NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 14.02.2019 av Anonym.
Islam, det har vært et betent tema lenge
Så da lurer jeg på, hva er løsningen? Ofte hører jeg kritkk, og jeg kan skjønne den, men samtidig så har jeg også besøkt en moské, og der merker man at det er en sterk tilhørighet til skaperen.

Muslimer tror også at Jesus skal komme tilbake, slik vi i kristendommen tror.

Men nå er vi i den situasjonen at det bor mange muslimer i Norge, sammen med kristne, og også andre. Hva er deres forslag? Vi må da se å fikse opp i denne situasjonen snart? Den tærer jo på begge parter.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.02.2019 av Anonym
Muslimer tror også at Jesus skal komme tilbake, slik vi i kristendommen tror.
Heisann korleis trur dei at han skal komme tilbake.?
Anonym
#2. Postet 15.02.2019 av Anonym
På akkurat samme måte som vi gjennom kristendommen hører. Kall det frelse verden, dømme, regjere i Guds navn.

Koranen har også et helt kapittel dedikert til Maria, som eneste kvinne som blir omtalt i koranen. Englen Gabriel og andre kjente skikkelser er også med.

Det er på tide at vi nå forenes med våre muslimske brødre og søstre, da vi har blitt villedet til å tro at de er våre fiender.
Anonym
#3. Postet 15.02.2019 av Anonym
Det er på tide at vi nå forenes med våre muslimske brødre og søstre, da vi har blitt villedet til å tro at de er våre fiender.
Matteus 12,46: Mens han ennå talte til mengden, kom hans mor og hans brødre. De stod utenfor og ville gjerne snakke med ham. Da var det en som sa til ham: «Din mor og dine brødre står utenfor og vil gjerne snakke med deg.» Men Jesus svarte ham: «Hvem er min mor, og hvem er mine brødre?» Og han pekte med hånden på disiplene og sa: «Der er min mor og mine brødre.
Anonym
#4. Postet 15.02.2019 av Anonym
Fikk ikke med alt...

«For den som gjør min himmelske Fars vilje, han er min bror og søster og mor.»
Anonym
#5. Postet 15.02.2019 av Anonym
Nettopp. Jeg skal inn i en moske i dag og snakke mer med en god muslimsk venn av meg vedrørende dette.

Vi har alle felles far, unødvendig å krangle når vi er helt enige på det øverste nivå.
Anonym
#6. Postet 15.02.2019 av Anonym
Jeg tror neppe Allah er den samme som Bibelens Gud, og såvidt jeg vet lærer ikke islam muslimene å elske sine fiender. Tvert om. De lærer å måtte bekjempe ikke-muslimer slik at "Allahs rett" skal bli utbredt over hele Jorda.

På den annen side tror jeg også at mange som kaller seg kristne heller ikke har den bibelske Gud som sin Far, guden som er over alle andre guder. Jesus sier f.eks til disse i Matteus 7:

Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre! skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Mange skal si til meg på den dag: Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, og drevet ut onde ånder ved ditt navn, og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn? Men da skal jeg si dem rett ut: Jeg har aldri kjent dere. Bort fra meg, dere som gjør urett!

Heldigvis betyr ikke dette at disse er fortapte, man får flere sjanser til å oppnå frelse og det samme gjelder muslimene. Men man kommer ikke til himmelen, enten som brud for brudgommen (de 144000) eller som invitert til å delta i den himmelske bryllupsfesten for brudgommen og bruden, den siste gruppen vil være i stort flertall. To står ute ved marken, den ene blir tatt med til bryllupsfesten, den andre må være igjen "der man gråter og skjærer tenner", dvs. i trengselstida som da følger kort tid etter.
Anonym
#7. Postet 15.02.2019 av Anonym
Så da lurer jeg på, hva er løsningen? Ofte hører jeg kritkk, og jeg kan skjønne den, men samtidig så har jeg også besøkt en moské, og der merker man at det er en sterk tilhørighet til skaperen.

