NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Erlend90
Opprettet 18.05.2019 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Dyktige helbredere - trenger "healing" og hjelp.
Hei,

Jeg har stadige problemer med at ondsinnede mennesker påvirker meg;
det jeg opplever kan gjerne kalles "ganding". Dette har pågått i årevis, og vært tidvis svært alvorlig.

Senest i natt drømte jeg at noen sa "Javel, så du er kristen", før jeg fikk et grusomt mareritt med opplevelsen av å kveles. :/

Er klar over at det jeg opplever kommer av fjernpåvirkning fra faktiske mennesker, og ikke schizofreni e.l. Derfor er medikamentell behandling helt ute av bildet.

Så jeg er på leting etter en helbreder / shaman som kan hjelpe meg. Har sett på slike som skal ha betalt for tjenester; men det har jeg takket nei til,. Da min religiøse tro forbyr å ta betalt for helbredelse.

Takk for alle svar,
-Erlend

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.05.2019 av Anonym
Jeg går ut fra at du er seriøs og jeg vil først stille deg et spørsmål:
Regner du deg som en kristen? Er du født på ny?
Anonym
#2. Postet 18.05.2019 av Anonym
"Du kan ikke sone dine tidligere feilgrep, ikke forandre ditt hjerte og gjøre deg selv hellig. Men Gud lover å gjøre alt dette for deg ved Kristus, og dette løftet tror du på. Du bekjenner dine synder og overgir deg til Gud. Du har vilje til å tjene ham. Like sikkert som du gjør dette, vil Gud oppfylle sitt ord på deg. Dersom du tror løftet, tror at du er tilgitt og renset, gjør Gud det til et faktum! Du blir reist opp, på samme måte som Kristus gav den lamme styrke til å gå da han trodde at han var helbredet. Det er slik når du tror det.

Vent ikke til du har en følelse av at du er helbredet, men si: «Jeg tror det. Det er slik, ikke fordi jeg føler det, men fordi Gud har gitt løftet.»

Jesus sier: «Alt det dere ber om i bønnene deres – tro at dere har fått det, og dere skal få det» (Mark 11,24). Det er knyttet en betingelse til dette løftet, nemlig at vi ber etter Guds vilje. Men hans vilje er å rense oss fra synd, gjøre oss til Guds barn og sette oss i stand til å leve et hellig liv. Derfor kan vi be om disse velsignelser, tro at vi får dem, og takke Gud fordi vi har fått dem. Vi har den forrett å kunne gå til Jesus, bli renset og stå overfor loven uten å skamme oss eller føle samvittighetsnag. «Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus» (Rom 8,1)."

-http://www.veientilkristus.no/troen-og-var-antagelse-hos-gud/
Anonym
#3. Postet 18.05.2019 av Anonym
Har mulighet til å hjelpe deg. Hvordan kan jeg kontakte deg? Har ikke betalende bruker.
Anonym
#4. Postet 18.05.2019 av Anonym
"De syke vil bli helbredet foran oss. Mirakler vil bli utført i vårt syn. Er vi forberedt på forsøket som venter på oss når Satans lyvende underverk skal vises mer fullt ut? -Vitnesbyrd for kirken 1: 302 (1862).

"Menn under påvirkning av onde ånder vil gjøre mirakler. De vil gjøre folk syke ved å kaste forbannelse over dem, og vil da fjerne forbannelsen, noe som fører andre til å si at de som var syke, har blitt mirakuløst helbredet. Dette har Satan gjort igjen og igjen.-Utvalgte Meldinger 2:53 (1903).

"Fantastiske scener, som Satan vil være nært forbundet med, vil snart finne sted. Guds Ord erklærer at Satan vil arbeide mirakler. Han vil gjøre folk syke, og så vil han plutselig fjerne sin sataniske kraft fra dem. De vil da bli ansett som helbredet." - Utvalgte meldinger 2:53 (1904).

"Satan kan gjennom en art av bedrag utføre underverk som ser ut til å være ekte mirakler. Det var dette han håpet å gjøre et testspørsmål med israelittene på tidspunktet for deres befrielse fra Egypt. - Utvalgte meldinger 2:52 (1907).

Vi må ikke stole på menneskers påstander. De kan, som Kristus representerer, vise seg å arbeide mirakler i å helbrede de syke. Er dette fantastisk, når like bak dem står den store bedrager, mirakelarbeideren som ennå bringer brann fra himmelen i menneskets øyne? -Utvalgte meldinger 2:49 (1887).

Gå til Gud for dere selv, be for guddommelig opplysning, for at dere kan vite at dere vet hva som er sannhet, at når den fantastiske mirakel-arbeidende kraft skal vises, og fienden skal komme som lysets engel, kan du skille mellom Guds ekte arbeid og arbeidet i mørkets krefter. - Utvalgte Meldinger 3: 389 (1888).

Måten Kristus arbeidet på, var å forkynne Ordet, og å lindre lidelse ved mirakuløse gjerningsarbeid. Men jeg blir instruert at vi nå ikke kan jobbe på denne måten. [Mirakler vil følge Guds folks tjeneste under det "høye skrik(se kapittel 14), men de vil ikke ha betydningen de gjorde på Kristi dag. Utførelsen av mirakler vil ikke lenger være et bevis på guddommelig påtegning.] For Satan skal utøve sin makt ved å arbeide mirakler. Guds tjenere i dag kunne ikke fungere ved hjelp av mirakler, fordi falske gjerningsarbeid, som hevder å være guddommelig, vil bli utført. - Utvalgte Meldinger 2:54 (1904).
Coffecup
#5. Postet 19.05.2019 av Coffecup
Sjamanisme. Hva har lyset med mørke? Eneste du vil få av det er demonisk kanalisering. Hold deg unna. Når det er sagt må du velge en side. Alternativet skulle ikke dukket opp i ditt hode. Alt ditt indre skal lengte etter er Herren din Gud, Himmelen og jordens skaper.
Anonym
#6. Postet 20.06.2019 av Anonym
Hei Erlend
Jeg foreslår at du reiser avgårde for en periode og oppsøker idealistiske miljøer
hvor du kanskje kan finne likesinnede. I Norge eller utlandet.
-Kanskje arbeide som frivillg et sted det trengs.
Det kan forandre mye og styrke deg.
Beste ønsker til deg
mvh dame
Anonym
#7. Postet 21.06.2019 av Anonym
Ta deg en tur på ett teltmøteo.l i sommer å få noen til å be for deg. Du må henvende deg til en god gud, Shamanisme er jo ikke av det gode. Hos dem betaler du for å få mere onde ånder...vil du det? Du trenger jo å bli fri dem. Å da må du henvende deg til en kristen,som kan hjelpe deg med dette som du plages med. For meg høres det ut som du har åndsmakter som du må bli fri.Mange har blitt fri mareritt og det som du opplever med å bli bedt for. Du kan og tale til ånden å be dem fly fra deg,men da må du være grunnfestet i troen og vite hvordan du proklamerer guds ord. Slik at onde åndsmakter flyr fra deg. Det er makt i guds ord vet du. Be om blodets beskyttelse før du legger deg. Fienden kan ikke nå deg da. Be om englebeskyttelse.Jesus er der for deg og kan hjelpe deg. Henvend deg til han.
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16