NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 14.09.2019 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Kardemommeloven er faktisk SATANSK!

Ja dersom man virkelig er interessert i sannheten så er den eneste rette konklusjonen man kan ende opp med at Kardemommeloven av Thorbjørn Egner faktisk er SATANSK! Derfor bør selvfølgelig hverken barn eller unge la seg påvirke av hverken kardemommeloven eller noe annet av det Thorbjørn Egner har skrevet. Jeg vet ikke om noen andre som har påpekt dette. Hva kan det komme av?! Du og du hvor lett satan har det med å lure og bedra folk. Det er på tide at han får motstand!

Disse linkene jeg skal sende under denne tråden vil vise klart og tydelig at Kardemommeloven av Thorbjørn Egner er SATANSK! Jeg vil da anbefale at dere leser alt det jeg skriver her og ser, hører og leser alt i alle de linkene jeg skal sende her under denne tråden. Jeg vil anbefale at dere åpner linkene jeg sender under denne tråden i kronologisk rekkefølgen med at dere begynner å åpne den første linken først.

Ja jeg vil anbefale at dere ser og hører på denne youtube linken, men når det sies på slutten av denne youtube linken: There are aspects of this myth that are very very positive er jeg jo ikke enig i den uttalelsen! dokumentarfilm om Aleister Crowley: Aleister Crowley: Satanist Aleister Crowley. Den mest onde mannen i verden: Flott dokumentar.: https://youtu.be/jsm6WI5i7p0

Svar på innlegg

Roy2
#1. Postet 14.09.2019 av Roy2
Her er noen sitater av boken som Aleister Crowley skrev ned som heter på engelsk: The book of the law.:

"Do what thou wilt shall be the whole of the law."
"For I am divided for love's sake, for the chance of union."
"There is no law beyond Do what thou wilt. Love is the law, love under will."
"For I am divided for love's sake, for the chance of union."
"There is no bond that can unite the divided but love."


Så når man sammenligner kardemommeloven av Thorbjørn Egner der det heter: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Altså når man sammenligner denne kardemommeloven av Thorbjørn Egner med hva denne antikristne skikkelsen som het Aleister Crowley (1875-1947) lærte kommer det faktisk veldig klart frem at denne kardemommeloven faktisk er veldig forførende, verdslig og satansk!

Jeg leser på nettet at Kristiansand Dyrepark har i hvert fall disse tingene som Thorbjørn Egner har skrevet bøker om: Kardemomme by og Hakkebakkeskogen. Dyreparken kaller det: Reisen gjennom Hakkebakkeskogen.

Når man forstår at Det Thorbjørn Egner drev på med var ikke kristent men heller antikristent trenger man ikke å være i tvil om at King James Bibelen's Gud ikke vil at noen mennesker skal ha noe/la seg påvirke av noe av det Thorbjørn Egner skrev ned i sine bøker heller ikke til små barn!

Man kan lure på om Thorbjørn Egner var inspirert av Aleister Crowley og at han hadde boken: The book of the law av Aleister Crowley på nattbordet ved siden av sengen sin?!
Roy2
#2. Postet 14.09.2019 av Roy2
Denne linken som jeg har i denne meldingen vil jeg anbefale at du leser og jeg har hentet den fra Wikipedia. Der står det blant annet hva Thorbjørn Egner sin kardemommelov er. Det står også om hvilke Bøker som Thorbjørn Egner har skrevet, filmer av det Thorbjørn Egner har skrevet med mer.

Roy2
#3. Postet 14.09.2019 av Roy2

Dette Bibelverset fra den engelske King James Bibelen er veldig passende under denne tråden. Det står i 2. Korinterne: 11:14.: And no marvel; for Satan himself is transformed into an angel of light.

Satan bruker sine menneskelige redskaper her på jorden for å forføre menneskene her på jorden for å godta satans vilje med menneskene fremfor Guds vilje med menneskene!

Anonym
#4. Postet 14.09.2019 av Anonym
" Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil "

Dette kan omfatte flere av de 10bud..

4.Du skal hedre din far og din mor.
5.Du skal ikke slå i hjel.
6.Du skal ikke bryte ekteskapet.
7.Du skal ikke stjele.
8.Du skal ikke tale usant om din neste.
9.Du skal ikke begjære din nestes eiendom.
10.Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

Kardemommeloven kan også omfatte deler av "kjærlighetsbudet" MERK DEG at eg sa deler av kjærlighetsbudet
altså den delen som omtaler din neste.

Så Roy.. du tar feil. på meg virkar du berre som en wannabe profet. Som spyr om deg om masse
meninger som ikkje henger på greip.
Så Roy er det satanisk Å IKKJE plage andre?
Er det satanisk Å VÆRE snill og grei?

