Spør en muslim om Islam
Opprettet 11.01.2018 kl 23:32 av Abrahamson, gutt/mann, 47år, Oslo.
Guds fred være med dere, som er paradis folkets hilsen, salamo alaykom eller som på hebraisk, shalomon alaykhom.
I grunn er jeg her fot å finne norske venner som tror på Gud i et land som folk stadig vender vekk Gud. De fleste mine venner i Oslo er enten kulturkristne eller ikke kristne i det hele tatt, og jeg føler at det er vanskelig å omgås mennesker som ikke har fromhet til Gud.
Når jeg omsider finner denne siden blir jeg sjokkert over hvor mye hat det er mot islam og hvor mye feilinformasjon som det henvises til. Derfor opprettet jeg denne tråden for å rette på det som sies om min religion, Islam. Formålet med denne tråden er:
- At dere ikke sier om Guds profet Mohammad, det som ikke er rett!
- At dere ikke sier om Koranen det som ikke dere ikke vet, ikke stemmer eller tatt ut av kontekst som gir vranglære om Islam!
- At dere ikke bruker vers fra Koranen som er feil oversatt (ihht våre tekster), med den hensikt å spre hat på Guds jord, mellom Adams barn!
Jeg har også kalt meg for Abrahamson. Det fordi jeg som araber er etterkommer av Ismael, fred være med han, og tilhører derfor Abrahams ætt og nasjon. Navnet liker jeg fordi det også kan utales, Ab rahim, som betyr nådig far, Abraham, Guds hilsen fred og velsignelse være over ham fram til Samlingsdag.
Jeg håper at man holder en viss form for respekt slik man selv ønsker at ens tro skal bli respektert av andre, og at man bruker samme standard som man ønsker at andre skal bruke mot en egens tro.
Jeg kommer til å svare etter beste evne, men til slutt så er det Gud, Den allvitende som vet best!
Med Herrens hellige navn, Al-lah, Den barmhjertige, Den nåderike begynner jeg, Bismi Lah.
Oppdatert 01.02.2018