Forum > Fritid > Debatt

Anonym
Opprettet 27.11.2019 av Anonym.
Julestemning 2019


Oslo Kristne Senter inviterer til gratis julekonsert den 15. desember. Ta med deg familie, venner og naboer på en opplevelse som garantert vil skape julestemning.

Sted: OKS Romerikskirken, Kjeller (utenfor Lillestrøm)
Tid: klokken 15 og 18.

For mer info: www.oks.no

V E L K O M M E N :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 27.11.2019 av Anonym
Hedensk fest ( Julefeiring ) i dagens kirker. Lunkene menigheter. Ett bein i kirken og ett i verden.

"Når jeg studerer Skriften, blir jeg skremt for Guds Israel i de siste dagene. De blir oppfordret til å flykte fra avgudsdyrkelse. Jeg frykter at de sover og er så i samsvar med verden at det ville være vanskelig å skjelne mellom ham som tjener Gud og den som ikke tjener Ham. Avstanden blir større mellom Kristus og Hans folk, og blir mindre mellom dem og verden. Karakterene på skillet mellom Kristi bekjente mennesker og verden har nesten forsvunnet. Som det gamle Israel følger de etter vederstyggeligheten av nasjonene rundt seg." - (1T p.276 )

"Det er ikke trygt for Herrens arbeidere å delta i verdslige underholdninger. Assosiasjon til verdslighet i musikalske linjer blir sett på som ufarlig av noen. Men slike er på farlig grunn. Dermed søker Satan å føre menn og kvinner på villspor, og dermed har han fått kontroll over sjeler. Så jevn, så plausibel er fiendens arbeid at hans bedrageri ikke blir mistenkt, og mange medlemmer av kirken blir mer elskere av glede enn elskere av Gud." - ( Manuskript 82, 1900.)