Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 13.12.2018 av Anonym.
Vi må faktisk velge å stole på Gud!


Det virker som at vi kristne glemmer hvem vi egentlig tror på. Så vi begynner å kave rundt i egne gjerninger og forteller oss selv at de hjelper oss. Selvsagt har vi ikke svaret på alt, vi er ikke Gud, vi er mennesker. Det er da vi burde tenke oss om og spørre oss selv: Tror vi ikke egentlig på at Gud er allmektig? Tror vi egentlig ikke på de løfter Gud har gitt oss?

Bibelen forteller oss at vi skal bygge vår tro slik at den tåler motgang og prøvelser. Mange troende mister troen når de opplever motgang og prøvelser i livet. Jeg kjenner flere det har skjedd med. Det skjedde nesten med meg også. Jeg mistet aldri troen, men jeg la Gud på "hylla" i 14 år. Orket ikke å streve i religiøse gjerninger som jeg ble fortalt skulle tilfredstille Gud.

Det var først når jeg oppdaget at jeg ER rettferdiggjort i Kristus og at jeg ER frelst av nåde ved tro, at jeg oppdaget hvilen. Det betyr ikke at livet ble en smertefri reise, absolutt ikke, men jeg oppdaget at jeg kunne legge alt det på Gud. Jeg kan legge all min smerte, frustrasjon, sinne, bekymring, redsel osv. ALT kan jeg overlate til Gud.

I gode dager er det derfor viktig å bygge tro. LES Bibelen! BE! Gå på møte i kirken, selv om du ikke føler for det! Bare vær der! Hør på forkynnelsen og fyll deg med Guds Ord.

Se for deg Gud som en Pappa, en du kan snakke med alt om! Tøm sjelen din, livet ditt på ham. Det er ikke så viktig om vi leser Bibelen i 2 minutter eller 1 time, det viktige er at vi gjør det som vi klarer. Det samme gjelder bønn. Snakk med Gud som om han satt ved siden av deg og drakk kaffe! Klarer du ikke å snakke, nei vel. Skriv det ned! Har du en riktig dårlig dag og ikke orker å be? Nei, vel... legg deg på sofan eller i go'stolen og bare lytt på lovsang. Syng lovsang!

En jeg kjenner er så ustrukturert at hun setter på en "timer". 2 minutter. Skrur av mobilen, PC, TV og radio og bare sitter i 2 minutter å ber. Da snakker hun med Gud om alt hodet er fullt av, eller hun har på forhånd satt opp en liste over ting eller mennesker hun skal be for. Det samme gjør hun når hun skal lese i Bibelen. Sakte, men sikkert bygde hun sin tro og sitt bønneliv slik at hun nå idag har en sterk grunnmur som takler de onde dagene.

Hun har bare bestemt seg for at hun faktisk STOLER på den Gud hun tror på!

Vi kristne lurer ofte på hvorfor vi ikke ser mer mirakler. Jeg tror det kan være fordi vi praktiserer en tro hvor vi egentlig ikke stoler på den vi tror på.

Jeg tror at vi kommer til å se mange mirakler den dagen kristne faktisk reiser seg og viser at de stoler 100% på Gud. Jeg tror også det er årsaken til at vi ser mer mirakler nå i muslimske land hvor muslimer faktisk møter Jesus. Vi ser mirakler i Afrika og Asia, hvor mennesker blir forfulgt og drept for sin tro.

Hvorfor? De MÅ ta et valg. De MÅ velge å stole på Gud.

Det er derfor jeg tror at vi kristne i vesten, som blir mer og mer sekulær, også må velge å stole på Gud. Hans løfter har ikke gått ut på dato.

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16