig tale av David Pawson man kan kose seg litt med i jula:)

Christ and Christmas? The Truth About Christmas- David Pawson

https://www.youtube.com/watch?v=Vp9ID9UdjXY
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen