Lilly44 sier: Ønsker dere alle en velsignet god helg :) Ta vare på hverandre. Og lov å sende meg en melding.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 29.10.2018 av Anonym.
Håpløs nettdating?


Jeg har nå hatt et on/off forhold til nettdating i 5 år. KD er nok den siden jeg har vært på lengst, rett og slett fordi den er rimelig og fordi jeg faktisk ønsker meg en kristen kjæreste.

Har sjekket litt rundt på diverse forum og det er ikke bare jeg som er forundret over håpløs nettdating. Uansett om man er kvinne eller mann.

Det største "problemet" er at mange betaler medlemskap for å "sitte på gjerdet" å kikke. Hvis man bare skal kikke, så burde man være så smart at man ikke betaler medlemskap, men forblir gratismedlem til man finner en eller ei man er nysgjerrig nok på til at man har lyst til å ta kontakt.

Et annet problem er når man sender en melding. Skriv mer enn "Hei". By litt på deg selv! Når det er sagt, så er det å sende melding heller ikke enkelt. Jeg har fått ros for at jeg skriver gode meldinger, men har også fått kjeft for at de er for informative. Så, man kan ikke tilfredstille alle...

Det er uansett uhøflig å ikke svare på de meldingene man får!

Uansett. Sett med kristne øyne, så regner jeg med at de fleste her inne ønsker seg en kristen kjæreste, og forhåpentligvis en ektefelle. Da nytter det ikke å bare sitte på gjerdet. Mange klager over at de ikke finner den de leter etter, men for å finne vedkommende kan man ikke bare kikke, man må handle!

Våg å sende meldinger! Svar på meldinger du får! Inviter på date, det trenger ikke være 3-retters middag. Det går helt fint om man bare inviterer noen ut på kaffe et sted hvor dere kan prate. Et lite skritt for å bli bedre kjent. Sånn finner dere ut om dere er en match eller ikke.

Mange kristne jakter på kjærligheten som om de venter på et tegn fra Gud om at "H*n skal du gifte deg med". Det kommer aldri til å skje. Ta gjerne Gud med i prosessen. Be og prat med Gud om dine innerste ønsker, men du må nok ta valget selv.

Det virker også som at noen leter etter den "perfekte kristne". Han eller hun finnes ikke! Du er ikke perfekt og det er ikke den du drømmer om å dele livet ditt med heller.

Mange tusen mennesker søker etter kjærligheten på nett. Her på KD er det jo noen som har funnet hverandre. Det er jo fantastisk, men ingen av dem ble gift med hverandre av å kun kikke, ikke sende meldinger eller svare på meldinger. Ingen av dem hadde blitt gift med hverandre om de ikke gikk på date.

Så, ja. Nettdating er håpløst og frustrerende, men de eneste som kan gjøre noe med det er faktisk vi som er "nettdatere".

Skal vi?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.10.2018 av Anonym

Det å være singel kan være frustrerende for mange. For meg så knytter det meg nærmere Gud. Har mer tid til Han. Er vel mer her inne på KD for å chatte i forum om diverse ting som interesserer meg. Noe jeg kan dele og lære av. Damer kommer som nummer to. Får sjeldent svar selv, men stresser ikke av den grunn. Vet at tiden vi lever i nærmer seg sin slutt, så da er det vel greit å lære mest mulig om Herren.

Paulus ser på det å være singel som en gave ( 1. Korinterbrev 7 : 7 )

og ikke minst " Den som er ugift, har omsorg for det som hører Herren til, hvordan han kan være til behag for Herren. Men den som er gift, har omsorg for hva som hører denne verden til, hvordan han kan være til behag for sin kone" (1. Kor. 7 : 32 - 33 )

Så ikke heng med hodet hvis de ikke svarer. Da er det nok en del av Gud sin plan med oss. Søk Han istede. Hvis det er meningen at vi skal bli svart, så ordner Gud det.

Anonym
#2. Postet 29.10.2018 av Anonym
Jeg tror på ferdiglagte gjerninger, også i dette..)

Og, be så skal du få.
Anonym
#3. Postet 29.10.2018 av Anonym
Jeg tror på ferdiglagte gjerninger, også i dette..)

