Da er sannheten at du er muslim og tror på Allah. En relgion som fornekter vår frelser. Jeg kan respektere deg som person og om mulig ha en hygglig samtale om vi møttes, men om du prøver å misjonere å gi uttrykk om at de i bunn og grunn er samme relgion driver du med alvorlig vranglære.
Det må belyses. Både for din egen del og de på forumet. Jesus Kristus er hele kjernen og Han er selv Gud. Uten Ham vil du ikke unnfly fortapelsen. Dine egne gjerninger kan ikke redde deg.
Jeg har ingen intensjonen å gå inn i ulike tråder å misjonere, dømme eller forkaste. Kristendommen og dets lære er hellig for skriftens folk, slik Gud beskriver dere i Koranen, å gå inn i et forum hvor kristne er å drive påpeke bibelens lære er respektløst, sårende og krenkende. Det er bare å åpne øynene og se hvordan troende blir behandlet av ateister. Så jeg ser ingen grunn til å spotte den kristne lære.
I Koranen så sier Gud 6:108:
"Tal ikke nedsettende om den de påkaller utenom Gud, ellers vil de som mottrekk tale nedsettende om Gud i sin uvitenhet. Vi har latt ethvert folk synes godt om sin fremferd! Men så vil de vende hjem til Herren, og Han vil fortelle dem hva de bedrev."
Ja, Gud i Koranen slår ned på den læren, om at Mesia Jesus sønn av Maria er Guds sønn, men det er ikke det som er min intensjon eller grunn til at jeg har valgt å irettesette det som blir sagt om Gud ut ifra Hans Ord i skriften, Koranen.
Jesus Kristus er hele kjernen og Han er selv Gud i følge den kristne lære. Det respekterer jeg og har ingen grunn til å utfordre deres religion.
Det som er i min rett er å irettesette det som blir sagt feil om Guds Ord, Koranen eller Hans talsmann og utsendinger ifølge Islam.