Muslimer tror også at Jesus skal komme tilbake, slik vi i kristendommen tror.

Men nå er vi i den situasjonen at det bor mange muslimer i Norge, sammen med kristne, og også andre. Hva er deres forslag? Vi må da se å fikse opp i denne situasjonen snart? Den tærer jo på begge parter.
Det er et vers i Koranen som sier: ".....and do not dispute and [thus] lose courage and [then] your strength would depart; and be patient. Indeed, God is with the patient.

Poenger er at i er verden der globalisert materialistisk tider der ateisme er på fremmarsj så burde vi som tror på en Skapere forenes og finne felles plattform. Før jeg gikk inn på dette forumet gikk jeg inn i god tro, men så ble jeg møtt med mye hat og fiendskap på en måte jeg aldri hadde opplevd før. At det kunne komme kristne, søsken av Adams barn, var sjokkerende. En ateist ville aldri funnet på behandle noen på den måten, spesielt en måte som var mot moral og etiske verdier, men det gjorde folk som trodde på Gud. Det var sørlig, vondt og trist.

Nå ser jeg kristne på en helt annet måte enn det jeg gjorde tidligere. Jeg har fortalt om min opplevelse til muslimer i Norge og utlandet. Ikke misforstå meg, jeg hater ikke ikke kristne, men jeg har lært og formidlet at det er mye hat mot islam om muslimer blant kristne. Til tross for den behandlingen jeg har fått, så kommer jeg aldri til å behandle noen slik jeg bhar blitt behandlet her.

Det er derfor godt at noen som ser frukten av hatet, det er bra og at du ser etter det som samler oss på Guds jord og ikke det som skiller oss.

Fred være med deg!

Hilsen Abrahamson
Anonym
#8. Postet 19.02.2019 av Anonym
Sannheten er bibelens Jesus Kristus, dvs at alt annet er løgn!
Abrahamson
#9. Postet 19.02.2019 av Abrahamson
Sannheten er bibelens Jesus Kristus, dvs at alt annet er løgn!
Hva har absolutt Sannhet med mellommenneskelig relasjon å gjøre? Hva er løsningen din til hatet mot islam og muslimer i vårt land?
Anonym
#10. Postet 19.02.2019 av Anonym
Hva har absolutt Sannhet med mellommenneskelig relasjon å gjøre? Hva er løsningen din til hatet mot islam og muslimer i vårt land?
Det er ingen grunn til å spille gråtekone Abrahamson. Det er bare de mest naive det biter på. Muslimer og islam blir generelt fortsatt ikke hatet i Norge selv om vi burde ha gode grunner til det. Muslimer er overrepresentert både på voldsstatistikker og trygdestatistikker f.eks. I Midtøsten finnes det snart ikke kristne eller andre ikke-muslimske religioner igjen i muslimske områder.

Islams tilhengere er den religionen som sørger for mest utrygghet rundt om i verden nå. Jeg kan nevne 2 konkrete eksempler. Det ene er den omfattende kontrollen av flypassasjerer som må koste hundretalls milliarder kr. i året i bare i vestlige land. Mye av dette kom etter 9/11 som ble begått av muslimer og etter han som hadde gjemt sprengstoff i skoene sine.

Det andre er kravene til sikkerhet ved atomkraftverk som har blitt oppgradert til å kunne motstå direkte treff ved treff av passasjerfly, også mtp. 9/11. I Sverige legges snart 2 atomreaktorer ned (Ringhals 1 & 2 sør for Gøteborg) fordi selskapet som driver dem ikke ser seg tjent med å oppgradere dem til å kunne tåle direkte treff av passasjerfly. Dette vil påvirke prisnivået på strøm i hele Norden. Og vet du hva: Det er faktisk ISLAM som er årsaken!

Jesus sier at vi skal elske våre fiender. Det bør og skal vi gjøre. Men vi skal også være på vakt. Naivitet kan være dødelig og det fikk seinest 2 skandinaviske jenter på besøk i Marokko oppleve.
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16