NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 31.08.2019 av Anonym.
Vi er frelst av nåde ved tro.
Må vi være lydige mot de 10 bud for og forsette og være frelst?Eller har Jesus gjort opp for all vår synd,også den vi gjør og den vi kommer til og gjøre?Hva mener dere om det?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 31.08.2019 av Anonym
God kveld Liaejens!

Hvis du vil vite om dette, så anbefaler jeg en bok av Herrens budbringer. Den kan leses gratis på nett. Hvis du trykker på denne linken. http://www.veientilkristus.no/

PS: Sjekk alltid det du leser opp imot Guds Ord.

Ha en flott Lørdags kveld.
Anonym
#2. Postet 31.08.2019 av Anonym
Du, det er et godt spørsmål!

Et av de dummeste spørsmålene jeg hører er når noen sier at Gud skapte verden og da får til svar spørsmålet, "men hvem skapte da Gud". For, om Gud skapte verden, så har Gud også skapt både materie, rom, og i tillegg, tid. Om Gud skapte tid så må Gud selv befinne seg utenfor all tid. Både fortid, nåtid og fremtid.
Da vet Gud om alt som vil skje.

Da gir det ingen mening at Gud ofrer sin sønn for min skyld, om Gud vet at det vil være meningsløst. Så det må være en mening med det.

Når det gjelder loviskhet... Tenk deg at du bor sammen med tre andre personer. De er hatiske, foraktfulle og fulle av drapslyst mot deg. Eneste grunnen til at de ikke slår deg ned på flekken, eller stjeler fra deg, eller gjør annet ondt mot deg, er at loven forbyr det. Føles det trygt? Er det noe du ville sett på som en god situasjon?

Selvfølgelig ikke. Hvis derimot personene fylles av kjærlighet og ikke stjeler fra deg fordi de er glade i deg, bryr seg om deg, aldri kunne tenke seg å gjøre annet enn god mot deg, ha det hyggelig med deg, dele med deg det de har, så føles det trygt.

Loven skal være unødvendig. Det skal ikke være slik at det forbudte skal unngås, det skal være slik at det forbudte skal være utenkelig.

Likevel fristes vi til det onde innimellom. Om så noe så "lite" som å lyve.

Jesus har påtatt seg våre synder. Også de vi vil gjøre. Husk på, den synd som Judas begikk var ikke at han kysset Jesus, men at han, trass at Jesus hadde tatt han til side og forklart han at, "du Judas, du skal vite at jeg er glad i deg, og jeg vet hva du kommer til å gjøre ikveld, men vit at jeg har tilgitt deg allerede nå", så snudde han likevel denne Jesu' tilgivelse ryggen til og gikk og hengte seg.
Anonym
#3. Postet 31.08.2019 av Anonym
Takk for svar Exodus
Anonym
#4. Postet 31.08.2019 av Anonym
Takk for svar Andreas
Anonym
#5. Postet 31.08.2019 av Anonym
Overskriften på tråden besvarer de spørsmålene du stiller..;-)
Anonym
#6. Postet 01.09.2019 av Anonym
FRELST EN GANG FOR ALLTID:

"For så har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at HVER DEN SOM TROR på ham, ikke skal fortapes, MEN HA EVIG LIV. "

Det skulle vel ikke være noen tvil om dette, sier Guds ord dette, MÅ det være sant!

"Av nåde, ER (en gang for alltid) dere frelst, ved TRO.
Anonym
#7. Postet 01.09.2019 av Anonym
Takk for svar Pensjon.
Anonym
#8. Postet 01.09.2019 av Anonym
FRELST EN GANG FOR ALLTID:

"For så har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at HVER DEN SOM TROR på ham, ikke skal fortapes, MEN HA EVIG LIV. "

Det skulle vel ikke være noen tvil om dette, sier Guds ord dette, MÅ det være sant!

"Av nåde, ER (en gang for alltid) dere frelst, ved TRO.
Skal ikke være pedantisk. Bare husk at bibelsk tro er noe helt annet enn hva det norske ordet tro er.
Bibelsk tro er, full overbevisning om det en håper. Bibelsk tro er en gave fra Gud.
Et annet sted står det. Også djevelen tror og skjelver.
Anonym
#9. Postet 01.09.2019 av Anonym
Til Øst: Skal heller ikke være pedantisk, men ser ikke helt hva din kommentar har med min å gjøre når det gjelder "tro", kan jo være jeg som ikke forstår hva du mener.
Anonym
#10. Postet 01.09.2019 av Anonym
Dette har jo være diskutert opp og ned her inne tidligere.

Om du er frelst nå så betyr ikke det nødvendigvis at du er frelst når du dør;
Matt 10,22: Men den som holder ut til enden, han skal bli frelst!

Med andre ord, man må først komme inn i Kristus, og det betyr at man har en relasjon med Gud som et født på ny menneske, og, så må man forbli der til man dør.
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16