NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.10.2018 av Anonym.
Qanon
Har dere fått med dere fenomenet Q?

https://youtu.be/3vw9N96E-aQ

Hva tenker dere om dette?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 27.10.2018 av Anonym
Sjelden jeg ser på slike linker, men nå så jeg på denne ene.

La meg først si at jeg ikke har sansen for dette.
Det er mye man kan ta tak i her. Slik jeg forstår det er det noen som ønsker å ta rollen som Gud. Det legges ut bilder av mange såkalte "onde" hvilket i seg selv er ondt og spekulativt. Hva vet de menneskene som har laget denne historien om hva som ligger bak ting som skjer.
Ingen styremakter kommer til makten om det ikke ble tillatt av Gud. Gud er allmektig og har full kontroll.
Jeg ville ha holdt meg til bibelen og sluttet å se på slike "alternative" ideer.
Anonym
#2. Postet 27.10.2018 av Anonym





Anonym
#3. Postet 28.10.2018 av Anonym
Sjelden jeg ser på slike linker, men nå så jeg på denne ene.

La meg først si at jeg ikke har sansen for dette.
Det er mye man kan ta tak i her. Slik jeg forstår det er det noen som ønsker å ta rollen som Gud. Det legges ut bilder av mange såkalte "onde" hvilket i seg selv er ondt og spekulativt. Hva vet de menneskene som har laget denne historien om hva som ligger bak ting som skjer.
Ingen styremakter kommer til makten om det ikke ble tillatt av Gud. Gud er allmektig og har full kontroll.
Jeg ville ha holdt meg til bibelen og sluttet å se på slike "alternative" ideer.
Wow, her var det mye mangel på informasjon og og arroganse gitt!
Anonym
#4. Postet 28.10.2018 av Anonym
Det mange ting det ikke skal bygges et kirkesamfunn på. Og det finnes masse informasjon som ikke er til Guds behag.

Fil 4:8 For øvrig, brødre: Alt som er sant, alt som er ære verd, alt som er rettferdig, alt som er rent, alt som er verd å elske, alt som folk taler vel om, alt som duger og er ros verd - gi akt på det!
Anonym
#5. Postet 28.10.2018 av Anonym
For meg virker denne linken mer som en pro-trump kampanje. Full av konspirasjonsteorier, men ingenting jeg ville tatt seriøst.
Anonym
#6. Postet 29.10.2018 av Anonym
Det er veldig viktig at vi holder oss til Bibelens lære, og bare den. Bibelen advarer oss gang på gang mot falske lærere som skal komme i «de siste tider». Bibelen sier ingen ting om at det skal komme noen med nye ideer eller nye forklaringer på Jesu lære. Hans verk er fullbragt. Alt ble gjort ferdig for 2000 år siden, og det er alt vi trenger. Derfor er det all grunn til å være på vakt overfor alt slikt som vi finner på YouTube og internet forøvrig. Det klør i øret, men vær på vakt, vi har blitt advart. Hvis noe virker påtrengende, så er det ikke fra Herren. Han trenger seg aldri på.
Anonym
#7. Postet 29.10.2018 av Anonym

Vet at de (Q) har gått ut med dette :

Free Iran!!!
Fight
Fight
Fight
Regime change.
People have the power.
We stand with you.
Q

Så hvis man hører på hva tidligere general Wesley Clark uttalte til folket :

"I knew why, because I had been through the Pentagon right after 9/11. About ten days after 9/11, I went through the Pentagon and I saw Secretary Rumsfeld and Deputy Secretary Wolfowitz. I went downstairs just to say hello to some of the people on the Joint Staff who used to work for me, and one of the generals called me in. He said, “Sir, you’ve got to come in and talk to me a second.” I said, “Well, you’re too busy.” He said, “No, no.” He says, “We’ve made the decision we’re going to war with Iraq.” This was on or about the 20th of September. I said, “We’re going to war with Iraq? Why?” He said, “I don’t know.” He said, “I guess they don’t know what else to do.” So I said, “Well, did they find some information connecting Saddam to al-Qaeda?” He said, “No, no.” He says, “There’s nothing new that way. They just made the decision to go to war with Iraq.” He said, “I guess it’s like we don’t know what to do about terrorists, but we’ve got a good military and we can take down governments.” And he said, “I guess if the only tool you have is a hammer, every problem has to look like a nail.”

So I came back to see him a few weeks later, and by that time we were bombing in Afghanistan. I said, “Are we still going to war with Iraq?” And he said, “Oh, it’s worse than that.” He reached over on his desk. He picked up a piece of paper. And he said, “I just got this down from upstairs” — meaning the Secretary of Defense’s office — “today.” And he said, “This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran.” I said, “Is it classified?” He said, “Yes, sir.” I said, “Well, don’t show it to me.” And I saw him a year or so ago, and I said, “You remember that?” He said, “Sir, I didn’t show you that memo! I didn’t show it to you!”

Så finner man ut at Q er kontrollert opposisjon. En del av suppa.

"Konspirasjonsteorier" blir ofte nevnt når mennesker leser noe de ikke forstår. De har vel ikke brukt ett eneste minutt på å undersøke noe som helst annet enn hva media eller TV forteller dem.

Anonym
#8. Postet 29.10.2018 av Anonym
Konspirasjonsteorier skirker dere ut. Dere har vel ikke brukt ett eneste minutt på å undersøke noe som helst annet enn hva media eller TV sier til dere...
... Ingen som skriker her, så vidt jeg kan se...

TS spør "Hva tenker dere om dette"? Og det er vel det de fleste har svart på ;-).
Anonym
#9. Postet 29.10.2018 av Anonym

... Ingen som skriker her, så vidt jeg kan se...

TS spør "Hva tenker dere om dette"? Og det er vel det de fleste har svart på ;-).


Jeg rette det opp. Fikk du undersøkt noe mer? Eller var alt det andre jeg skrev bare en konspirasjon utifra hva du tenker? ;-)

Anonym
#10. Postet 29.10.2018 av Anonym
Jeg rette det opp. Fikk du undersøkt noe mer? Eller var alt det andre jeg skrev bare en konspirasjon utifra hva du tenker? ;-)
Jeg er såpass samfunnsengasjert at jeg følger med litt på hva som skjer. Likevel er ikke youtube en sannhetskilde for meg. Der ligger det så mye merkelig at om man skulle tro på alt det så blir man rar.

Nå sier jeg ikke at ikke diverse Presidenter, politikere og andre, i USA og andre land, har blod på hendene, det er fullt mulig. Frimurerne og andre hemmelige brorskap har også mye makt, men vi som kristne må likevel ikke miste fokus.

Fokuset må være på Evangeliet, Jesus og nåden. Det er det som er viktig.
NEDZED sier: bare raskt innom,ønsker alle en god helg :D
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16