Og, be så skal du få.
Det tror jeg også på, men jeg tror ikke det betyr at vi skal vente på at Gud serverer oss en kjæreste, som om hun plutselig ringer på døra, liksom ;-)). Nei, jeg tror vi kan gå i ferdiglagte gjerninger og Guds ledelse, men at vi selv må yte noe for å finne henne og ikke minst "vinne" hennes hjerte.

Nå kan vi treffe henne i kirken, gjennom felles kjente, på nettet eller på en annen måte, men vi nok noen aktive valg selv.
Anonym
#4. Postet 31.10.2018 av Anonym
Det tror jeg også på, men jeg tror ikke det betyr at vi skal vente på at Gud serverer oss en kjæreste, som om hun plutselig ringer på døra, liksom ;-)). Nei, jeg tror vi kan gå i ferdiglagte gjerninger og Guds ledelse, men at vi selv må yte noe for å finne henne og ikke minst "vinne" hennes hjerte.

Nå kan vi treffe henne i kirken, gjennom felles kjente, på nettet eller på en annen måte, men vi nok noen aktive valg selv.
Hvorfor ikke spørre om damens CV å man kan lese hva som skjer ved siden av dans, reiser, Facebook, fjernsyn og forsamlingshuset. ;-)
Anonym
#5. Postet 05.11.2018 av Anonym
Enig.Jeg er en av de som har jaktet på kjærligheten i mange år.Jeg har prøvd det meste av apper og forum men jeg får aldri klaff.Begynner å tro at Gud ikke vil at jeg skal finne noen.Inne på kristendate så svarer folk i det minste og folk virker fornuftigere her enn på tinder.Men likevell så er det vanskelig.I det minste kan en snakke med folk om vanlige ting.Eller få nye venner og det er jo fint.Jeg kunne sikkert vært mer aktiv i menigheten min og kanskje funnet noen der.Men så er det dette med troen og jeg tilhører en alternativ gruppe New Age.Og det samsvarer ikke med Sion slik jeg har forstått det.Ønsker uansett alle en fin dag.
Anonym
#6. Postet 05.11.2018 av Anonym
Men så er det dette med troen og jeg tilhører en alternativ gruppe New Age.
Her har du nok en utfording. Dersom du ønsker deg en kjæreste, tror jeg nok at du burde lete andre steder enn på en kristen side. New Age har ingenting med kristen tro å gjøre, så det er nok en årsak til at du ikke har funnet noen her...

Men, jeg håper du finner mannen i ditt liv :)
Anonym
#7. Postet 05.11.2018 av Anonym
Enig.Jeg er en av de som har jaktet på kjærligheten i mange år.Jeg har prøvd det meste av apper og forum men jeg får aldri klaff.Begynner å tro at Gud ikke vil at jeg skal finne noen.Inne på kristendate så svarer folk i det minste og folk virker fornuftigere her enn på tinder.Men likevell så er det vanskelig.I det minste kan en snakke med folk om vanlige ting.Eller få nye venner og det er jo fint.Jeg kunne sikkert vært mer aktiv i menigheten min og kanskje funnet noen der.Men så er det dette med troen og jeg tilhører en alternativ gruppe New Age.Og det samsvarer ikke med Sion slik jeg har forstått det.Ønsker uansett alle en fin dag.
Kanskje du egentlig leter etter
han som har navnet Under, Rådgiver, Veldig Gud, Evig Far, Fredsfyrste. Det er en klarere, renere og sterker makt enn en reiki master noen gang vil nærme seg. Ønsker deg alt godt.


Anonym
#8. Postet 05.11.2018 av Anonym
For et menneske som søker å finne svaret på livets gåter og problemer vil jeg anbefale å si følgende:

"Jesus Kristus, om du er sannheten, kom inn i mitt hjerte".........han vil svare deg for han er nærmere deg enn din egen pust..)
Anonym
#9. Postet 12.11.2018 av Anonym
Huff da..det var nå dømmende.Vi tror jo på en felles Gud og Jesus er i mitt liv.
Anonym
#10. Postet 12.11.2018 av Anonym
Huff da..det var nå dømmende.Vi tror jo på en felles Gud og Jesus er i mitt liv.
Gud er Hellig, og han slipper ikke inn noe ureint.
Lilly44 sier: Ønsker dere alle en velsignet god helg :) Ta vare på hverandre. Og lov å sende meg en melding.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16