Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Debatt

Anonym
Opprettet 05.03.2019 av Anonym.
OBS! Svindlere på farten - igjen
Hei - både damer og herrer. De siste 2 ukene (og senest idag, 4.3.19) har jeg mottatt besøk av en veldig interessert, mørkhudet kvinne, 'rawin20', 51, bosted Telemark. Dere kvinner får vel tilsvarende - bare med motsatt kjønn. Dette er forsøk på manilpulering, og til sist utpressing. Legg spesielt merke til språkbruken og innholdet - elendig norsk oversettelse og null variasjon i profiltekstene. Og obs at vedkommende vil ha deg over på en annen e-mail-adresse - for all del, nei!! Jeg har rapportert denne "kvinnen". Sov med god samvittighet.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 05.03.2019 av Anonym
Denne damen har blitt rapportert og utestengt mange mange ganger både på KristenDate og SeniorDate. Hun bor ikke i Norge. Men på KD har jeg fått opplyst at man må ha norsk telefonnummer for å kunne registrere en profil og at telefonnummeret blir sperret når man har blitt utestengt. Likevel klarer hun å opprette ny profil gang på gang. Det er tydeligvis store huller i KDs sikkerhetsrutiner.
Anonym
#2. Postet 05.03.2019 av Anonym
Den ene som jeg fikk brev i fra,brukte samme navn og bilde som sist hun var her.
Hun hadde også en venn her på Kd...Så noen skjønner tydeligvis ikke at det er en svindler profil??
KristenDate
#3. Postet 05.03.2019 av KristenDate
Hei!

Vi jobber aktivt for at KristenDate skal være trygt sted for våre medlemmer. Ved brukerregistrering må man derfor verifisere seg via et norsk mobilnummer, noe som gjør det vanskelig for utenlandske svindlere å bli medlem. I tillegg kvalitetssikres alle nye profiler hos oss.

Når det gjelder profilen du her viser til så ble vedkommende raskt utestengt fra vår tjeneste. Ved utestengelse er det ikke mulig å opprette en ny profil med samme mobilnummer. Dersom noen mener at vedkommende har vært medlem før, så har denne personen benyttet seg av et nytt norsk mobilnummer ved registrering.

Skulle man oppleve en mistenkelig profil så anbefaler vi at den rapporteres til oss. Dette gjøres ved å åpne den aktuelle profilen og trykke på "Rapporter profil" under personens profilbilde. Vi vil da bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av vedkommende.

Vennlig hilsen
KristenDate
Anonym
#4. Postet 05.03.2019 av Anonym
Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier at denne damen har registrert nye profiler 10 ganger på KristenDate og Seniordate. Jeg var i kontakt med henne for en god stund siden, og hun ville ha penger overført via Western Union til en by i USA (hvilket hun selvsagt ikke fikk). Hun maste veldig om å få vite mitt mobilnummer (hvilket hun heller ikke fikk), og hvorfor gjorde hun det? Er det mulig å manipulere norske mobilnumre som man får vite om? Hun kan da umulig ha tilgang til nye norske numre hele tiden hvis hennes nummer sperres hver gang? Eller er det mulig å bestille nye mobilnumre fra utlandet hele tiden? Er det noen kloke hoder som vet noe om dette?
august afternoon
#5. Postet 05.03.2019 av august afternoon
Hei Vannmann.

Jeg kan desverre ikke svare så mye men slike falske profiler driver først og
fremst med "fisking" av dine og mine personlige opplysninger.
dette kan i verste fall være nokså kriminelle individer som gjerne vil ha

tak i E-postadresse,mobilnummer osv..alt slikt er gull verdt for dem,f.eks til å skape en "profil".
Stort sett så opererer de med G-mailadresse for å brevveksle videre utenom Kristendate.
jeg var selv borti et tilfelle for noen år tilbake og da ble det foreslått Western Union for å sende penger.
heldigvis er disse falske profilene lett å avsløre.
I forhold til andre plasser så virker Kristendate til å være en nokså "rolig" plass anngående falske profiler.
Tror det beste man kan gjøre er å luke de ut..trykke på "knappen" og få Kristendate til å få de vekk.
compaq
#6. Postet 14.03.2019 av compaq
[Innlegg fjernet av moderator]
Anonym
#7. Postet 15.03.2019 av Anonym
Hei
Flott at dere tar sikkerheten på alvor.
KristenDate
#8. Postet 15.03.2019 av KristenDate
Hei Bjarte33,

Takk for hyggelige ord. Vi gjør hva vi kan for å utestenge profiler med uærlig hensikter så raskt som mulig. Opplever at våre sikkerhetsrutiner sammen med varslingsfunksjonen fungerer godt, og at uønskede profiler i all hovedsak fanges opp i løpet av kort tid.

Vennlig hilsen
KristenDate
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16