God bless you

Roy2
#5. Postet 14.09.2019 av Roy2
Jeg er 100% prosent uenig med deg. Jeg vil anbefale deg å se på den youtube linken jeg har sendt under denne tråden og lese den andre linken jeg har sendt under denne tråden og lese de andre meldingene jeg har sendt under denne tråden. Det er ikke Guds vilje at kristne mennesker skal være snille å greie men å følge Den Hellige Ånd. Dersom mennesker følger Den Hellige Ånd er det nok mange ufrelste og kjødelige kristne mennesker som ikke vil kalle det for å være snill og grei. Spesielt ikke i denne avkristna Norge som vi lever i dag der flere og flere synder blir betraktet som politisk korrekt! Nå blir mennesker av i dag frelst ved at man tror med hele sitt hjerte på det evangeliet som Jesus Kristus åpenbarte til Paulus. Jeg er også sikker på at det at man ikke dreper, ikke bryter ekteskapet osv er ikke å være snill og grei i henhold til hvordan Gud bedømmer det! Gud vil at kristne mennesker ikke skal være snille og greie men at man skal bli ledet av Den Hellige Ånd!
Anonym
#6. Postet 14.09.2019 av Anonym
Et menneske som er ledet av DHÅ går ikke frem på en måte som støter andre. DHÅ kan nok konfrontere, men på en god måte. DHÅ er rett og slett bare god.

Når vi møter mennesker som kommer med pekefingeren så vet vi at det er andre ånder i virksomhet.
Roy2
#7. Postet 14.09.2019 av Roy2
Joseph er det du som er en syvendedags adventist? Jeg er egentlig ikke her for å diskutere. Jeg legger frem avslørende ting. Dersom folk ikke vil tro på det eller avfeier det får være opp til hvert enkelt menneske. Dersom man vil tro på løgnen og tro at løgnen er sannhet ja det får være opp til hvert enkelt menneske!
Turco
#8. Postet 14.09.2019 av Turco
..DHÅ går ikke frem... DHÅ kan nok konfrontere... DHÅ er rett og slett bare god.
Er det slitsomt å skrive 'Den Hellige Ånd'?
Roy2
#9. Postet 14.09.2019 av Roy2
Godt poeng Turco. Hvorfor kan man ikke skrive Den Hellige Ånd i stedet for DHÅ?!
Anonym
#10. Postet 14.09.2019 av Anonym
Den Hellige Ånd / Jesus sitt liv.

Grunnen til at kirkene er svake, sykelige og rede til å dø, er at fienden har kommet med innflytelse av en natur som tar motet fra skjelvende sjeler. Han har søkt å stenge ute Jesus fra deres syn som Talsmannen, som bebreider, som advarer og formaner dem, i det Han sier: «Dette er veien, gå på den!» (Review and Herald, August 26, 1890 par. 10) (se også 2 Kor. 1.3-4 og 2 Tes. 2.16-17) EGW

«Da Jesus ga sine etterfølgere misjonsbefalingen, fortalte Han dem ikke at de ville bli etterlatt alene. Han forsikret dem om at Han ville være nær dem. Han omtalte sitt allesteds nærvær på en spesiell måte. Gå til hele verden, sa Han. Gå til de fjerneste områdene av den bebodde kloden, men vit at Mitt nærvær vil være der. Arbeid med tro og tillit, for den tid kommer aldri da Jeg vil glemme dere.» (Manuscript 138, 1897) - EGW (tidligere upublisert uttalelse, finnes på www.egwwritings.org [2])

«Det eneste forsvar mot det onde er Kristus iboende i hjertet gjennom tro på Hans rettferdighet.» (Desire of Ages, p. 324)

«Kristus gir dem liv av sitt eget liv. Den Hellige Ånd virker med all sin kraft på hjerte og sinn.» ( R&H, 5. januar 1911, par. 6)

«Vi ønsker den fullstendige og fullkomne forståelse som bare Herren kan gi. Det er ikke trygt å motta ånden fra en annen. Vi ønsker Den Hellige Ånd, som er Jesus Kristus. Hvis vi kommuniserer med Gud, skal vi få styrke og nåde og effektivitet.» (Lt 66-1894. {Lt66-1894 (April 10, 1894) par. 18} – EGW. (Tidligere upublisert uttalelse, finnes på www.egwwritings.org [2])

sorry, måtte bare slenge inn dette om Den Hellige Ånd, som mange tror er en annen 'person' enn Kristus. Og en irettesettelse av hva Joseph skrev om at Ånden bare er god og at de som formaner er under en annen ånd. Akkurat som fariseerne sa om Jesus da han avslørte dems synd og villfarelse.

Ånden formaner, irettesetter, viser vår synd og avslører. Slik som Roy her avslører Egner sin tilknytting til den onde og irettesetter de som lar sine barn lese fra han.
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16